KTM RC8 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemiddag,
Iemand ervaringen met een hm quickshifter lite?Dit model is meer op de straat en enkele trackdays gebaseerd daarom lijkt me dit een goede keus! Op de site staat dat ze universeel zijn maar wil daar zeker van zijn of deze wel past. En zijn er nog andere dingen waar je op moet letten bij de installatie??
 
Foto van afgelopen weekend van een shoot, ps 24ste weer circuit rijden, wederom nogmaals op Zolder. Volgende keer toch maar eens naar Assen of Spa.

18891584_1370666326361607_8889515911827635908_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik heb een vraagje over een KTM rc 390...
ik was van plan om er een aan te schaffen voor mijn a2 rijbewijs, Maar nou staat er een te koop wat een ex cup racer is geweest... moet ik dus ergens op letten bij aanschaf van een ex cupracer? heeft dit voor of nadelen? alvast bedankt voor de reacties
 
Hallo, ik heb een vraagje over een KTM rc 390...
ik was van plan om er een aan te schaffen voor mijn a2 rijbewijs, Maar nou staat er een te koop wat een ex cup racer is geweest... moet ik dus ergens op letten bij aanschaf van een ex cupracer? heeft dit voor of nadelen? alvast bedankt voor de reacties

Hmm voordelen: zullen wel wat upgrades opzitten om een track ready te maken
Nadelen: er is mee geraced, dat betekent dat de km stand niet echt een indicatie geeft voor de slijtage van de motor. je kunt pech hebben en snel aan revisie zitten ofzo.

Ik zou het persoonlijk niet aandurven, maar misschien heb je geluk en krijg je er nooit problemen mee
 
Hmm voordelen: zullen wel wat upgrades opzitten om een track ready te maken
Nadelen: er is mee geraced, dat betekent dat de km stand niet echt een indicatie geeft voor de slijtage van de motor. je kunt pech hebben en snel aan revisie zitten ofzo.

Ik zou het persoonlijk niet aandurven, maar misschien heb je geluk en krijg je er nooit problemen mee

En daarnaast benutten ze het 1 cilinder 390cc blok tijdens de races bijna continue helemaal. Vooral bij een 1 cilinder kan het dan heel hard gaan wat betreft slijtage...
 
Maat van mij sinds gisteren in bezit van zn rc8r uit 2014. We zijn nog op zoek naar een andere uitlaat. Iemand nog iets liggen?
 
Net mijn achterwiel gedemonteerd en tot mijn grote verbazing viel mijn tandwiel met de 5 bouten erachter er zo af en zat de hub erachter los.

Alle 5 de bouten waren los getrild en eentje zelfs afgebroken..
Bij ut_leeuwke waren er laatst ook al 3 van de 5 los.
Misschien dat dit een bekend probleem is maar het kan de moeite zijn om dit te checken.
Ik ga in ieder geval alles met loctite vastzetten.

200622s.jpg
 
Bedoel je de hub die op de velg gebout zit?? (Zit alleen op de forged velgen)
 
Laatst bewerkt:
Net mijn achterwiel gedemonteerd en tot mijn grote verbazing viel mijn tandwiel met de 5 bouten erachter er zo af en zat de hub erachter los.

Alle 5 de bouten waren los getrild en eentje zelfs afgebroken..
Bij ut_leeuwke waren er laatst ook al 3 van de 5 los.
Misschien dat dit een bekend probleem is maar het kan de moeite zijn om dit te checken.
Ik ga in ieder geval alles met loctite vastzetten.

[afbeelding]

Weet niet van de rc8, maar bij de SuperDuke kwam dit soms ook voor als mensen geen loctite gebruikt hadden. Bij de SuperDuke staat ook gewoon voorgeschreven dat je loctite moet gebruiken.
 
Bedoel je de hub die op de velg gebout zit?? (Zit alleen op de forged velgen)

Yes die bedoel ik inderdaad

@nampus

De forged velgen zitten helaas niet standaard op mijn modeljaar dus er staat niets over in de manual. Als we het over dezelfde velgen (Superduke 1290) hebben dan snap ik goed dat ze dat voorschrijven
 
Laatst bewerkt:
Die hub zit alleen op de forged, normaal gesproken moet je lekker van deze bouten afblijven omdat het en onderdeel van de velg is, tijdens de fabrikage wordt eerst deze hub gemonterd en daarna pas de velg gecoat. Op de superduke zitten volgens mij gewone velgen en geen gesmede marsesini (mogelijk wel op de R versie?)
 
Laatst bewerkt:
Dan hebben we het over andere bouten idd. Ik bedoelde de SuperDuke 990, en die is zoals gezegd nooit met gesmede wielen geleverd. Ook de R niet.
 
Iemand interesse in een B6AP sumitomo stekker?

Heb net wat materiaal besteld voor YEC Tuning bij mijn leverancier in Oostenrijk, heb nog een extra KTM stekker bijbesteld.
Deze zijn niet te verkrijgen in de Benelux, komt allemaal rechtstreeks van Japan.

Is enkel voor die stekker, de rest van de cable kan jezelf fabriceren volgens instrukties op de TuneECU site.
 
Wie kan mij vertellen wat er bij de 20k onderhoudsbeurt moet gebeuren.

vloeistoffen en regulier onderhoud of ook kleppenstellen?

Ktm rc8 2009
 
Dealer service interval voor de RC8 bij normaal gebruik is 7500km, dus kleine beurt bij 7500km en groot bij 15000km en zo opvolgend. Bij elke 15000km moet de klepspeling gecontroleerd worden..
 
Dealer service interval voor de RC8 bij normaal gebruik is 7500km, dus kleine beurt bij 7500km en groot bij 15000km en zo opvolgend. Bij elke 15000km moet de klepspeling gecontroleerd worden..

Dat is niet wat mijn Service Manual zegt. Die heeft het voor alles wat gedaan moet worden over stappen van 10.000, 20.000 en 40.000km. Nergens hebben ze het over 7.500 en 15.000.
 
Oude type RC8 en RC8R single spark staan op service interval 7500km, zo staat het ook in het 2009 bedieningshandleiding wat ik bij mijn motor heb. Mijn 2009 RC8R is dealer onderhouden en heeft om de 7500km zijn beurtjes gehad. Mijn oude 2008 RC8 had exact hetzelfde. Ik onderhou 4 RC8'en en staan allemaal op interval 7500km of olie jaarlijks, zijn wel allemaal machines van voor 2010. Ze zullen het interval later wel opgeschroefd hebben. Ik heb bij alle 4 de klepspeling gecontroleerd bij 15.000km en heb nog nooit wat hoeven te stellen, daar mankeert tot aan 30.000km nooit wat aan. Goed spul die LC8 blokken.. :t
 
Ik heb de nieuwere dual spark, de intervallen zijn daar weer iets langer geworden.
Ik hoefde mijn kleine beurt pas bij de 11.000 te doen.

Opzich een goede zaak dat ze de intervallen langer kunnen maken.
 
Ik heb de nieuwere dual spark, de intervallen zijn daar weer iets langer geworden.
Ik hoefde mijn kleine beurt pas bij de 11.000 te doen.

Opzich een goede zaak dat ze de intervallen langer kunnen maken.

Maar een beetje raar is het wel. Er is zo goed als geen verschil tussen het blok van de 2008 RC8 en mijn 2010 RC8. Het is meer op papier aangepast dan dat er echt iets veranderd is.
 
Maar een beetje raar is het wel. Er is zo goed als geen verschil tussen het blok van de 2008 RC8 en mijn 2010 RC8. Het is meer op papier aangepast dan dat er echt iets veranderd is.

Of de r/dual spark is zo aangepast dat hij net wat duurzamer is of ze zijn er na een paar jaar achter gekomen dat de onderhoudsintervallen iets langer kunnen zijn.

Maakt opzich niet uit welke reden het is, beide zou goed mogelijk kunnen zijn.
 
Hallo iedereen,

in april is mijn KTM RC8R stukgelopen op het circuit van Croix. De zuiger van de voorste cilinder is gebroken tijdens het opschakelen van 2 naar 3 (gelukkig op recht stukje en meteen koppeling ingetrokken en dus niet gevallen). Dit is deels meegedraaid in het carter en bijgevolg is het motorblok total loss jammer genoeg. Dit was een 1190 blok (2009, single spark engine), met superstock cilinders, zuigers en koppen. Was afgesteld op een Akrapovic Evo 4 en 102 octaan. Wat er fout gegaan is, blijft onduidelijk...

Ik rijd echter zeer graag met de RC8R op het circuit, motor was dan ook volledig opgebouwd zoals een echte Track met alle toeters en bellen. Nu rijd ik interim op een 2005 Fireblade maar is toch een stapje terug tegenover de KTM. Ik overweeg dus om een ander blok in te bouwen. Sowieso zoek ik een single spark gezien er een Nemesis tractiecontrolesysteem op zit dat hierop is afgesteld (en dat super werkt trouwens). Ik zoek wel een standaard 1190 blok, geen getunede blokken meer voor mij. Standaard blok kan dan met standaard uitlaatsysteem gebruikt worden wat qua geluid ook niet zoveel problemen zal opleveren als nu het geval was. Zelf heb ik ook nog originele cilinders, zuigers, krukas, cullassen en dergelijke liggen in case of...

Mochten jullie iets liggen hebben laat maar weten aub.
Indien zou blijken dat het een te dure aangelegenheid gaat worden voor een vervangblok dan zal de motor uiteindelijk in onderdelen verkocht worden. Maar dat horen jullie wel doen (zitten heel wat mooie spullen op :-)).

Alvast bedankt,
Dieter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan