KTM RC8 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie kan mij helpen aan een goede orginele stuurdemper?
Tevens ben ik opzoek naar een set handmatige kettingspanners.
Heeft er iemand nog wat liggen of weet er een goed adres voor?
Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Heb gisteren ook de hydraulische spanners vervangen voor mechanische spanners, motor maakt nu minder geluid door de constante spanning op de distributie ketting, de oude spanners kon ik makkelijk leegdrukken wat volgensmij bij dit soort spanners niet mag
 
Laatst bewerkt:
Ja heb een set forged velgen of een set zwarte standaard velgen, doe maar een pb als je interesse heb
 
Laatst bewerkt:
Wegens stuk lopen van het motorblok van mijn KTM RC8R wil ik graag alvast de begeerde Akrapovic Evo 4 verkopen (complete lijn + demper + 2 dB-killers, in zeer goede staat). Ik had deze zitten op mijn RC8R trackbike. Gezien ik de geluidsrestricties op vele circuits heb ik hier bijkomend ook een dubbel uitlaatsysteem van Superpole op. Dit systeem sluit dmv een titanium Y-stuk perfect aan op de uitlaatbochten van de Akrapovic Evo 4 en heeft 2 omhooglopende dempers (beetje zoals de dubbel uitlaatsysteem van Akrapovic). Dit staat zeer mooi en geeft met de bijhorende dB-killers geen enkel probleem meer op het circuit (zelfs niet op Zolder ).
Prijs: Akrapovic Evo 4 1350€ (np: 3000€)
Prijs: Superpole einddempers 750€ (np: 1000€)
Prijs Akrapovic + Superpole 1800€
Foto’s mogelijk via PB, opsturen geen enkel probleem.
full
 
Heb onlangs dempingsmateriaal vervangen in de jesters, pieceofcake eigenlijk.Scherp boortje gebruiken voor uitboren van de klinknagels, daarna wijst het zichzelf uit. De akra zal nog eenvoudiger zijn, omdat dit beter materiaal is dan de jesters.
Het verzegelen van de uitlaatdemper doe je terug met klinknagels, heb een aantal verschillende diktes gekocht, omdat je nooit weet wat voor maat je nodig hebt,nadat je de oude hebt uitgeboord.

Goedenavond,

Komt dat even mooi uit! Ik wil het dempingsmateriaal van mijn Jester namelijk gaan vervangen. Zou jij (of iemand anders die dit leest) me kunnen uitleggen wat ik hiervoor precies dien te doen? Ik boor de nageltjes langzaam uit, maar wat gebeurt er daarna precies? Welke dempingsmateriaal dien ik te gebruiken? En moet ik dit materiaal nog met een bepaald goedje vastmaken?

Ik heb geen linkerhanden of zo hoor, alleen heb ik dit nog nooit gedaan. Vandaar de vraag :)
 
Laatst bewerkt:
Wegens stuk lopen van het motorblok van mijn KTM RC8R wil ik graag alvast de begeerde Akrapovic Evo 4 verkopen (complete lijn + demper + 2 dB-killers, in zeer goede staat). Ik had deze zitten op mijn RC8R trackbike. Gezien ik de geluidsrestricties op vele circuits heb ik hier bijkomend ook een dubbel uitlaatsysteem van Superpole op. Dit systeem sluit dmv een titanium Y-stuk perfect aan op de uitlaatbochten van de Akrapovic Evo 4 en heeft 2 omhooglopende dempers (beetje zoals de dubbel uitlaatsysteem van Akrapovic). Dit staat zeer mooi en geeft met de bijhorende dB-killers geen enkel probleem meer op het circuit (zelfs niet op Zolder ).
Prijs: Akrapovic Evo 4 1350€ (np: 3000€)
Prijs: Superpole einddempers 750€ (np: 1000€)
Prijs Akrapovic + Superpole 1800€
Foto’s mogelijk via PB, opsturen geen enkel probleem.
[afbeelding]

Mooie prijs voor je uitlaatsysteem :Y

Ha je de motor in delen verkopen??
 
Plan is om de motor terug op te bouwen met standaardblok. Zat nu met motorconfiguratie van Stock cilinders en koppen, in combinatie met Akra en 102 octaan. Zeer performant maar blijkbaar toch iets grondig misgelopen.

Daarom besloten om op zoek te gaan naar een standaard RC8R blok met single spark om in te bouwen of eventueel een andere RC8R compleet te proberen kopen en zoveel mogelijk over bouwen. Momenteel rijden we verder op een Fireblade, niet slecht maar spreekt mij motorisch veel minder aan natuurlijk dan de KTM...
 
Wegens stuk lopen van het motorblok van mijn KTM RC8R wil ik graag alvast de begeerde Akrapovic Evo 4 verkopen (complete lijn + demper + 2 dB-killers, in zeer goede staat). Ik had deze zitten op mijn RC8R trackbike. Gezien ik de geluidsrestricties op vele circuits heb ik hier bijkomend ook een dubbel uitlaatsysteem van Superpole op. Dit systeem sluit dmv een titanium Y-stuk perfect aan op de uitlaatbochten van de Akrapovic Evo 4 en heeft 2 omhooglopende dempers (beetje zoals de dubbel uitlaatsysteem van Akrapovic). Dit staat zeer mooi en geeft met de bijhorende dB-killers geen enkel probleem meer op het circuit (zelfs niet op Zolder ).
Prijs: Akrapovic Evo 4 1350€ (np: 3000€)
Prijs: Superpole einddempers 750€ (np: 1000€)
Prijs Akrapovic + Superpole 1800€
Foto’s mogelijk via PB, opsturen geen enkel probleem.
[afbeelding]

Gaaf ding man!!

Vooral die oranje slangen naar je radiator, minimaal 5 pk winst t.o.v. de standaard zwarte schat ik zo? :9
 
full


Thx!
Stond voor de start van dit seizoen helemaal klaar na het nodige spuit- en kleefwerk in het voorjaar! Jammer genoeg niet lang van kunnen genieten maar hopelijk komt het allemaal terug in orde.
 
Mooie motor!
Jammer dat je hem in mettet niet bij kon hebben toen wij er met onze rc8r waren..

[afbeelding]

Thx!
Stond voor de start van dit seizoen helemaal klaar na het nodige spuit- en kleefwerk in het voorjaar! Jammer genoeg niet lang van kunnen genieten maar hopelijk komt het allemaal terug in orde.
 
Momenteel zitten ut_leeuwke en ik in de auto richting de ktm fabriek in Matighoffen, Oostenrijk.
We zijn de afgelopen dagen in Italië en Zwitserland geweest om daar onder andere de o zo bekende stelvio pass te rijden. :]
We hebben een ronde van 3 dagen gereden en prachtige wegen en verschillende bergpassen gehad!


Dag 1. De stelvio pass
2lclabs.jpg


Dag 2. Splügen Pass, Zwitserland
2poqknt.jpg


Dag 3. Via de andere kant de stelvio pass. Lekker in de sneeuw.

2wee6fq.jpg
 
Hoe is de kwaliteit verder van zo'n jester ? Het is de enige uitlaat die een beetje betaalbaar is.

Altijd lastig uitleggen via een forum, maar ik durf te stellen dat het geluid wat minder diep en scheller is dan dat van een Akra. Zeker indrukwekkend, maar verwacht niet een zeer laag geluid. Het schijnt wel beduidend mooier te worden met nieuwe wol erin.

En hij is luid, zelfs met de DB-killer erin. De man van wie ik hem kocht zei ook zelfs dat hij hem verkocht vanwege de luidheid. Maar goed, alles is relatief. Tijdens de meeting van vorig jaar schrok ik juist weer van hoe luid sommige Akra's waren...

Voor het geval je de vraag anders bedoelde: de bouwkundige kwaliteit is goed. Hij is simpel opgebouwd en valt niet zomaar uit elkaar :P
 
Gaaf hoor!
Allebei ook gewoon met jullie akra (met db-killer dan) rond aan het knallen zie ik.
Geen problemen nog mee gehad?

Ja klopt!
We hebben er totaal geen problemen mee gehad.
Het geluid met db-killer valt ook wel mee vind ik.
We zitten nu in mattighoffen en hebben de killers er net uitgehaald.
Je merkt dan toch een flink verschil na 3 dagen lang met db killer rondrijden. I love it en de mensen hier lijken het ook totaal niet erg te vinden dat ze er niet in zitten :t
 
Hoe is de kwaliteit verder van zo'n jester ? Het is de enige uitlaat die een beetje betaalbaar is.

Zo te zien lijkt het op een JCE. Die heb ik verkocht vanwege teveel herrie (voor de berijder dus) zonder dB-killer en lelijk geluid met dB-killer.

En de bochtlengtes zijn nogal ongelijk vergeleken met originele uitlaat of Evo 4. Dat hoorde ik pas nadat ik 'm al had verkocht. Topvermogen nam ook niet toe t.o.v. standaard. Koppel wel over de hele linie behalve het laatste stukje, bleek op de Dyno.

Als ik opnieuw de keuze had zou ik doorrijden met standaard en doorsparen voor een Evo 4 of de replica daarvan van Rob, geen halve oplossing.
 
Ook is de vraag of je een geschikte map kunt vinden voor een Jester, de kans dat dat lukt met een Akra is veel groter. Af laten stellen kost ook geld...
 
Iemand nog set kuipen voor circuit teveel?
Cheers!

Didka,

Ik heb wel een gebruikte set + tank (met pomp en alle toebehoren erbij (luchthappera etc) kleurstelling als de track wit / oranje. Was van plan deze te koop te zetten omdat ik wil stoppen met track rijden, teveel gedoe met steeds dat ombouwen. Nog niet aan toe gekomen om te koop te zetten

Groetjes
 
Zo te zien lijkt het op een JCE. Die heb ik verkocht vanwege teveel herrie (voor de berijder dus) zonder dB-killer en lelijk geluid met dB-killer.

En de bochtlengtes zijn nogal ongelijk vergeleken met originele uitlaat of Evo 4. Dat hoorde ik pas nadat ik 'm al had verkocht. Topvermogen nam ook niet toe t.o.v. standaard. Koppel wel over de hele linie behalve het laatste stukje, bleek op de Dyno.

Als ik opnieuw de keuze had zou ik doorrijden met standaard en doorsparen voor een Evo 4 of de replica daarvan van Rob, geen halve oplossing.

Duidelijk. Doorrijden met standaard lijkt nu de beste keus en geeft ook het minste gezeur in het buitenland en op het circuit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan