KTM RC8 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat het een goed idee is om dit warm te houden anders zal het denk ik wel verwateren.
Misschien kun je aan een paar data voorstellen.

Mooi zo, de eerste positieve reactie,s lees ik al! Laat je niet afschrikken door de Japanse 4cil. Het gaat om de vent die erop zit! Ik heb zelf ook een aantal Jappen gehad (CBR600/R6 en R1) maar de snelste tijd reed ik op Assen op mijn 12 jaar oude Ducati748!
We kunnen inschrijven in een "medium"groep,nogmaals het gaat mij niet om te "racen"of jan en alleman eruit te remmen maar gewoon lekker bezig zijn. We kunnen zeker tijdens zo,n dag wat van elkaar leren en bovendien is het gezellig. (lekker Hollands woord).
En ja....voor de zuiderlingen is het wel wat ver maar daar staat dan ook veel tegenover.
Enfin, we houden dit warm, ik kom erop terug.
 
Ok, hier wat data:16 april (1e paasdag)/06 juni/02 juli/03 juli.
Op de site van RSZ motorsport staan nog meer data en de nodige info. (onder "vrij rijden").
O.a. het reglement etc.
En, niet geheel onbelangrijk, het is de goedkoopste aanbieder van vrij rijden!
Zaak is wel vroegtijdig in te schrijven, ik kom daar nog op terug eind febr/begin maart.En hopelijk zijn er tegen die tijd vele RC rijders!
 
Top
16 april en 2 juli heb ik nu nog niks gepland.
3 juli zou kunnen als ik vrij kan krijgen. :)

Ok, hier wat data:16 april (1e paasdag)/06 juni/02 juli/03 juli.
Op de site van RSZ motorsport staan nog meer data en de nodige info. (onder "vrij rijden").
O.a. het reglement etc.
En, niet geheel onbelangrijk, het is de goedkoopste aanbieder van vrij rijden!
Zaak is wel vroegtijdig in te schrijven, ik kom daar nog op terug eind febr/begin maart.En hopelijk zijn er tegen die tijd vele RC rijders!
 
Nog niet op Assen gereden tot nog toe... Sinds 7 jaar enkel nog trackdays gereden dus redelijk wat ervaring, vnl. Mettet, Zolder en Croix. Vorig jaar ook Spa-Francorchamps voor de eerste keer gedaan. Absoluut de mooiste circuitervaring ooit, ondanks regen in de voormiddag (regenrijden met de RC8R is dan ook volledig mijn ding, mede dankzij de schitterende Nemesis tractiecontrole die erop gemonteerd zit) Voordien ook op Almeria en Cartagena gereden(nog met mijn R6).

Wat raden jullie aan van ketting-tandwielen voor circuitgebruik? Ik vermoed sowieso 525 setup? Ik zoek een combinatie van 16-17 vooraan en 37/38 achteraan. 17-37 voor Spa, kwam vorig jaar net tegen de begrenzer op 255km/u (GPS-snelheid) maar zit nog wel wat meer in denk ik. Een nieuwe generatie 4-cylinder bijhouden op topsnelheid zal er wel nooit inzitten met deze motor vrees ik, maar het bochtenwerk maakt veel goed ;-)


Francorchamps is high speed, de RC8 is verre van high speed en al zeker geen +300km/h.
Op circuit zolder ga je beter uit de voeten komen met de oude RC8, maar zullen de db's op de stille dagen al snel tot een resem zwarte vlaggen leiden. Is frustrerend, op moment dat mijn moto'ke echt op punt stond kon ik nergens meer tercht omwille van db's problemen, zelfs op Francorchamps. ik was het op gegeven moment kotsbeu.Heb in 2014 de racehelm aan de haak gehangen oa daarvoor.

Wat gearing betreft, Spa francorchamps loopt best met een 17-38, akra map en sport throttle, slipper clutch is op zich ook wel een must, zeker op aanremen Stavelot en source
Zolder is 16-39 aan te raden, met aangepaste 2001 map voor sterker middengebied en street throttle.

Veel plezier en plooi de RC8 niet op, want de parts worden zeldzaam
 
Thx Vortex voor de tips! Slipper clutch zit gemonteerd en inderdaad een must bij deze koppelbeer :-).

Tja Zolder is en blijft een probleem op die stille dagen! Met de vorige R6 vooral probleem van inlaatgeluid, nu op de RC8R met full Evo 4 is het uitlaatgeluid die het probleem vormt. Gelukkig met de dubbele Superpole uitlaten en de dB-killers geen probleem gehad tot nog toe (2 keer gereden vorig jaar maar zoals zo vaak op Zolder amper kunnen rijden toen). Zonde dat deze motor zo geknepen moet worden!

Assen is bij mij voorzien op 2 en 3 juli dus wie weet komen we elkaar als RC8-rijders daar wel tegen!
full
 
Heb probleempje voor. Mijn RC8 is een buitenslaaper'ke.Als ik 's morgens start en onmiddelijk vertrek, blijft olie-led nog even branden tot de temperatuur van +45°C bereikt is. Ik vermoed een slecht contact maar kan natuurlijk ook erger zijn.
Heb het probleem maar recent vastgesteld, doe zowiezo reeds minder km's in winter periode.
Iemand met de oude RC8 (of recenter model) ook al zoiets voorgehad?
Km-stand bedraagt nu 55000km en blok is nog nooit open geweest.
Vrees dat dit op korte termijn wel eens zou dienen te gebeuren.

Alternatief is een SD1290R + ECU blok in het RC8 frame fitten :-)
 
Even een circuit-update: ART Motor (Duitse organisatie)bieden een circuitdag aan op 24/25 mei op Assen.
Ik heb ingeschreven voor 24 mei, groep 2 (snel). Data ligt net voor de Ducati clubrace dus er rijden ook veel Ducati,s mee als training.
Ik heb al verschillende keren deelgenomen aan dit evenement en het is fun om de KTM de sporen te geven naast de Duc,s! (Oranje tussen het rood zullen we maar zeggen).
Dus heren: laat u horen!
 
Even een circuit-update: ART Motor (Duitse organisatie)bieden een circuitdag aan op 24/25 mei op Assen.
Ik heb ingeschreven voor 24 mei, groep 2 (snel). Data ligt net voor de Ducati clubrace dus er rijden ook veel Ducati,s mee als training.
Ik heb al verschillende keren deelgenomen aan dit evenement en het is fun om de KTM de sporen te geven naast de Duc,s! (Oranje tussen het rood zullen we maar zeggen).
Dus heren: laat u horen!

Hmm jammer de 24e gaat mij niet lukken.
De 25e wel dat is een feestdag dus dan kunnen er misschien meer.
 
iemand nog interesse in een RL exhaust system, lekker stil. Het achterste systeem is reeds verkocht met een DB maker omdat het te stil is :Y
full
 
iemand nog een lsl setje nodig, geheel compleet zoals op de foto.

prijs 175
full


Inmiddels al verkocht
 
Laatst bewerkt:
Ik zoek nog zo'n los Akrapovic beschermplaatje voor mijn LSL set. Zo stom dat er standaard alleen aan de schakelkant zo'n beschermplaat zit.
 
Ik zoek nog zo'n los Akrapovic beschermplaatje voor mijn LSL set. Zo stom dat er standaard alleen aan de schakelkant zo'n beschermplaat zit.

Dat ziet er best stom uit idd :')
Die plaatjes kun je ook gewoon los bestellen toch? Iets van 70 euro volgens mij
 
Had al gezien dat ze los te krijgen zijn. Alleen 70 euro voor 1 dom klein stukje vind ik dan weer lomp veel geld.
 
Had al gezien dat ze los te krijgen zijn. Alleen 70 euro voor 1 dom klein stukje vind ik dan weer lomp veel geld.

Ja dat klopt.
Ik zit zelf ook met dat dillema.
Het setje wat ik heb gekocht zitten wat krassen op aan 1 kant dus ik zou daar ook vanaf willen. Maar 70 euro is inderdaad toch best wat voor een nieuw kapje.
 
Ja dat klopt.
Ik zit zelf ook met dat dillema.
Het setje wat ik heb gekocht zitten wat krassen op aan 1 kant dus ik zou daar ook vanaf willen. Maar 70 euro is inderdaad toch best wat voor een nieuw kapje.

Die krassen komen er toch weer op. Dat merk ik nu ook wel aan de kabel voor de verlichting van de achterrem, die is nogal aan het slijten. Daarom zou een kapje daar ook wel handig zijn. Die word dan wel weer minder mooi, maar beter dan dit. Ik zou het voor krassen niet snel vervangen omdat het snel weer terugkomt.


Met de juiste kennis is het zelf te maken. 8-)

Zie app. ;)

Gaan we naar kijken :)
 
Die krassen komen er toch weer op. Dat merk ik nu ook wel aan de kabel voor de verlichting van de achterrem, die is nogal aan het slijten. Daarom zou een kapje daar ook wel handig zijn. Die word dan wel weer minder mooi, maar beter dan dit. Ik zou het voor krassen niet snel vervangen omdat het snel weer terugkomt.

Voor dit soort dingen ga ik naar mijn bestickeraar die er een zo goed als onzichtbare folie overheen wrapt wat er voor zorgt dat er geen krassen op komen.
Dit heb ik ook bij mijn kroonplaat gedaan voor de sleutels en op het frame waar mijn kettingslot doorheen gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan