KTM RC8 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag bij Goedhart Motoren de 10000km beurt uit laten voeren. Meteen op de bank bij hun laten afstellen.

Resultaat is 162,2PK op het achterwiel en een koppel van 135,5NM.

Motor bokt wat minder in de lage touren nou en pakt veel lekkerder op.
Enige mods zijn een K&N luchtfilter en een uitlaatsysteen van Rob.

Ik ben tevreden :D
 
188 awpk en 140Nm das de moeite. Als dat effe snel te mappen was ;-)
De RC8'tjes en sportsbikes int algemeen worden zeldzaam. Vandaag trip gedaan, niet 1 superbike tegengekomen. Iedereen zit op circuit met zijn speelgoed denk ik :-)
 
Aan de map heb je niets..
Mijn RC8R had de optionele superbike kit van Ktm in combinatie met de akrapovic evo6
Voor slecht weer had ik mijn traction control een standje hoger😁💪

Heb jij met de nokkenassen geëxperimenteerd Rens?
Of komt een stel scherpere nokken gewoon in de SBK-kit?
 
Die witte bij vos oss,stond al 2 jaar daar te koop.Ben in December wezen kijken,stond in het begin 17000 op de teller,na die 2 jaar 21.000 km.... vond dat een beetje raar.Is waarschijnlijk hier en daar uitgeleend geweest.Zag er verder netjes uit.... En die originele k-plaat houder zat er lang niet meer op.was tegen de undertail aangeschroefd met strip led verlichting.
 
Die witte bij vos oss,stond al 2 jaar daar te koop.Ben in December wezen kijken,stond in het begin 17000 op de teller,na die 2 jaar 21.000 km.... vond dat een beetje raar.Is waarschijnlijk hier en daar uitgeleend geweest.Zag er verder netjes uit.... En die originele k-plaat houder zat er lang niet meer op.was tegen de undertail aangeschroefd met strip led verlichting.

Ik weet niet of die er nog staat, anders binnenkort eens kijken. Vond de zwarte mooier maar misschien in ieder geval een keer een proefrit maken. Is gewoon lastog om aan te komen, ook in duitsland staat er niet heel veel. Kijk ook naar een 1198 en die zijn een stuk makkelijker te krijgen maar juist dat stukje exclusiviteit van de rc8 trekt me ook wel.

a9288a7d37cb04982f09ea2327fd4eec


dan zou het wel een witte worden :9~
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of die er nog staat, anders binnenkort eens kijken. Vond de zwarte mooier maar misschien in ieder geval een keer een proefrit maken. Is gewoon lastog om aan te komen, ook in duitsland staat er niet heel veel. Kijk ook naar een 1198 en die zijn een stuk makkelijker te krijgen maar juist dat stukje exclusiviteit van de rc8 trekt me ook wel.

[afbeelding]

dan zou het wel een witte worden :9~~

Ik heb ook naar de 1098 gekeken maar toch voor de RC8 gekozen. De RC8 stuurt sowieso veel beter. Er is een review waar ze samen getest worden. Zou die zeker even lezen.
 
Ik weet niet of die er nog staat, anders binnenkort eens kijken. Vond de zwarte mooier maar misschien in ieder geval een keer een proefrit maken. Is gewoon lastog om aan te komen, ook in duitsland staat er niet heel veel. Kijk ook naar een 1198 en die zijn een stuk makkelijker te krijgen maar juist dat stukje exclusiviteit van de rc8 trekt me ook wel.

[afbeelding]

dan zou het wel een witte worden :9~~

Is deze week eindelijk verkocht....volgens mij aan iemand in dit topic als ik het goed gelezen heb.
 
Ik wil een voeding plaatsen waar ik zowel mijn gps als mijn smartphone op kan aansluiten (niet tegelijk).

Iemand dit ook gedaan op zijn RC8?
 
Ik wil een voeding plaatsen waar ik zowel mijn gps als mijn smartphone op kan aansluiten (niet tegelijk).

Iemand dit ook gedaan op zijn RC8?

achteraan het dashboard zitten 2 vrije outputs 12Volt
1 zit achter het contact de 2e zit permanent 12Volt op.
Check even de kleurcode's in je owners manual.
Ik kan die van mijn RC8 geven, maar ik heb een oude Rc8, jij hebt het nieuwere model.

Is een klusje van een kwartier'tje overigens.
 
Ja die witte bij Oss heb ik gekocht...

Alleen heb ik het voor mekaar gekregen om hem binnen 2 uur op zijn kant te leggen :( |(

Ik heb werkelijk waar nog nooit zoiets meegemaakt en voel me ook uitermate dom dat dit gebeurt is. Ik rij toch ook alweer wat jaartjes en dit is ook niet mijn eerste twin.
Ik heb een vermoeden hoe gebeurt is maar helemaal zeker ben ik er nog niet over.
Het gebeurde ook niet met hoge snelheid gelukkig maar genoeg om redelijk wat schade te hebben zoals alle kuipen links, linker spiegel, schakelpook, zij standaard, vooras moer.

Zelf heb ik flink last van mijn linker kuit en loop een beetje moeilijk.

Ik heb in ieder geval een linkerspiegel, zijstandaard en een schakelpook nodig om hem weer rijdend te maken (denk ik) dus als iemand toevallig dat los heeft liggen hoor ik dat graag.


Kort gezegd, een lekker begin maar niet heus.
 
Ja die witte bij Oss heb ik gekocht...

Alleen heb ik het voor mekaar gekregen om hem binnen 2 uur op zijn kant te leggen :( |(

Ik heb werkelijk waar nog nooit zoiets meegemaakt en voel me ook uitermate dom dat dit gebeurt is. Ik rij toch ook alweer wat jaartjes en dit is ook niet mijn eerste twin.
Ik heb een vermoeden hoe gebeurt is maar helemaal zeker ben ik er nog niet over.
Het gebeurde ook niet met hoge snelheid gelukkig maar genoeg om redelijk wat schade te hebben zoals alle kuipen links, linker spiegel, schakelpook, zij standaard, vooras moer.

Zelf heb ik flink last van mijn linker kuit en loop een beetje moeilijk.

Ik heb in ieder geval een linkerspiegel, zijstandaard en een schakelpook nodig om hem weer rijdend te maken (denk ik) dus als iemand toevallig dat los heeft liggen hoor ik dat graag.


Kort gezegd, een lekker begin maar niet heus.

Ai, zonde maar toch gefeliciteerd met je aankoop ;).
 
Ja die witte bij Oss heb ik gekocht...

Alleen heb ik het voor mekaar gekregen om hem binnen 2 uur op zijn kant te leggen :( |(

Ik heb werkelijk waar nog nooit zoiets meegemaakt en voel me ook uitermate dom dat dit gebeurt is. Ik rij toch ook alweer wat jaartjes en dit is ook niet mijn eerste twin.
Ik heb een vermoeden hoe gebeurt is maar helemaal zeker ben ik er nog niet over.
Het gebeurde ook niet met hoge snelheid gelukkig maar genoeg om redelijk wat schade te hebben zoals alle kuipen links, linker spiegel, schakelpook, zij standaard, vooras moer.

Zelf heb ik flink last van mijn linker kuit en loop een beetje moeilijk.

Ik heb in ieder geval een linkerspiegel, zijstandaard en een schakelpook nodig om hem weer rijdend te maken (denk ik) dus als iemand toevallig dat los heeft liggen hoor ik dat graag.


Kort gezegd, een lekker begin maar niet heus.

Wat is je vermoeden?
 
Wat is je vermoeden?

Het viel me op dat de gas aanname behoorlijk abrupt was bij het ophalen.
Dus waarschijnlijk / misschien bij het insturen onbedoeld gas gegeven, daarvan geschrokken en alsnog remmend proberen de bocht te halen.

Maar goed, dit alles is een aanname. Echt zeker weten doe ik het niet helaas.
 
Het viel me op dat de gas aanname behoorlijk abrupt was bij het ophalen.
Dus waarschijnlijk / misschien bij het insturen onbedoeld gas gegeven, daarvan geschrokken en alsnog remmend proberen de bocht te halen.

Maar goed, dit alles is een aanname. Echt zeker weten doe ik het niet helaas.
Ik had laatst een blokkerend achterwiel bij gas dicht. Combinatie van koude banden (was net weggereden) en gas los gelaten. Gebeurde net voor het insturen, dus vond het wel even spannend worden |( Wel goed afgelopen :Y
 
Ik had laatst een blokkerend achterwiel bij gas dicht. Combinatie van koude banden (was net weggereden) en gas los gelaten. Gebeurde net voor het insturen, dus vond het wel even spannend worden |( Wel goed afgelopen :Y

Voor de rest wel handig zo'n motorrem, ik raak mijn remmen tijdens normaal rijden niet vaak aan

Al is het soms voor 4 cilinders die achter mij rijden wel even wennen. Die zien mij vaak niet afremmen omdat ik gewoon het gas loslaat en terugschakel waardoor ze zelf soms extra op de rem moeten :P
 
Ik had laatst een blokkerend achterwiel bij gas dicht. Combinatie van koude banden (was net weggereden) en gas los gelaten. Gebeurde net voor het insturen, dus vond het wel even spannend worden |( Wel goed afgelopen :Y

Tijd om te beginnen met tussengas geven :)

Heb op mijn oude SV ook eens een geblokkeerd achterwiel gehad bij terugschakelen van de 2 naar 1. Sindsdien begonnen met tussengas en nooit meer last van gehad, zowel met de SV als bij RC8.

Los van dat het een geblokeerd wiel voorkomt is het ook nog eens leuk om te doen en het maakt het rijden ook veel vloeiender. Na een tijdje ben je aan gewent en rijd het veel fijner.
 
Tijd om te beginnen met tussengas geven :)

Heb op mijn oude SV ook eens een geblokkeerd achterwiel gehad bij terugschakelen van de 2 naar 1. Sindsdien begonnen met tussengas en nooit meer last van gehad, zowel met de SV als bij RC8.

Los van dat het een geblokeerd wiel voorkomt is het ook nog eens leuk om te doen en het maakt het rijden ook veel vloeiender. Na een tijdje ben je aan gewent en rijd het veel fijner.
Heb het nog niet gemist. Noem het maar een 'rider error'. Was echt 500 meter van huis. Te lomp gereden :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan