Yamaha R6 start moeilijk !

Afghan071

MF'er
7 jun 2015
200
0
Noordwijk
Hallo,
ik heb 1 week geleden een Yamaha r6 gekocht uit 2002 met 20dkm op de teller.
ik heb zelf stiekem aan de stationeer knopje gedraaid en weer terug op 1300rmp terug gezet.
sinds dat ik aan de motor heb gezeten merk ik dat hij opeens moeilijk start als de motor koud is.
ik dacht misschien dat de carb vervuild was dus heb ik een injectie/carb cleaner gehaald bij de shell, maar dat helpt ook niet helaas. ;(
ik sta elke ochtend om 05:30 bij de motor maar afgelopen 2 dagen start hij niet meer zonder te duwen. Ik merk dat de accu ook bijna dood is want na 5 x proberen wilt de start motor ook niet meer draaien. Ik hoor dat de motor wel aanslaat maar geen bezine krijgt, teminste dat denk ik? :/
ik was vandaag even langs een motor garage geweest en die vertelde dat het aan de accu kan liggen en de spanningregelaars enzz alles goed werkt.

Wat raden jullie aan ?
ik zag op internet ook dat de motor misschien lucht heeft in de carb aangezien de motor pas 1 maand uit de stalling is van de vorige eigenaar. :?

ik hoor graag jullie mening '(
 
Hallo,
ik heb 1 week geleden een Yamaha r6 gekocht uit 2002 met 20dkm op de teller.
ik heb zelf stiekem aan de stationeer knopje gedraaid en weer terug op 1300rmp terug gezet.
sinds dat ik aan de motor heb gezeten merk ik dat hij opeens moeilijk start als de motor koud is.
ik dacht misschien dat de carb vervuild was dus heb ik een injectie/carb cleaner gehaald bij de shell, maar dat helpt ook niet helaas. ;(
ik sta elke ochtend om 05:30 bij de motor maar afgelopen 2 dagen start hij niet meer zonder te duwen. Ik merk dat de accu ook bijna dood is want na 5 x proberen wilt de start motor ook niet meer draaien. Ik hoor dat de motor wel aanslaat maar geen bezine krijgt, teminste dat denk ik? :/
ik was vandaag even langs een motor garage geweest en die vertelde dat het aan de accu kan liggen en de spanningregelaars enzz alles goed werkt.

Wat raden jullie aan ?
ik zag op internet ook dat de motor misschien lucht heeft in de carb aangezien de motor pas 1 maand uit de stalling is van de vorige eigenaar. :?

ik hoor graag jullie mening '(

Heb je hem warm of koud stationair gezet?

En heb je stiekem nog wat anders te bekennen wat je hebt gedaan? Ik vertel niks door :X
 
Laatst bewerkt:
vergat ff om bij te zetten als de motor net warm is dat de motor gelijk start en totaal niet moeilijk start, maar na een uurtje of 5 doet die wel moeilijk en soms start die na 2x proberen en soms helemaal niet want de accu houd het niet vol....
 
Nee nog niet. Heb de motor pas gekocht en er werd me verteld dat de accu van een druppellader kwam.
Ben van plan om morgen een druppeloplader te kopen ! :$
De motor slaat de eerste paar keer gewoon voldoende aan !?

Ben radeloos :N
 
Hij loopt perfect stationair.
Enige wat ik merk is als ik de gashendel 2 a 3 mm snel omdraai dat het niet snel reageert maar langzaam ( nog net geen sputterend of happerend maar wel langzaam, dat was de reden dat ik bij de shell zo'n injector/carb cleaner gehaald, maar is tot heden niet beter erop geworden)
 
Nee nog niet. Heb de motor pas gekocht en er werd me verteld dat de accu van een druppellader kwam.
Ben van plan om morgen een druppeloplader te kopen ! :$
De motor slaat de eerste paar keer gewoon voldoende aan !?

Ben radeloos :N

Toen je hem kocht startte hij waarschijnlijk gewoon omdat hij net nog een extra 'duwtje' had gekregen van de druppellader. (werd de motor toen wel koud gestart? Of hadden ze hem al 'lekker warm gedraaid voor je' ?)
Nu moet de accu het zonder druppellader doen en trekt hij het niet meer.

Ik zou ook eerst de accu eens laten testen, alvorens je druk te gaan maken over allerlei indianenverhalen. Dikke kans dat je er weer bent met een accu van een paar tientjes.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben net bij een tweede dealer geweest!
Bij de eerste werd me verteld dat de spanningregelaar goed is en dat de accu gewoon dood is ;(
Maar net bij de 2e dealer werd me vertelt dat de accu nog 70% goed was en dat waarschijnlijk de spoel of spanningregelaar kapot is ... :/
Nou ik heb net ff snel een tweedehands oplader kocht en nu opladen. Ben benieuwd of het gaat helpen. Maar dan komen we toch bij de eerste probleem : als de accu gewoon goed zijn best doet, waarom slaat de motor niet aan ? Hoor hem draaien maar toch een of ander manier komt er geen bezine bij :s met choke of zonder start ie soms niet :N

Groetjes
 
Ik ben net bij een tweede dealer geweest!
Bij de eerste werd me verteld dat de spanningregelaar goed is en dat de accu gewoon dood is ;(
Maar net bij de 2e dealer werd me vertelt dat de accu nog 70% goed was en dat waarschijnlijk de spoel of spanningregelaar kapot is ... :/
Nou ik heb net ff snel een tweedehands oplader kocht en nu opladen. Ben benieuwd of het gaat helpen. Maar dan komen we toch bij de eerste probleem : als de accu gewoon goed zijn best doet, waarom slaat de motor niet aan ? Hoor hem draaien maar toch een of ander manier komt er geen bezine bij :s met choke of zonder start ie soms niet :N

Groetjes


Zet er nou maar gewoon een nieuwe accu in. Het moet niet zo zijn dat je na elke startbeurt de accu moet bij/opladen.
Wat jij in je OP omschrijft had ik met Kaatje, afgelopen vrijdag nieuwe accu erin, geen geouwehoer meer gehad.
 
Heb een druppeloplader gekocht maar na 5 minuten zat me accu vol, heb ook overige opgezocht dat me accu 2013 nieuw was gekocht. Tot heden geen last meer van gehad... Maar in stal me motor in me voortuin en gebruik een hoes... Maar motor zou toch moeten kunnen starten na paar x proberen. Ik ga as week ff nieuwe bougies kopen, misschien helpt dat wel even.
 
nieuwe bougies... |(

Volgens mij doe je maar wat.. :Y _O-

Ik zou hem gewoon even langs de dealer brengen. Die hebben er wel verstand van.

Misschien wil iemand hier met wat technisch verstand je even op weg helpen tegen een vergoeding....
 
Laatst bewerkt:
Heb een druppeloplader gekocht maar na 5 minuten zat me accu vol, heb ook overige opgezocht dat me accu 2013 nieuw was gekocht. Tot heden geen last meer van gehad... Maar in stal me motor in me voortuin en gebruik een hoes... Maar motor zou toch moeten kunnen starten na paar x proberen. Ik ga as week ff nieuwe bougies kopen, misschien helpt dat wel even.


Dat je accu binnen vijf minuten vol is geeft alleen aan dat je een beste (druppel)lader hebt, maar zegt niets over de staat waarin je accu verkeert. Ook is je accu minstens twee jaar oud en geef je aan dat je motor bij de vorige eigenaar een tijdje heeft stilgestaan. En zoals je weet is stilstand achteruitgang.
De accu van Kaatje was ook nog maar goed anderhalf jaar oud. Ook ik heb van alles aangevangen en geprobeerd, en niets hielp. Voor een tientje of vier-vijf heb je een nieuwe accu. Ben je van een hoop gedoe af, geloof me gerust.
 
Laatst bewerkt:
Een accu die "vol" is/aangeeft kan tijdens starten ook instorten tot onder de 10 volt.
Dus ff multimeter op accu, tijdens starten even kijken hoever hij inzakt.
Onder 10 volt is je accu stuk, dus nieuwe halen.
Motor die je gekocht hebt is daar de onderhoudshistorie van bekend?
Nee? Dan gewoon een beurt geven/laten geven.
nieuwe olie, filter, bougies, remvloeistof, koelvloeistof, evt remblokken etc.
Succes ermee
 
Met alle respect, maar volgens mij heb je er niet zoveel verstand van en probeer je daarom maar wat dingen om het probleem opgelost te krijgen.

Er kunnen meerdere oorzaken zijn maar het meest simpele is om even het accu en laadsysteem door te meten, dan weet je snel genoeg of dat daar al een probleem zit.

Het is dat ik aan de andere kant van het land woon, anders had ik wel even het een en ander door willen meten voor je.

wat ook nog kan: misschien moet je nog wennen aan het gebruik van de choke bij het starten met een koude motor?

Ik heb een cbr600f gehad en moest in het begin ook even gevoel ervoor krijgen hoe ik de motor koud moest starten.
 
Ik respecteer jullie mening en ja ik ben nieuw met motoren ! En ja ik ben al bij 2 dealers geweest en de een zegt dat de accu goed oplaad en ik dacht ongeveer op 12,4 v zag staan en bij gas geven ging die hoger zelfs maar dat de accu waarschijnlijk niet zijn beste tijd heeft.De ander dealer zei dat de accu wel weer goed was maar een spoel waarschijnlijk kapot is of gaat kapot.. En hij begon gelijk over 600/800 euro over de reparatie. Toevalig starte mijn motor vandaag niet de eerste keer maar 2e keer deed ik me chocke erbij aan en toen starte hij pas de 3e keer ! Maar ik heb ook gewoon soms met een zonnige dag dat me motor weigert :0 zoals ik eerder aangaf dat me motor heb bereden en vervolgens 5 uur laten staan en in de middag weer weigert :s .
MAAR: sinds ik de oplader heb gebruik heb ik hem niet hoeven aanduwen :9~
 
Dat je accu binnen vijf minuten vol is geeft alleen aan dat je een beste (druppel)lader hebt, maar zegt niets over de staat waarin je accu verkeert. Ook is je accu minstens twee jaar oud en geef je aan dat je motor bij de vorige eigenaar een tijdje heeft stilgestaan. En zoals je weet is stilstand achteruitgang.
De accu van Kaatje was ook nog maar goed anderhalf jaar oud. Ook ik heb van alles aangevangen en geprobeerd, en niets hielp. Voor een tientje of vier-vijf heb je een nieuwe accu. Ben je van een hoop gedoe af, geloof me gerust.

Waar zou ik voor paar tientjes een goed accu kunen kopen ! Bij de dealers hoor ik prijzen van 115/120 euro snel :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan