KTM RC8 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben vorig jaar ook op zoek geweest naar een huur RC8, maar die zijn er helaas in Nederland niet.
Tot 2 jaar geleden wel, maar ivm te weinig verhuur is men er mee gestopt.
Ik heb bij een dealer een proefrit van een uurtje kunnen regelen.
Dat was de enige mogelijkheid die ik vond om enigszins een langere testrit te maken.

Nog even over de quickshifter. Ik heb een Translogic, maar die kan je niet per versnelling instellen.
Wel in een aantal blokken de killtime per toerental.
Het kaastje zelf bepaald ook aan de hand van de snelheid waarmee de bougies vanuit de ECU aangestuurd worden (die lopen via de quickshifter unit) of je versneld (dus hoeveel gas je geeft) en hoe lang de killtime dan moet zijn.

Die waarde kan je vervolgens weer beïnvloeden door die killtime per toeren bracket aan te passen.

Hij bevalt overigens uitstekend :)
 
Onder je gas handvat zou een zwarte of oranje plastic onderdeel zitten waar ook je gaskabel in zit.
De orange is degene die je moet hebben. Dat is de street throttle. Zwart is de race throttle die er standaard meestal op zit

lees hier(link) ook eens
Niet een dure metalen variant kopen. Order nummer is 69002021100 voor de street throttle grips, zou ergens 26 euro moeten zijn.

Mvg,

Hee, das mooi.
Die heb ik gelijk besteld. :t

Heb ook nog een stickerset links kunnen vinden voor 25 euro bij ebay kleinanzeigen...hatsee
 
Heren,

Ik heb de nieuwe handvatten ontvangen maar ik zie even niet hoe deze gaan passen?
mis ik iets?

full

full

full
 
Volgens mij is het gewoon een nieuwe gripset, zoals er ook op staat. Heeft niets te maken met racegas.
 
Heren,

Ik heb de nieuwe handvatten ontvangen maar ik zie even niet hoe deze gaan passen?
mis ik iets?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat jij hebt gekregen is de 63002021100, terwijl je de 69002021100 had moeten hebben.
Voordeel is dat je aan de foto's te zien, die laatste al gemonteerd hebt zitten. (Te zien aan de oranje throttlecam)
Dit setje:
0.76912200+1375254072.jpg

Dus je had die hele set niet hoeven bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Hoorde vandaag ook dat model 2011 standaard al die progressieve gashandel heeft. Ook al is die niet oranje.
 
Wat jij hebt gekregen is de 63002021100, terwijl je de 69002021100 had moeten hebben.
Voordeel is dat je aan de foto's te zien, die laatste al gemonteerd hebt zitten. (Te zien aan de oranje throttlecam)
Dit setje:
[afbeelding]
Dus je had die hele set niet hoeven bestellen.

Heb nog even gekeken maar ik heb wel de goeie besteld dus het verkeerde nummer gekregen.
Laat ik nou net de retour formulieren al weggegooid hebbben.
Ff checken bij paypal wat ik hier nog mee kan.

Ik dacht al, die gasschuif is verdomd oranje.
Maar goed, als de 2011 al de progressieve gashendel heeft ga ik er nu niks meer aan doen behalve dan uitlaat, filter en nieuwe map cq. een laten maken.
 
Laatst bewerkt:
Thanks, meteen even gebeld en heb voor dinsdag een rc8 gehuurt. Weliswaar geen 2011 model maar om een indruk te krijge of het wat voor mij is moet dit ook helemaal goed komen.

Heb er nu al zin in
:] *D

Denk dat ik hem af ga zeggen, met dit weer 2 dagen een motor uittesten :N. Weersvoorspelling was een week geleden nog heel anders, helaas
 
Garage aan het opruimen, huis gaat in de verkoop en heb nog wat mooie zaken voor de RC8 in de verkoop:

Mooie Titanium powerpart wat een must is op elke RC8, immers elk Titanium onderdeel is weer een pk extra. Heb deze Titanium kettingspanners zelf CNC gefreesd uit gr.5 Titanium en is geometrisch exact gelijk aan het origineel alleen 10x sterker. Geen prutswerk, superstrak onderdeel, meerdere op dit forum rijden er al mee. 85 Euro voor een set incl het verzenden. Tevens de mogelijkheid om de as door mij te laten verbouwen gezien je wat special tooling nodig bent. Heb nog 3 setjes, wie maakt me los..
full


Replica Akrapovic Evo1 uitlaat uit RVS, complete set helemaal nieuw! Professioneel handgemaakt incl. alle toebehoren. Sluit aan op de originele spruitstukken, past op alle versies RC8(R) en monteert in een uur. Alles compleet, buizen, steunen, veren, passend gemaakte Akrapovic dB-killer, ophangbeugel voor uitlaat kap en de SAS afdekplaten. Zonder killer hele mooie diepe sound, met killer beschaafd, gelijk aan de akra Evo1. Supermooie complete set voor een prijsje van 650 Euro incl. aangetekend verzend.
full

full

full


Hagelnieuwe Toolkit voor RC8, ongebruikt! Nieuwprijs bij KTM over de 150 Euro, als je hem niet hebt is ie moeilijk te vinden. Prijs 60 Euro ex. verzend.
full


Originele powerparts 38T tandwiel van Supersprox. Kleine 1200km mee gereden, rij nu weer met 17/37 dus overcompleet. Nieuw bij KTM iets over de 100 Euro. Prijs 50 Euro ex. verzend.
full


2 Originele voorkappen van een RC8R Akrapovic Edition (origineel KTM!). Kappen zijn compleet intact, niks afgebroken etc. Kap links voor (koppelingshendel zijde) is licht beschadigd de kap rechts is zeer netjes.
Komt met nieuwe stickerset (niet origineel KTM) om ze eventueel weer tiptop te maken.
Prijs compleet is 90 Euro ex. verzend en alleen een losse stickerset voor links en rechts is 30 Euro.
full


Complete kuipset van 2009 KTM RC8R (single spark, zwart/wit). Incl tank (zonder pomp) en alle kuipdelen zoals op de foto aangegeven. Delen zijn in zeer (!) nette staat en komen van een fiets zonder enige schade en hebben zo'n 16.000km dienst gedaan. Tank voorzien van Stompgrips. Wordt alleen als set verkocht.
Prijs 990 Euro en alleen afhalen in Leeuwarden, geen verzend.
full


EBC SRK98 koppelingset voor 2008-2010 RC8, niet voor RC8R. Betreft de aramidevezelversterkte koppelingsvoering. Complete set met nieuwe stalen platen en veren. Set is ingebouwd geweest maar is weer uitgebouwd omdat ie niet geschikt is in de RC8R. Nog geen 200km mee gereden. Set heeft dus nog de originele dikte van 48.6mm (originele spec bij nieuw) en lever er een extra plaat bij van 2.3mm (0.3mm dikker) om eventueel wat meer voorspanning te geven om de set fijn af te kunnen stellen wat bij de RC8 nogal nauw steekt. Nieuwwaarde rond de 200 Euro en mag weg voor 95 Eur incl. verzend.
full

full
 
Hallo forummers,

Ik ben van plan met een Rc8 trackdays te gaan rijden, het betreft een 2009 uitvoering.
Ik heb hier gelezen dat er met de eerste series nog wat problemen met de bak waren, moet ik hier rekening mee houden. Of kan er zonder problemen gerden worden.

Ik hoor graag jullie reacties, cq tips.

Grtz,

Jojo
 
Hallo forummers,

Ik ben van plan met een Rc8 trackdays te gaan rijden, het betreft een 2009 uitvoering.
Ik heb hier gelezen dat er met de eerste series nog wat problemen met de bak waren, moet ik hier rekening mee houden. Of kan er zonder problemen gerden worden.

Ik hoor graag jullie reacties, cq tips.

Grtz,

Jojo

Ik zou er lekker een quickshifter opzetten. Schakelt een stukker sneller en vloeiender. Zonder kan verder ook prima hoor.
 
Hallo forummers,

Ik ben van plan met een Rc8 trackdays te gaan rijden, het betreft een 2009 uitvoering.
Ik heb hier gelezen dat er met de eerste series nog wat problemen met de bak waren, moet ik hier rekening mee houden. Of kan er zonder problemen gerden worden.

Ik hoor graag jullie reacties, cq tips.

Grtz,

Jojo

Zorg dat je de oberon of sato slave clutch hebt, de sterkere koppelingsplaten en hardere koppelingsveren. Een QS is een plus maar geen must. Alle RC8's zijn na het eerste model teruggeroepen en hebben een upgrade gehad wat betreft vittessenbak.
De klonk als je hem in eerste zet is niet verdwenen, maar met de zwaarder koppeling en vervanging van de magura slave schakelde de bak nog trefzekerder.
Daarvoor af en toe eens een false neutral bij hard afschakelen.
Een slipperclutch op circuit zou ik eerder overwegen dan de QS, om het stuiteren van het achterwiel tegen te gaan bij hard aanremmen. Als je de slipperclutch hebt kan je de fiets mooi een bocht laten inglijden.
 
Hallo forummers,

Ik ben van plan met een Rc8 trackdays te gaan rijden, het betreft een 2009 uitvoering.
Ik heb hier gelezen dat er met de eerste series nog wat problemen met de bak waren, moet ik hier rekening mee houden. Of kan er zonder problemen gerden worden.

Ik hoor graag jullie reacties, cq tips.

Grtz,

Jojo

...en dan is er nog de uitlaat
Had op francorchamps met de standaard 99db static test op 6000rpm
en op Mettet met de jesters, 104db met db-killer (2x zwart)
Zolder deed ik nog maar enkel de open uitlaten dagen.

ben nu gestopt met circuit rijden
Heb nog een slipperclutch liggen van TSS 2008 en 2009 model
Ik gebruik deze niet meer op de openbare weg omdat ik de motorrem van zo'n fat twin prefereer.
 
Geheel titanium uitlaatsysteem, headers zijn 60mm!! dik, systemen zijn in samen werking met Rens ontwikkeld en en produceerd met killer 101 db en zonder 104, systeem komt met een carbon eindkap (is in de maak) om het geheel super af te werken, geheel systeem incl alle benodigde bevestigings materialen zijn er bij inbegrepen voor de prijs van 1799 euro

mooi,

Kan ik ook weer een heel mooi systeem aanbieden,
full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan