Cb750 carbs krijgen geen benzine?!

Zorba

Die hard MF'er
5 apr 2003
273
0
Etten-Leur
Help!! Ik snap er niks meer van.
Ik probeer m'n juist gekochte cb750kz aan de praat te krijgen maar het wil niet lukken.
Het vreemde is dat er geen benzine loopt van de tank naar de carburateurs. Maar als ik een willekeurige verbinding tussen de carbs en de tank losmaak stroomt het gelijk goed door. Het lijkt net alsof de bezine door luchtdruk wordt tegengehouden..,
Verse benzine, check
Benzinekraantje (zonder vacuüm slangetje) gecontroleerd, check
Brandstoffilter schoon, check
Tank niet vacuüm, check
Vlotterbakjes leeg, check
Vol gas , choke, check

Whats next? Wie kan mij helpen????
 
Er zijn carburateurs met een piep kleine zeefje vlak boven de vlotternaald in de slangpilaar die kunnen potdicht gaan zitten, of dat bij jou zo is weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Proberen starten met spuitbus snel-starter in luchtfilter spuiten.
Loopt die dan (tijdelijk) wel dan is zeker weten toch ergens een brandstof-verstopping.
Dan alles uit elkaar om te vinden waar de benzine stopt.
 
Koppel de benzine slang eens los, en blaas eens richting de carbs. Zou dus moeten gaan.

Anders : vlotterbakjes eraf, vlotterpen schoonmaken, en dan nog eens kijken.

Gewoon testen en kijken wat er gebeuren ZONDER de vlotterbakjes eronder.
( wel even een doek of nog beter, een bak eronder leggen dus ) , dan kan je de gelijk alles carbs/vlotters controleren op de werking.

e.v.t. ook de ontluchting van de vlotterbakjes nakijken/schoonmaken.
 
Heb net de luchtfilters ingespoten en ja hij loopt dan een enkele seconde.
De vlotterbakjes blijven echter droog, het blok zuigt dus niks aan ofzo.
Als ik op de benzineslang richting de carbs probeer te blazen lukt dit totaal niet.
Duidt dit op verstopping ergens in de carburateurs? Die zouden helemaal gereinigd moeten zijn...
 
Heb nu alles los gehad, de ontstopping moet zitten in dat soort "verdeel" kapje tussen de carbs en de benzineslang. Na dit verdeelkapje zijn alle slangen kurkdroog.
Deze al opengeschroefd maar ik zie niks geks?
Hoe heet dit ding en wat kan daar mis mee zijn?
Bedankt!
 
Hebben je 4 carburateurs niet gewoon één aansluiting voor de brandstofslang, tussen de twee middelste carburateurs?

Nummer 12 hieronder

Carburateur%20koppeling.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jazeker maar die is dus ook kurkdroog.
Het gaat mis in dat luchtafsluit verdeel dingetje (...)
Dat membraam sluit telkens af als ik hem in elkaar schroef.
Hoe het pokke ding heet weet ik nog steeds niet ik kan hem zelfs niet op
de bekende schema's vinden.
De oplossing is nabij ik voel het ;-)
 
Als ik het goed zie werkt dat ding op vacuum, het membraan zaou moten openen zodra de motor vacuum gaat trekken tijdens het starten.
Je kan proberen even aan de vacuum slang te zuigen en kijken of er dan wel brandstof door komt.
Maar zonder zou de motor ook gewoon moeten werken als de vlotternaalden goed afdichten tenminste.


~[EDIT] zie reacties hier boven :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan