KTM RC8 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor dit soort dingen ga ik naar mijn bestickeraar die er een zo goed als onzichtbare folie overheen wrapt wat er voor zorgt dat er geen krassen op komen.
Dit heb ik ook bij mijn kroonplaat gedaan voor de sleutels en op het frame waar mijn kettingslot doorheen gaat.

Ah, vandaar. Prima manier natuurlijk om het netjes te houden :)
 
Iemand enig idee waar ik (originele) stickers kan bestellen voor de RC8R? Ik heb alleen de sticker nodig van de onderkuip. KTM letters in het oranje.
 
En voor iedereen die nog twijfelt over een uitlaatsysteem van Rob... Dit is het resultaat.
2iqfkhy.jpg

5bxzf8.jpg
 
Hallo,

mezelf even voorstellen...Ik ben Kwinten en ik ben van plan mezelf een RC8 cadeau te doen :)

Na eerder te hebben gereden met verschillende KTM nakedbikes, heb ik een tijdje supermotard en enduro gereden, maar deze zomer begon het terug te kriebelen om de straat op te gaan en hoe kan je dat beter doen dan met een KTM?

Het zal wellicht een model pre 2011 worden, maar waarop moet ik nu precies letten bij de eerste modellen?
Ik heb op een pagina gelezen dat de modellen 2008-2009 niet vlot schakelen. Klopt dit? Is dit op te lossen?
Zijn er nog belangrijke punten om op te letten?
Ik hoop met de aankoop van de RC8 een stuk plezier van m'n 2007 superduke terug te vinden (was m'n beste bike tot nu toe). Ik vond het een geweldige motorfiets en was helemaal weg van het koppel.
 
Ik heb op een pagina gelezen dat de modellen 2008-2009 niet vlot schakelen. Klopt dit? Is dit op te lossen?

Ik heb zelf een 2010 RC8, dus niet de R. De bak is redelijk lomp maar heel erg is het niet vind ik. Heb er zelf een QS op gezet en dat schakelt naadloos. Ook zonder QS is er prima mee te rijden hoor. Zou zo niet weten wat er aan te doen is.
 
Ik heb zelf een 2010 RC8, dus niet de R. De bak is redelijk lomp maar heel erg is het niet vind ik. Heb er zelf een QS op gezet en dat schakelt naadloos. Ook zonder QS is er prima mee te rijden hoor. Zou zo niet weten wat er aan te doen is.
ok QuickShifter dus...lijkt me een oplossing :-) Superduke was ook niet altijd foutloos hoor!
 
Alle KTM's die ik heb gehad schakelde gewoon anders dan een Yamaha bijv. ik zou gewoon proefrijden dan kan je zelf beoordelen of t werkbaar is voor jou. Op een KTM moet je gewoon wat harder werken bij het rijden... dat maakt t leuk :)

De modellen na 2011 hebben er minder last van maar helemaal soepel zijn die ook niet.
 
Ik kwam nog een ecu kabel tegen tbc tuneEcu.
Het is niet de goedkope versie maar de war duurdere variant van €72,50
Stuk of 7x gebruikt mag weg voor €35 iemand interesse hier?

2wpuvs0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Iemand een idee waar je best 520 ketting en tandwielen voor de RC8R kan bestellen tegen goede prijs? Kom voorlopig enkel uit bij de Powerparts cataloog met wordt erg duur dan (93€ voor achtertandwiel, 65€ voor voortandwiel, slik).
Op KTM-forum ook gelezen dat tandwielen voor RSV4 ook op de RC8R zouden passen, iemand toevallig ervaring mee?
 
Te koop 4 lederen KTM emblemen voor op je motorpak.
Oranje Ktm letters op zwart schaduw leer.

30 cm breed
10 cm hoog

Iemand interesse?

2wgswtt.jpg

2vsrg8y.jpg
 
Laatst bewerkt:
Iemand tips voor welk merk olie te kiezen ? Lees op verschillende plekken Motorex Power Synt 4T 10W/60, ben benieuwd wat jullie daar van vinden.

Verder wou ik sowieso het setje filters kopen.

s-l300.jpg


Het goedkoopste wat ik zo kon vinden voor deze set is 45 euro, iemand een betere deal misschien ?
 
Laatst bewerkt:
Iemand tips voor welk merk olie te kiezen ? Lees op verschillende plekken Motorex Power Synt 4T 10W/60, ben benieuwd wat jullie daar van vinden.

Verder wou ik sowieso het setje filters kopen.

[afbeelding]

Het goedkoopste wat ik zo kon vinden voor deze set is 45 euro, iemand een betere deal misschien ?

Powersynt 10w60 inderdaad. Zou er niet vanaf wijken.
 
Voor komend jaar heb ik deze olie erin:

14373846251L_300V_ROAD_RACING_15W50.jpg


Iets prijsgunstiger als de motorex en volgens de specificaties ook goed genoeg.
 
Iemand een idee waar je best 520 ketting en tandwielen voor de RC8R kan bestellen tegen goede prijs? Kom voorlopig enkel uit bij de Powerparts cataloog met wordt erg duur dan (93€ voor achtertandwiel, 65€ voor voortandwiel, slik).
Op KTM-forum ook gelezen dat tandwielen voor RSV4 ook op de RC8R zouden passen, iemand toevallig ervaring mee?

www.jossmit.nl
 
Powersynt 10w60 inderdaad. Zou er niet vanaf wijken.

Dan ga ik die doen. Bedankt :)

Voor komend jaar heb ik deze olie erin:

[afbeelding]

Iets prijsgunstiger als de motorex en volgens de specificaties ook goed genoeg.


Ik ben voor 10w50 gegaan van castrol.

Het merk is 1 ding natuurlijk. Het andere punt is 10W50 of 10W60. Tegenwoordig stoppen dealers er allemaal 10W60 in omdat die beter voor de kettingspanner moet zijn. Dat is nogal een zwak punt en de reden dat nu W60 word aangeraden in plaats van W50.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Ik ben nieuw in dit topic omdat ik een RC8 wil gaan rijden.
Mijn voorkeur gaat uit naar een witte met zwart frame, heeft of weet iemand een mooi exemplaar te koop ? ik hoor het graag.
 
Goedemorgen,

Ik ben nieuw in dit topic omdat ik een RC8 wil gaan rijden.
Mijn voorkeur gaat uit naar een witte met zwart frame, heeft of weet iemand een mooi exemplaar te koop ? ik hoor het graag.

Er staat er op dit moment 1tje op MP. Het aanbod verschilt heel erg. Soms staan er 1 of 2 te koop en soms wel 6. Een tijdje terug was een bedrijf die er 4 gekocht had allemaal met zwart en wit. Sowieso als je een zwart met wit model wil kom je op 2008 tot 2010 uit. Alle R modellen zijn met een oranje frame.

Heb zelf een zwart met wit model uit 2010.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan