zuigers remklauw naar binnen duwen

Smet

MF veteraan
4 dec 2001
5.064
513
breskens
Bezig nieuwe remblokken te monteren. Op de R1 ging dat zonder een zuchtje pijn, maar met de KTM lijkt het een ander verhaal. De klauw kan maar net langs de velg, waardoor je weinig ruimte over hebt. Maar er is sowieso erg weinig speling tussen de zuigers, remblokkken en de schijf. Ik moet de zuigers dus zover mogelijk naar binnen krijgen. Hoe krijg ik dat het beste voor elkaar zonder de boel te beschadigen? Hield steeds 2 zuigers over die tegenover elkaar stonden, waarvan de één weer naar buiten kwam als ik de andere inkneep. Ik moet dus de andere 2 in beweging zien te krijgen, zodat ze alle 4 zoveel mogelijk naar binnen staan op eenzelfde afstand.
 
Tijd voor:
full
 
Laatst bewerkt:
Gelukt, binnen 5 minuten :z Soms moet je iets maar gewoon even een dag laten liggen.

Heb eerst de zuigers weer naar buiten geduwd met de rem in te knijpen en heb ze dan zover mogelijk met de hand evenredig naar binnen geduwd. Vervolgens met de ouderwetse schroevendraaier er tussen en verrek, had net dat milimetertje extra waardoor ik hem er op kreeg gewrikt.

Maar kan alweer verder met volgende probleem. Wilde ook deksel van potje remvloeistof af halen, maar 1 van de schroefjes is de kop verrot B|
 
Gelukt, binnen 5 minuten :z Soms moet je iets maar gewoon even een dag laten liggen.

Heb eerst de zuigers weer naar buiten geduwd met de rem in te knijpen en heb ze dan zover mogelijk met de hand evenredig naar binnen geduwd. Vervolgens met de ouderwetse schroevendraaier er tussen en verrek, had net dat milimetertje extra waardoor ik hem er op kreeg gewrikt.

Maar kan alweer verder met volgende probleem. Wilde ook deksel van potje remvloeistof af halen, maar 1 van de schroefjes is de kop verrot B|
Vaak is dat geen gewone kruiskop en daardoor gaan ze naar de knoppen.
 
Maar kan alweer verder met volgende probleem. Wilde ook deksel van potje remvloeistof af halen, maar 1 van de schroefjes is de kop verrot B|
Dat had ik dus ook... kon net zo goed van rubber zijn.
En die schroefjes kan je verder ook geen vicegrip of zetten of wat dan ook.
Uiteindelijk maar de kop eraf geboord.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan