Luister en geef je mening

Delcasa

Die hard MF'er
12 jul 2011
642
2
Amsterdam
Ik zou jullie willen vragen om te luisteren naar hoe mijn motor draait op dit moment en te zeggen wat je ervan denkt.


Denk je dat er wat mis is, wat dan? Ik heb een vermoedde maar ik heb heel weinig ervaring en nooit een andere motor gehad dus erg weinig referentie om bepalen of mijn idee klopt. Ben daarom erg benieuwd wat jullie eerste indruk is

Blok was koud overigens
 
Laatst bewerkt:
Kleppen wel gesteld met de zuiger op BDP in de compressieslag bij elke cilinder apart? Of heb je 1 zuiger bovenin gezet en toen allemaal gesteld?

BDP? Bottom-dead-possition ?
Ik was alleen bekend met de term TDC (top dead centre of BDC, bottom dead centre)

Ik heb geen service manual hier van een KLE500, noch ervaring met het blok..
Maar ik zou er gewoon vanuit gaan hem op idd op het dooie punt te zetten (TDC) en met het vliegwiel op de onstekingtiming > T

En dan idd per cilinder.

@ TS wel zo gedaan zoals ik / gassen omschrijft?
 
Laatst bewerkt:
Als je je koppeling indrukt word het dan erger of minder?

En toen je de kleppendeksel eraf hebt gehaald, wat heb je gebruikt ,
Dus een(originele )pakking of vloeibare pakking,
En heb je alle residu eruit gehaald/schoongemaakt ?

Ik heb zelf namelijk ooit bij een klant meegemaakt (wel.met een auto), dat hij de oude vloeibare pakking heeft eraf geschraapt, en niet alles schoon gemaakt en verwijderd heeft,
Waardoor er resten in de olie kanaal zaten,
En daarbij had de beste man, ook nog is knetter veel vloeibare pakking ertussen gesmeerd,
Dat zat ook allemaal boven in .

En in principe ,als jij je aan.je wphb hebt gehouden, dan zal de klepspelling wel in orde zijn, vooral naar 32x controleren !

Is het trouwens wel de juiste wphb? Niet dat die bedoeld is voor een oudere of jongere type ?
 
Ts heeft kleppen gesteld en zichzelf meerdere malen gecontroleerd en geen fout gevonden.
Simpele oplossing, iemand anders laten controleren.

Wellicht ziet diegene wel iets aparts.
(bij voorkeur zelf meetgegevens erbij laten pakken)
 
Ik lees redelijhk positieve verhalen over Reivilio motoren in Amsterdam, denk dat ik m daar drop. Zij gaven ook voor het vervangen van voorvork keeringen me de beste prijs opgave (50-80 euro, los aangeleverd tegenover 250 van bv motoport/motorcity).

Met 60eu p/uur werkplaatstarief lijkt het me echt niet meer dan 300 kan worden (en dat is al heel ruim lijkt me). Pakking is gloedje nieuw dus die kunnen ze wat mij betreft gewoon weer hergebruiken.

Niet meteen opgeven! :)

Hoeveel heeft ie gelopen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan