Luister en geef je mening

Delcasa

Die hard MF'er
12 jul 2011
642
2
Amsterdam
Ik zou jullie willen vragen om te luisteren naar hoe mijn motor draait op dit moment en te zeggen wat je ervan denkt.


Denk je dat er wat mis is, wat dan? Ik heb een vermoedde maar ik heb heel weinig ervaring en nooit een andere motor gehad dus erg weinig referentie om bepalen of mijn idee klopt. Ben daarom erg benieuwd wat jullie eerste indruk is

Blok was koud overigens
 
Laatst bewerkt:
Open uitlaat :?

Klinkt toch goed voor een parallel twin?(koud zal je altijd meer kleppen "ruis" horen,m.a.w loopt iedere motor iets rauwer)

Misschien dat mensen met een soortgelijk blok iets vreemds horen :)
 
Laatst bewerkt:
In mijn ogen kinkt het ook wel erg hard...
zou er even naar kijken als ik jou was..

Vooral bij 0.14 - 0.17.. maar het is ook wel lastig te bepalen omdat je uitlaat nogal overstemt..
 
Laatst bewerkt:
Het zou je nokasketting spanner kunnen zijn.. Kleppen verdenk ik niet..
Moet je dit maar eens horen;

Soortgelijk tikje als je het mij vraagt..
 
Laatst bewerkt:
@DisasterMaster: thnx voor het meedenken. Het zou zomaar kunnen ja; hoewel ik in dat filmpje meer schrapend/ratelend geluid dan de luid tikken die ik heb (maargoed, slechte mic op telefoons, compressie van YoutUbe erover en dan pas afspelen op een crappy oude laptop geeft niet echt een natuurgetrouw geluid natuurlijk..)

Het is natuurlijk erg lastig te zeggen als je niet weet waar het probleem ligt, maar denken jullie dat ik veilig een stukje kan rijden vandaag? (50-100km), ook om te zien of een warm blok anders klinkt?
 
Het probleem is zich gaan voordoen nadat ik, voor het eerst, de kleppen had gesteld. Ik heb het 32 keer nagemeten en alles volgens WPHB ook weer op moment aangedraaid. Ik weet niet wat ik fout zou kunnen hebben gedaan en dus zou een tweede keer controleren waarschijnlijk op het zelfde uitkomen...