bultje op voorband

Yamahammer

MF'er
18 dec 2013
227
0
berghem
Hallo,

ik zag per toeval dat ik op mijn metzeler sportec voorband een klein bultje heb zitten van pakweg 0,7 bij 0,7 kwa oppervlakte. en ik denk 0,2 mm hoog.

met het blote oog amper waarneembaar, wel voelbaar.

Zou dit ernstig kunnen zijn voor zover je online kan beoordelen?

thanks!
 
Hallo,

ik zag per toeval dat ik op mijn metzeler sportec voorband een klein bultje heb zitten van pakweg 0,7 bij 0,7 kwa oppervlakte. en ik denk 0,2 mm hoog.

met het blote oog amper waarneembaar, wel voelbaar.

Zou dit ernstig kunnen zijn voor zover je online kan beoordelen?

thanks!
Zolang je stil staat,maakt het mij niks uit.
 
Hallo,

ik zag per toeval dat ik op mijn metzeler sportec voorband een klein bultje heb zitten van pakweg 0,7 bij 0,7 kwa oppervlakte. en ik denk 0,2 mm hoog.

met het blote oog amper waarneembaar, wel voelbaar.

Zou dit ernstig kunnen zijn voor zover je online kan beoordelen?

thanks!
yoda_nopic_on_thread.jpg


db
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk een breuk(je) in het karkas van de band.

Vroeger monteerde je in zo'n geval met de auto de bult aan de binnenzijde, en reed je meestal met de band door totdat die totaal versleten was. Vaak was er niks aan de hand. Dat was nog voordat er APK was. Er is altijd de kans dat ie ineens toch onder de auto vandaan klapt. Voor een auto is dat, zoals ikzelf heb ervaren, niet heel ernstig. De auto trekt dan iets 1 kant op waarna je de band verwisselt en klaar!

Maar hetzelfde voor de motor?? => Never nooit niet!!!!!
Geen risico, gelijk vervangen!
 
Waarschijnlijk een breuk(je) in het karkas van de band.

Vroeger monteerde je in zo'n geval met de auto de bult aan de binnenzijde, en reed je meestal met de band door totdat die totaal versleten was. Vaak was er niks aan de hand. Dat was nog voordat er APK was. Er is altijd de kans dat ie ineens toch onder de auto vandaan klapt. Voor een auto is dat, zoals ikzelf heb ervaren, niet heel ernstig. De auto trekt dan iets 1 kant op waarna je de band verwisselt en klaar!

Maar hetzelfde voor de motor?? => Never nooit niet!!!!!
Geen risico, gelijk vervangen!
Krijg je daardoor een bultje van 0,7x0,7x0,2mm ?
Een luizendrol is al groter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan