KTM 690 SMC (-R) Deel 7 Broaaaper die broaaap!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch maar meer dromen over een 701 dan :).

Wel jammer dat 701 kaler dashboard heeft met minder info.
 
Ik zoek overigens ook nog het bovenste deel van de OEM kentekenplaat houder. Het schuine gedeel zeg maar (achterlicht zit tussen dit deel en de achterste kap)

Part number: 76508016000 NUMBER PLATE CARRIER TOP 08

Edit: En gevonden/gekocht
 
Laatst bewerkt:
Toch maar meer dromen over een 701 dan :).

Wel jammer dat 701 kaler dashboard heeft met minder info.

Ja vind ik ook jammer. Had best een leuk schermpje op gemogen. Kleine versie van zo'n tft scherm van de nieuwe 1290s. Beetje met de tijd meegaan!
 
vraagje
als je alleen de eindemper vervangt voor bijv een wings akra of dominator
moet je dan ook de mapping veranderen.
(staat nu op sport voor de rest lufi etc is nog ori )

EDIT
Gaat me niet om vermogenswinst , meer om het geluid en hitte (kat)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook nog 2 vragen omtrent mijn nieuwe brommer.

- Ik lees op het internet steeds iets over een 2 en 3de versnelling restrictie door middel van een paar draadjes van een stekker los te halen aan de linker kant. Geld dit ook voor een 2014 smc-r. Of is 13 de laatste.

- Bij mijn smc zit de akra demper zo ver naar links dat hij de kap weg smelt. Is hier een simpele oplossing voor of moet ik zelf even met busjes ed gewoon proberen.
 
2013 is de laatste waarbij dit mogelijk is, vanaf de 2014 is de besturing heel anders.

Ook de bevestiging van de uitlaat (Akra) is bovenaan anders vanaf 2013.
Hierdoor is de uitlaat bij jou te ver naar buiten gemonteerd.
KTM heeft hiervoor een conversie setje te koop.
Dan hangt de Akra-uitlaat gewoon in rubber, zoals de originele pijp.

Zelf maken; kan niet bestaat niet. Ik heb een redelijke werkplaats, kan veel zelf draaien/frezen/lassen, maar ik zou het gewoon kopen.

En beplak de uitholling in de tank, waar de uitlaat loopt met ALU isolatie tape, er zijn gevallen bekent waar de tank smolt, ipv de zij-kap.
 
Toch maar meer dromen over een 701 dan :).

Wel jammer dat 701 kaler dashboard heeft met minder info.

Heeft wel een voorvork die 2 klasse's beter is, iets grotere tank............

Tis maar net wat je belangrijk vindt.

Die paar PK's in een hoger toeren gebied kunnen mij niet overhalen een 701 te kopen.
 
Tis maar net wat je belangrijk vindt.

Die paar PK's in een hoger toeren gebied kunnen mij niet overhalen een 701 te kopen.

Mee eens. Vermogen in middengebied is toch belangrijker? En daar heeft de 701 blijkbaar zelfs minder van.
Daarom snap ik ook niet waarom men met pod filter zonder goede velocity stack rijdt.
Veel mensen frotten een pod filtertje op hun inlaat zonder te beseffen dat je daarmee flink koppel in middengebied verliest. (zelfde geldt voor de evo2 setup)
 
Laatst bewerkt:
Die paar pk's minder in middengebied merk ik weinig van, net als meer aan het einde.
Fijn vind ik vooral de langere onderhoudsintervallen, zuiniger rijden, frisser uiterlijk (maar dat is subjectief), en betere plaatsing tank.
Zijn maar kleine verschillen, ik zou er zeker geen 690 voor inruilen. Maar als je nu in de markt bent voor een nieuwe fiets zou ik wel voor de 701 gaan.
 
Terug van weg geweest na enkele jaren, ondertussen wel wat KM's op een TMAX zitten rond toeren, Eindelijk terug het echte werk ! New SMC 690 R, mods: Akra+beschermplaat+valdoppen+... Nu nog op zoek naar een zwarte rubber ring (ken de benaming niet) om rond de uitlaat te doen? fingers crossed voor goed weer;-)
Inrijden is precies belangrijk lees ik toch? Heb hem bij Motocare gekocht.
Iemand een idee of diefstal verzekering een must is?
 
Ik heb weer 2 vragen...

Ik zoek kleine knipperlichtjes voor de ktm. Die erop zaten waren beide afgebroken. Iemand tip voor fatsoenlijk kleine knippers? Lieft normaal. Zodat ik met LED niet met relais hoef te kloten (geen idee waar ik dit ergens tussen zou moeten zetten).

Verder heeft mijn motor een volledig akra systeem en hier is de juiste map ook voor ingezet. Echter deze is met de DB killer erin afgesteld. Kan ik de killer er zonder problemen uithalen of moet de mapping dan weer aangepast worden?
 
hey nick
wil jij echt met je akra zonder db killer gaan rijden?
en wat heb je nu nog voor in het bos/otr ? die 450?
 
hey nick
wil jij echt met je akra zonder db killer gaan rijden?
en wat heb je nu nog voor in het bos/otr ? die 450?

Mijn idee. Ik had er geen bij, maar heb er een besteld en ingezet. Dat terwijl ik met de 620 met een lege demper rondreed. Vond de akra zonder killer beschamend, zo hard klinkt hij.
 
Hahaha is het echt zo erg? Dacht misschien win ik er iets vermogen mee. Dan haal ik alleen even de spark arrestor eraf en laat ik hem zitten, als het echt zo asociaal is :p
 
Och ja die 300 ook nog , dat wist ik trouwens
ennuh mijn zwager is ook in Gemonde komrn wonen :+
 
Hahaha is het echt zo erg? Dacht misschien win ik er iets vermogen mee. Dan haal ik alleen even de spark arrestor eraf en laat ik hem zitten, als het echt zo asociaal is :p

Je kunt em er natuurlijk gewoon uittrekken en een rondje rijden, dan kun je zelf beslissen. Volgensmij is er vanuit ktm geen verschil in evo map met en zonder killer
 
Hahaha is het echt zo erg? Dacht misschien win ik er iets vermogen mee. Dan haal ik alleen even de spark arrestor eraf en laat ik hem zitten, als het echt zo asociaal is :p

We zijn vorige zomer met 3 ktms 690's naar pajic racing geweest om te testen/vergelijken.

Else geheel staandaard.
Ikzelf alra demper,dna inleg filter , geen db killer.
Grijder volledige akra, podfilter , powercommander en mapping . Grijger had geloof 7pk meer aan het wiel dan ik had.

Grijder heeft meting gedaan met en zonder db killer, met db killer scoorde hij net iets hoger.

Ik heb uit eindelijk een db killer afgeslepen tot net achter die vonken vanger. Dan is het geluid perfect!

Heb ergens nog een originele db killer liggen(niet afgeslepen bewaard voor duitsland,moet hem even opzoeken)
25 inc verzenden mag die weg.

Er is iemand die hier meeleest die e keur type plaatjes ;) ook handig voor eifel ritjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan