KTM RC8 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vond de Akrapovic rearsets ook erg mooi, maar met prijzen van boven de 1000 euro laat ik het maar lekker zitten. Dat gaat gewoon helemaal nergens over.

Nee precies, daarom gaat een nieuwe set het ook niet worden. Er zal vast nog wel een keer een setje op ebay ofzo voorbij komen.
 
Ik heb de set gekocht :)
Wel grappig dat nu opeens meerdere sets worden aangeboden en de maanden ervoor geen enkele.

Als ik ze binnen heb alleen nog even kijken of ik deze krasjes netjes weg kan werken.

s2bsqr.jpg
 
Heren Rc8 rijders....onze motor is "gemaakt"voor het circuit (ready to race) toch?
Het lijkt mij dus leuk/aangenaam/prettig om eens een dag met veel Rc8 rijders te gaan rijden op Assen.
Zelf heb ik redelijk wat ervaring (ex ZAC,er)en ik zat te denken aan een vrij rijden dag bij RSZ. Tot nu toe ben ik zo,n beetje de enige op een RC8R, althans je ziet ze niet zo vaak, die met enige regelmaat op Assen te vinden is.
Let wel, we hoeven niet perse te gaan "racen"maar gewoon lekker flink gassen met z,n allen. En daarna wat ouwehoeren over onze motor.
Ben benieuwd of er meer zijn die dit wel zien zitten!
 
Ik vind dat wel een goed idee 👍
Ik ben zelf nog maar 1x op het circuit geweest maar ik wil dit jaar wel weer een keer gaan. Als er dan meerdere rc8 rijders bij zijn is dat super vet om te zien en inderdaad nog eens gezellig natuurlijk.

De vorige x ben ik met ut_leeuwke gegaan. Ik denk dat hij ook wel mee wilt als hij niet te bang is om weer met zijn red Bull edition het circuit op te gaan, pussy.


Heren Rc8 rijders....onze motor is "gemaakt"voor het circuit (ready to race) toch?
Het lijkt mij dus leuk/aangenaam/prettig om eens een dag met veel Rc8 rijders te gaan rijden op Assen.
Zelf heb ik redelijk wat ervaring (ex ZAC,er)en ik zat te denken aan een vrij rijden dag bij RSZ. Tot nu toe ben ik zo,n beetje de enige op een RC8R, althans je ziet ze niet zo vaak, die met enige regelmaat op Assen te vinden is.
Let wel, we hoeven niet perse te gaan "racen"maar gewoon lekker flink gassen met z,n allen. En daarna wat ouwehoeren over onze motor.
Ben benieuwd of er meer zijn die dit wel zien zitten!
 
Dit jaar plan ik sowieso een tweedaagse (gezien de verre verplaatsing voor mij) op Assen met mijn RC8R trackbike. Zal de Evo 4 alvast vervangen door mijn gedempte dubbele superpole dempers 😀
 
Mooi setje, zowel ut_leeuwke als ik heb al een andere kappenset voor op het circuit.

Voor ons is het ook 250km rijden pff
Dat is wel beter, wij moeten onze evo 4 omruilen voor de standaard uitlaat. Maarja geen ramp voor die ene circuitdag per jaar haha

Al eens met de track op assen gereden?

Dit jaar plan ik sowieso een tweedaagse (gezien de verre verplaatsing voor mij) op Assen met mijn RC8R trackbike. Zal de Evo 4 alvast vervangen door mijn gedempte dubbele superpole dempers 😀
 
Heren Rc8 rijders....onze motor is "gemaakt"voor het circuit (ready to race) toch?
Het lijkt mij dus leuk/aangenaam/prettig om eens een dag met veel Rc8 rijders te gaan rijden op Assen.
Zelf heb ik redelijk wat ervaring (ex ZAC,er)en ik zat te denken aan een vrij rijden dag bij RSZ. Tot nu toe ben ik zo,n beetje de enige op een RC8R, althans je ziet ze niet zo vaak, die met enige regelmaat op Assen te vinden is.
Let wel, we hoeven niet perse te gaan "racen"maar gewoon lekker flink gassen met z,n allen. En daarna wat ouwehoeren over onze motor.
Ben benieuwd of er meer zijn die dit wel zien zitten!

Lijkt mij inderdaad ook een leuk idee, ik ben hier zeker voor in! Al zal ik een ex ZAC'er zeker niet bijhouden :)
 
Lijkt mij inderdaad ook een leuk idee, ik ben hier zeker voor in! Al zal ik een ex ZAC'er zeker niet bijhouden :)

Hoezo niet, red Bull geeft je vleugels toch?
Kun je mooi een paar bochten afsnijden
 
Mooi setje, zowel ut_leeuwke als ik heb al een andere kappenset voor op het circuit.Voor ons is het ook 250km rijden pff
Dat is wel beter, wij moeten onze evo 4 omruilen voor de standaard uitlaat. Maarja geen ramp voor die ene circuitdag per jaar haha

Al eens met de track op assen gereden?

Nog niet op Assen gereden tot nog toe... Sinds 7 jaar enkel nog trackdays gereden dus redelijk wat ervaring, vnl. Mettet, Zolder en Croix. Vorig jaar ook Spa-Francorchamps voor de eerste keer gedaan. Absoluut de mooiste circuitervaring ooit, ondanks regen in de voormiddag (regenrijden met de RC8R is dan ook volledig mijn ding, mede dankzij de schitterende Nemesis tractiecontrole die erop gemonteerd zit) Voordien ook op Almeria en Cartagena gereden(nog met mijn R6).

Wat raden jullie aan van ketting-tandwielen voor circuitgebruik? Ik vermoed sowieso 525 setup? Ik zoek een combinatie van 16-17 vooraan en 37/38 achteraan. 17-37 voor Spa, kwam vorig jaar net tegen de begrenzer op 255km/u (GPS-snelheid) maar zit nog wel wat meer in denk ik. Een nieuwe generatie 4-cylinder bijhouden op topsnelheid zal er wel nooit inzitten met deze motor vrees ik, maar het bochtenwerk maakt veel goed ;-)
 
Laatst bewerkt:
Mooi zo, de eerste positieve reactie,s lees ik al! Laat je niet afschrikken door de Japanse 4cil. Het gaat om de vent die erop zit! Ik heb zelf ook een aantal Jappen gehad (CBR600/R6 en R1) maar de snelste tijd reed ik op Assen op mijn 12 jaar oude Ducati748!
We kunnen inschrijven in een "medium"groep,nogmaals het gaat mij niet om te "racen"of jan en alleman eruit te remmen maar gewoon lekker bezig zijn. We kunnen zeker tijdens zo,n dag wat van elkaar leren en bovendien is het gezellig. (lekker Hollands woord).
En ja....voor de zuiderlingen is het wel wat ver maar daar staat dan ook veel tegenover.
Enfin, we houden dit warm, ik kom erop terug.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan