Het Honda CBR 600RR topic deel 76

foto van vorig jaar .. maar goed :)

alvast een welvarend 2017 aan iedereen gewenst en doe mij niet na ;) ( mijn frontflip ) :+ :o



full
 
Ook aan iedereen een mooi 2017 *O* en die frontflip zal ik zeker niet nadoen, :N denk toch dat de CBR 600 RR in de verkoop gaat in 2017 :Y
,
[afbeelding]





Ik weet niet wat planning gaat worden wellicht dat ik een jaar over sla .
Binnen nu en 2 weken weet ik hoe het zit mijn mijn elleboog .

Nu zit ik ook ook in de pauze modus Helaas .
Hier en daar nog wat spullen halen voor de motor . Ooh en een nieuwe helm ook
echter nog nul zin om te gaan halen .


Vermoed dat ik dit jaar dingen anders gaan lopen

:)
 
De beste wensen mannen!

Dit jaar voor de verandering eens veel op de baan gaan rijden is hier de bedoeling.

:]
 
Heb een vraagje waar ik graag jullie/mening of advies over zou willen.
Als ik lekker vlot aan het rijden ben op de 600rr en ik terugschakel geef ik altijd op het zelfde moment als dat ik de koppeling inknijp en terugschakel even een korte stoot gas doe ik dat niet dan voelt het alsof je erg lomp terug schakelt.
Het geeft ook een geluid alsof de bak het niet fijn vind (kan het moeilijk beschrijven).
Ik geef liever geen gas tussendoor want ben met die hand ook bezig te remmen daar gebruik ik altijd twee vingers voor maar tussengas geven moet je je hand toch iets voor draaien wat het remmen dan net weer wat lastiger maakt.

Als ik op youtube filmpjes zit te bekijken hoor ik soms dat ze ook wat gas geven met terugschakelen maar ook zat die dat niet doen maar dan valt mij op dat het terugschakelen veel soepeler gaat ook bij de motoren die geen slipperclutch hebben.

Dus mijn vraag ben ik te lomp bezig en moet ik gevoeliger de koppeling op laten komen of hoort het nou eenmaal zo?
Ik wil namelijk niet de bak constant op zijn sodemieter geven.
 
wat is dit nou kea? :/ word het een ander merk of komt er geen andere meer?? dus was laatste keer dat we toen van meeting terug naar amsterdam reden.
Het is tijd voor iets anders :) Er komt zeker weer een andere motor maar geen supersport meer.
Ik denk aan iets van een Tiger 800 of Tracer 900 *O*
 
Ik schakel soms gewoon "keihard" terug. Per versnelling laat ik de koppeling schieten voor mijn gevoel.

Op het circuit maakt dat de achterkant soms onrustig bij het hard remmen en terug schakelen (voor mijn gevoel).

Ik geef nooit tussengas.

Een slipperclutch is een mooie upgrade wanneer je van lekker rap terug schakelen houdt.
 
Laatst bewerkt:
Ik schakel soms gewoon "keihard" terug. Per versnelling laat ik de koppeling schieten voor mijn gevoel.

Op het circuit maakt dat de achterkant soms onrustig bij het hard remmen en terug schakelen (voor mijn gevoel).

Ik geef nooit tussengas.

Een slipperclutch is een mooie upgrade wanneer je van lekker rap terug schakelen houdt.

Klopt dan gaat de achterkant een beetje kwispelen maar dat vind ik niet zo erg .
Misschien dit jaar eens een circuitdagje gaan doen dan komen de adviezen vanzelf.
 
Heb een vraagje waar ik graag jullie/mening of advies over zou willen.
Als ik lekker vlot aan het rijden ben op de 600rr en ik terugschakel geef ik altijd op het zelfde moment als dat ik de koppeling inknijp en terugschakel even een korte stoot gas doe ik dat niet dan voelt het alsof je erg lomp terug schakelt.
Het geeft ook een geluid alsof de bak het niet fijn vind (kan het moeilijk beschrijven).
Ik geef liever geen gas tussendoor want ben met die hand ook bezig te remmen daar gebruik ik altijd twee vingers voor maar tussengas geven moet je je hand toch iets voor draaien wat het remmen dan net weer wat lastiger maakt.

Als ik op youtube filmpjes zit te bekijken hoor ik soms dat ze ook wat gas geven met terugschakelen maar ook zat die dat niet doen maar dan valt mij op dat het terugschakelen veel soepeler gaat ook bij de motoren die geen slipperclutch hebben.

Dus mijn vraag ben ik te lomp bezig en moet ik gevoeliger de koppeling op laten komen of hoort het nou eenmaal zo?



Ik wil namelijk niet de bak constant op zijn sodemieter geven.



je geeft zelf al antwoordt op je vraag


gebruik iets meer souplesse/ gevoel in het terug laten opkomen van je koppelingshendel.

hou je gashendel ook iets constanter.

en een paar pagina's terug heb ik een uitleg gegeven hoe je je aangrijppunt van je koppelingshendel kunt afstellen...

wellicht dat dit je ook iets meer kan helpen. meeste motorfietsen worden er niet eens op afgesteld

ik bedoel dan vrije speling op de hendel
en iedere hand is toch wel verschillend in lengte
 
Duidelijk :t

En inderdaad dat goed afstellen ga ik zeker doen als het wat warmer is buiten.
De hendels zijn wel in te stellen de speling erop heb ik nog niet afgesteld.
 
Ik schakel soms gewoon "keihard" terug. Per versnelling laat ik de koppeling schieten voor mijn gevoel.

Op het circuit maakt dat de achterkant soms onrustig bij het hard remmen en terug schakelen (voor mijn gevoel).

Ik geef nooit tussengas.

Een slipperclutch is een mooie upgrade wanneer je van lekker rap terug schakelen houdt.


zoiets :j :j :j :j :j :j :j :j :j

full
 
Ja super mooi spul!

Ik zou er graag ook 1 willen, maar heb er vooralsnog de centen niet voor. Eerst andere dingen nu, want ik heb de afgelopen 2 jaar al mijn extra geld in het motorrijden gestopt.

Upgrades, circuitdagen, kleding, etc. etc.


Ik moet even investeren in andere zaken en hopelijk kunnen we dan vanaf de zomer weer al het geld in deze bodemloze put smijten. Een slipperclutch staat zeker wel op mijn lijst voor een goed moment! :Y

Ik wil ook een nieuwe kuipset, want die van mij is niet meer helemaal heel op alle punten.

Eigenlijk wil ik een andere motor er bij en deze enkel gebruiken voor het circuit en dus circuitkuipen meteen.

Ik wil ik wil ik wil _O-
 
Laatst bewerkt:
Duidelijk :t

En inderdaad dat goed afstellen ga ik zeker doen als het wat warmer is buiten.
De hendels zijn wel in te stellen de speling erop heb ik nog niet
afgesteld.

dat is 80 % meer rij plezier ;)

afhankelijk van de lengte van je vingers even proberen welk aangrijpen punt met wegrijden je prettig vindt

sommige personen vinden een lange slag prettig , ik heb vooral een korte slag en het aangrijppunt meer naar voren verplaatst


full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan