KTM 690 SMC (-R) Deel 7 Broaaaper die broaaap!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die verkopers zeggen maar wat.
Mij wisten ze te vertellen dat de problemen met het vervuilen van het brandstof filter bij de 701 t.o.v. de 690 opgelost waren.
Pomp en filter zijn gelijk?
Ja meneer, deze heeft immers een grotere tank..........
Raarrrrr.........
 
We zijn vorige zomer met 3 ktms 690's naar pajic racing geweest om te testen/vergelijken.

Else geheel staandaard.
Ikzelf alra demper,dna inleg filter , geen db killer.
Grijder volledige akra, podfilter , powercommander en mapping . Grijger had geloof 7pk meer aan het wiel dan ik had.

Grijder heeft meting gedaan met en zonder db killer, met db killer scoorde hij net iets hoger.

Ik heb uit eindelijk een db killer afgeslepen tot net achter die vonken vanger. Dan is het geluid perfect!

Heb ergens nog een originele db killer liggen(niet afgeslepen bewaard voor duitsland,moet hem even opzoeken)
25 inc verzenden mag die weg.

Er is iemand die hier meeleest die e keur type plaatjes ;) ook handig voor eifel ritjes.

Ik heb er nu een volledige Akra op zitten, origineel luchtfilter met zo'n gaas kapje erop.
Rekluse koppeling met een achter vertanding 15-47. Akra bocht helemaal gewrapt met isolatie band.
Watervrije koelvloeistof, instelbare thermo-sensor, vergroot carter enz enz.
Mapping NIET aangepast.
Dat laat ik maar zo ook, hij loopt als de brandweer!! op het gas in z'n 3 op het achterwiel.
En hij is enorm zuinig met benzine, niet dat me dat wat uitmaakt.
Het valt met zo op als ik met m'n maatjes sta te tanken na een gelijke rit.

NB plaatjes heb ik nog.......
 
Ik heb er nu een volledige Akra op zitten, origineel luchtfilter met zo'n gaas kapje erop.
Rekluse koppeling met een achter vertanding 15-47. Akra bocht helemaal gewrapt met isolatie band.
Watervrije koelvloeistof, instelbare thermo-sensor, vergroot carter enz enz.
Mapping NIET aangepast.
Dat laat ik maar zo ook, hij loopt als de brandweer!! op het gas in z'n 3 op het achterwiel.
En hij is enorm zuinig met benzine, niet dat me dat wat uitmaakt.
Het valt met zo op als ik met m'n maatjes sta te tanken na een gelijke rit.

NB plaatjes heb ik nog.......

ik heb ook wel interesse in zo'n plaatje
 
full


Hier is hem ;-)
 
Iemand een idee, zal wss de revue al gepasseerd zijn, ik denk eraan om de plastics te vervangen door volledige witte, en dan kan ik daar bestickering op zetten.

1. Via welke website kan ik dit best bestellen? (Witte plastics)
2. R&G korte nummerplaathouder reeds besteld!
3. Nog op zoek naar zwarte rubber ring om rond de akra te zetten ter bescherming?

Ben hem gisteren gaan halen en heb al 145km op de teller, vond wel raar dat ik hem kreeg met reeds 3,2 km op de teller? Is dat van in de fabriek zo?

grtz
 
Laatst bewerkt:
Rubbere ring om de akra is vaak een grote slangenklem waar een stuk slang overheen geschoven zit. Daar zie je niets van als de sluiting aan de binnekant zit:



Verder kan die kilometerstand wel kloppen. Bij nieuwe auto's kunnen ze deze vaak tot een bepaalde stand resetten, zodat de eerste kilometers van fabriek naar trein of de wasplaats bij de dealer niet op de klok staan.
 
Bij ons worden nieuwe fietsen voor aflevering altijd afgetankt en wordt er een korte testrit gemaakt. Dit kan een verklaring zijn voor die 3,2km.
 
Iemand hier tips hoe je een Akrapovic systeem mooi blauw gekleurd krijgt ? Gaat om een Duke 3 690.
Heb hem al toen die warm was Ff 1,5 min op 4500 toeren gehouden stilstaand. Maar blijft nog wat licht gekleurde stukken hebben.
Moet nog een keer op de testbank, zou die dan ook warmer worden ?
 
Iemand hier tips hoe je een Akrapovic systeem mooi blauw gekleurd krijgt ? Gaat om een Duke 3 690.
Heb hem al toen die warm was Ff 1,5 min op 4500 toeren gehouden stilstaand. Maar blijft nog wat licht gekleurde stukken hebben.
Moet nog een keer op de testbank, zou die dan ook warmer worden ?

Blauwe verf, gasbrander, heatrap er om doen en weekje rijden, wachten tot het zomer is en dan een toerritje maken door centrum Amsterdam van 200 km en anders 10.000 rpm 1 uur lang!
Opties genoeg :-)
 
Iemand hier tips hoe je een Akrapovic systeem mooi blauw gekleurd krijgt ? Gaat om een Duke 3 690.
Heb hem al toen die warm was Ff 1,5 min op 4500 toeren gehouden stilstaand. Maar blijft nog wat licht gekleurde stukken hebben.
Moet nog een keer op de testbank, zou die dan ook warmer worden ?

Uurtje volgas rijden, dan smelt zelfs de Akra sticker eraf..........
 
Iemand hier tips hoe je een Akrapovic systeem mooi blauw gekleurd krijgt ? Gaat om een Duke 3 690.
Heb hem al toen die warm was Ff 1,5 min op 4500 toeren gehouden stilstaand. Maar blijft nog wat licht gekleurde stukken hebben.
Moet nog een keer op de testbank, zou die dan ook warmer worden ?
je :Y moet hem 5 minuten in de begrenzer draaien dan wordt die eerst roodgloeiend (kookpunt zeg maar) dan 3 minuten doorgaan, zodra je vlammen van ca 30cm uit de uitlaat krijgt is die goed! snel paar emmers ijskoud water over de bocht gooien.
 
Iemand hier tips hoe je een Akrapovic systeem mooi blauw gekleurd krijgt ? Gaat om een Duke 3 690.
Heb hem al toen die warm was Ff 1,5 min op 4500 toeren gehouden stilstaand. Maar blijft nog wat licht gekleurde stukken hebben.
Moet nog een keer op de testbank, zou die dan ook warmer worden ?

Doe je DB killers in je uitlaat en ga er ff een stuk mee rijden. Gegarandeerd mooi blauw :t
 
Ik had een 660 SMC waarvan ik de Akra-bocht niet blauw kreeg wat ik ook deed.
Een monteur van Sommer KTM (nu KTM Team West) wist mij te vertellen dat er verschillende materialen titanium worden gebruikt en sommige nooit blauw zullen worden.

De bocht van m'n 450 SMR was na 5 minuten rijden al blauw.
 
Laatst bewerkt:
Mannen, ik wil voor de zekerheid even mijn benzine filter in de tank gaan wisselen. Nu weet ik hoe het in zijn werk gaat en welk filter ik nodig heb.

Maar ik neem aan dat ik RVS slang klemmetjes moet hebben. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik krijg ze nergens gevonden. Daarnaast weet ik ook niet precies welke diameter ik nodig heb. Iemand die mij kan helpen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan