Koppelingsdeksel lekt

Dutcher90

Die hard MF'er
4 dec 2014
273
5
Alkmaar
Van mijn Yamaha R6 uit 2007 lekt mijn koppelingsdeksel. Hij lekt precies op het bovenste puntje, zie foto hieronder.

4lktw1.jpg


Ik heb er al een nieuwe pakking tussen gezet maar helaas lekt hij nog steeds. Heeft er iemand een tip om dit op te lossen?
 
Ik zou niet weten waar het anders vandaan zou moeten komen, is toch een redelijk hoog punt. Kan bijna nergens anders vandaan komen toch?

Bedankt voor je input. Kan vloeibare pakking geen kwaad als ik het nog eens wil losdraaien?
 
Samen met de motorgarage nog eens goed naar het lekken gekeken en zijn we tot de volgende conclusie gekomen. De motor lekt niet door het schroefgat maar net eronder. Wij denken aan een haarscheurtje in de deksel die het probleem veroorzaakt. Er is overigens geen scheurtje te zien.

Op dit plaatje beter te zien waar het vandaan komt:

20ap8vt.jpg


Delen jullie deze mening of denken jullie iets anders? Garage adviseerde mij om tweede hands een nieuwe deksel te kopen en deze te monteren.
 
Als er een haarscheurtje zit kan je die van binnen dicht smeren of laten lassen.

Maar dan moet je wel weten waar hij lekt.

Misschien kan je het beter detecteren om eerst warm te rijden vervolgens goed schoonmaken en dan wat meel erop gooien.
Daar waar de meel blijft plakken zit je lek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan