KTM RC8 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Te koop blok onderdelen van de superbike kit.

Versnellingsbak met schakelster €600 (nooit valse neutraals meer)
Suter slipperclutch €700
Cilinders met zuigers RC8R ) €350 per kant
Krukas €200
Blok carters €350
Race kabelboom en ecu €450 (geen contact sleutel nodig)
 
TK: KTM Alpinestars supertech R laarzen.
10x gedragen dus echt in goede staat.
Nieuwprijs was €440

Wil voor de set nog €250 hebben.. iemand?

Maat 42

s6j0oh.jpg

2zidnoj.jpg

15gxvra.jpg

2eusgif.jpg
 
Laarzen zijn als het goed is al verkocht.
Nog een frame, voorvorkpoten, en wat losse blokdelen.
Verder niets meer.

Maar de R6 zit ook oranje in dus..
 
nee dat knutselsysteem met uitgefikte demper is niet meer dan 500 euro waard, ga binnenkort weer beginnen met de fabrikage van nieuwe systemen.
Mijn nieuwe werkplaats is eindelijk KLAAR *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Her resultaat uit dat oude schuurtje vond ik ook indrukwekkender dan het schuurtje zelf ;)

Hier nog ter vergelijk die van eBay met daaronder mijn Rob Special

nee dat knutselsysteem met uitgefikte demper is niet meer dan 500 euro waard, ga binnenkort weer beginnen met de fabrikage van nieuwe systemen.
Mijn nieuwe werkplaats is eindelijk KLAAR *O* *O*
full
 
Ah kijk, was me niet eens opgevallen dat het geen EVO4 was.
Ben zelf ook al voorzien van een pijpje door Rob, dus de advertentie verder niet goed bekeken.

Ik ben benieuwd naar de nieuwe werkplek Rob!
 
Is erg netjes geworden, kom gerust weer eens langs :Y

Ah kijk, was me niet eens opgevallen dat het geen EVO4 was.
Ben zelf ook al voorzien van een pijpje door Rob, dus de advertentie verder niet goed bekeken.

Ik ben benieuwd naar de nieuwe werkplek Rob!
 
Wat vinden jullie hier van 10w60 olie in een RC8 ?

Ik lees verhalen dat 10w60 beter zou zijn voor de kettingspanners dan 10w50 en dat het ook beter zou werken tegen olie in de airbox.

Op dit moment zit er bij mij 10w40 in omdat de dealer blijkbaar niet wist dat het 10w50 moest zijn. Nu zit ik te twijfelen tussen 10w50 of 10w60. Ben benieuwd wat jullie van 10w60 vinden :)
 
De nokkenas kettingspanners zijn zowiezo een probleem met het LC8 blok.
Olie in de airbox kan je vermijden met de flaskcan of ander airbox deksel.
Heb ook tijd 10W40 gebruikt en je merkte een begin van inloopsporen op de nokken.
Gebruik nu 10W50 en toestand is stabiel gebleven.
 
Van wat ik zo lees is 10w40 sowieso af te raden. Het blok heeft nu zo'n 11.000km gelopen met 10w40 dus hoop dat dit niet al te schadelijk is geweest. Ben nu van plan om toch maar voor 10w60 te gaan, lees er wel goede dingen over.
 
Idd sowieso geen 10w40 erin, hier is kans op grenssmering bij hoge belasting en temperatuur.
KTM schrijft voor alle LC8 motoren Motorex Power Synt 4T 10w50 voor in de 'warme' gebieden. Van ditzelfde product kun je ook 10w60 krijgen, dit kun je er ook probleemloos ingooien, KTM schrijft dit normaliter alleen bij de LC4 motoren voor. Het is wat overgekwalificeerd, maar geeft voor de meeste een goed gevoel daar het 10w60 wat betere smerende eigenschappen heeft op hoge temperatuur, zeker als je rondjes op het circuit draait. Zo'n beetje elke dealer gooit het 10w60 er standaard in, omdat ze zo maar 1 type olie op voorraad hoeven te houden..

Het 'olie in de airbox' probleem kun je deels oplossen door het olieniveau in het drysump carter tegen halfvol aan te houden en niet hoger. Als je het olieniveau tegen de max hebt is het reflux probleem wat groter. Het reflux potje achter in de kont is de mooiste oplossing, maar is alleen bij alle 'oude R' versies achteraf gemonteerd en helaas niet bij de normale RC8. Mijn vorige 2008 RC8 had met de airbox modificatie, zonder reflux potje en juiste olieniveau er bijna geen last meer van, ook niet met de rondjes op het circuit.
 
10w60 word het dan sowieso. Hoop dat 7.000km rijden met 10w40 geen echte schade gedaan heeft. Wel jammer dat ik hier nu pas achterkom.
 
Zijn er eigenlijk nog rc8r eigenaars bezig met hun motor?
Ik zie de laatste tijd weinig meer voorbij komen. Van ut_leeuwke weet ik dat hij een paar mods heeft gedaan.

Zijn er mensen die de powerparts bon hebben gebruikt?
Voor mij kwam het goed uit, ik heb zo lekker goedkoop dit carbon kapje kunnen halen.
Voor de rest heb ik de laatste tijd ook vrij weinig gedaan..
De rearset staat eigenlijk nog op mijn lijstje maar die zijn me nieuw te duur en 2ehands zijn ze lastig te vinden.

Fototje

2mze0hz.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan