Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Hierbij de foto
full
 
Ik zal me eerst even voorstellen.
Ik heet Fabian ben 28 jaar en woon in Philippine (zeeuws-vlaanderen).

Ik heb alweer een jaar een Honda CBR600RR PC37, maar ben van de week begonnen met groot onderhoud en wijzigingen aan de CBR. Zo heb ik inmiddels de olie ververst voor MOTOREX top speed 10w40. Koelsysteem kompleet gereinigd met gedestileerd water en natuurlijk nieuwe koelvloeistof. Luchtfilter vervangen voor K&N luchtfilter. Nieuwe brembo remblokken. Nieuwe Showa achtervering. Verder alles kompleet gereinigd waaronder ook het frame.

Wat staat er nog op de planning:
-nieuwe zwarte achterbrug
-kleine kentekenplaat met mini led knippers
-het dippen (vroeger wrappen) van de kuipen
-carbon mudguard en afdekkappen
-korte rem en schakelset
-nieuwe kuipruit
-seatcover

En waarschijnlijk nog meer :p.

Hier alvast wat foto's hoe de bike nu staat. Is wel de bedoeling dat ik binnen 2 weken wel alweer de straat op kan en dan op zijn tijd natuurlijk de aanpassingen monteren.
[afbeelding]

Welkom Fabian :). Als je de motor af hebt en je wilt het showen in de TS laat het me dan even weten.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal me eerst even voorstellen.
Ik heet Fabian ben 28 jaar en woon in Philippine (zeeuws-vlaanderen).

Ik heb alweer een jaar een Honda CBR600RR PC37, maar ben van de week begonnen met groot onderhoud en wijzigingen aan de CBR. Zo heb ik inmiddels de olie ververst voor MOTOREX top speed 10w40. Koelsysteem kompleet gereinigd met gedestileerd water en natuurlijk nieuwe koelvloeistof. Luchtfilter vervangen voor K&N luchtfilter. Nieuwe brembo remblokken. Nieuwe Showa achtervering. Verder alles kompleet gereinigd waaronder ook het frame.

Wat staat er nog op de planning:
-nieuwe zwarte achterbrug
-kleine kentekenplaat met mini led knippers
-het dippen (vroeger wrappen) van de kuipen
-carbon mudguard en afdekkappen
-korte rem en schakelset
-nieuwe kuipruit
-seatcover

En waarschijnlijk nog meer :p.

Hier alvast wat foto's hoe de bike nu staat. Is wel de bedoeling dat ik binnen 2 weken wel alweer de straat op kan en dan op zijn tijd natuurlijk de aanpassingen monteren.
[afbeelding]
Welkom Fabian :W
Snel in elkaar zetten :Y het goede weer komt er aan :)
 
Dag heren en dames,

Ik zal mij even voorstellen, Gokhan 26 jaar uit Amsterdam.

Ik lees tegenwoordig ook mee. Vandaag mijn 600RR uit 2003 opgehaald!

Blijft een prachtige toy!

Nu heb ik gelijk al een paar vragen (weet niet of ik hier aan het juiste adres ben).

Ik wil graag een zwarte ruitje aanschaffen en een rode mono seat cover, kleine kentekenplaat houder met led knipperlichten of deze in mijn achterlicht verwerkt. Iemand tips waar ik deze voor een leuk prijsje kan kopen. Zag net pas dat mijn slot voor mijn duo seat ontbreekt (linkerkant van de motor, onder de zadel toch?).

Ik weet dus niet of ik een slothuis mis, of dat ze alles inc bekabeling eruit hebben gesloopt. Kan ik mijn buddy seat ook anders open krijgen. Zo niet, waar moet ik nog aan denken qua kosten?

Alvast dank!!
 
Laatst bewerkt:
Dag heren en dames,

Ik zal mij even voorstellen, Gokhan 26 jaar uit Amsterdam.

Ik lees tegenwoordig ook mee. Vandaag mijn 600RR uit 2003 opgehaald!

Blijft een prachtige toy!

Nu heb ik gelijk al een paar vragen (weet niet of ik hier aan het juiste adres ben).

Ik wil graag een zwarte ruitje aanschaffen en een rode mono seat cover, kleine kentekenplaat houder met led knipperlichten of deze in mijn achterlicht verwerkt. Iemand tips waar ik deze voor een leuk prijsje kan kopen. Zag net pas dat mijn slot voor mijn duo seat ontbreekt (linkerkant van de motor, onder de zadel toch?).

Ik weet dus niet of ik een slothuis mis, of dat ze alles inc bekabeling eruit hebben gesloopt. Kan ik mijn buddy seat ook anders open krijgen. Zo niet, waar moet ik nog aan denken qua kosten?

Alvast dank!!

denk dat je slot voor duo seat achter je eigen zadel zit in het midden ipv aan de zijkant van de motor. (is iig zo bij mijn 2005 model)

knipperlicht in je achterlicht zou ik niet doen, is vaak niet goed zichtbaar icm met remlicht en meneer agent kan er ook over vallen. omdat er een minimale afstand tussen moet zitten.
 
:W

Ha Fabian & Gökhan?

1 van mijn beste maatjes heet Gökhan. Het is echter een Kawasaki prutser. Zal wel ff melden dat hij tenminste verstandige naamgenoten heeft. *D


Mijn motor heeft gewoon een metalen beugel met daar onder rubber (soort slangenklem maar dan dikker) om de uitlaat met daaraan een stukje waar het kenteken aan vast zit. Het mag niet omdat er nu bouten door mijn kenteken heen zitten maar nog geen commentaar op gehad.

Heel simpel iets maar ziet er keurig uit vind ik zelf (zat er al op bij aanschaf overigens).

Zo'n geintergreerd knipperlicht ben ik zelf ook geen fan van gezien de zichtbaarheid. Helemaal op een zonnige dag zijn ze soms slecht zichtbaar. Maar soms zitten er goede tussen!
 
Laatst bewerkt:

Is niet duur. Ik heb laatst echter een buddy seat cover gekocht en die past toch echt niet.

Heb voorheen wel eens 1 gekocht toen ik een blauw kontje had op mijn vorige motor en die paste wel en de kleur was ook hetzelfde.

Nu heb ik een rode en de kleur wijkt iets af (niet verassend) maar hij valt ook niet in het slot.

Ben dus weer helemaal op mijn hoede wat betreft Chinese meuk.
 
denk dat je slot voor duo seat achter je eigen zadel zit in het midden ipv aan de zijkant van de motor. (is iig zo bij mijn 2005 model)

knipperlicht in je achterlicht zou ik niet doen, is vaak niet goed zichtbaar icm met remlicht en meneer agent kan er ook over vallen. omdat er een minimale afstand tussen moet zitten.

Ik zal straks gelijk kijken, thanks!

Op mijn vorige bike, had ik geïntegreerde knipperlichten en inderdaad staat mooi, maar heel veilig lijkt het mij niet |(
 
:W

Ha Fabian & Gökhan?

1 van mijn beste maatjes heet Gökhan. Het is echter een Kawasaki prutser. Zal wel ff melden dat hij tenminste verstandige naamgenoten heeft. *D


Mijn motor heeft gewoon een metalen beugel met daar onder rubber (soort slangenklem maar dan dikker) om de uitlaat met daaraan een stukje waar het kenteken aan vast zit. Het mag niet omdat er nu bouten door mijn kenteken heen zitten maar nog geen commentaar op gehad.

Heel simpel iets maar ziet er keurig uit vind ik zelf (zat er al op bij aanschaf overigens).

Zo'n geintergreerd knipperlicht ben ik zelf ook geen fan van gezien de zichtbaarheid. Helemaal op een zonnige dag zijn ze soms slecht zichtbaar. Maar soms zitten er goede tussen!

Haha inderdaad, een verstandige naamgenoot hier *O*

Ik zal even moeten kijken naar verschillende opties en worst case scenario zelf iets in elkaar proberen te knutselen. Want standaard kentekenhouder vind ik niks :X

Aangezien ik vooral op zonnige dagen ga rijden is het misschien niet de slimste oplossing. We zullen het zien O-)
 
:] goedemorgen :]


Ik ben op zoek naar een kenner in Amsterdam/ omgeving of gewoon een goede zaak. Ik wil haar laten checken door een 'expert' en gelijk een oliebeurtje geven.

Don't get me wrong O-) , zakelijk gaan al mijn wagens naar de dealer en heb er ook hele goede contacten. Maar ik vind het toch tricky om naar de eerste beste motordealer te gaan -O-
 
Laatst bewerkt:
motordealers zijn oplichters, tenminste waarmee ik te maken heb gehad. De enige die me een beetje goed behandelde was Ten Kate Motoren.

Heb trouwens nog een gloednieuwe smoked achterlicht met geïntegreerde knippers liggen volledig plug n play en ook een gebruikte normaal doorzichtige achterlicht met geïntegreerde knippers niet plug n play. Ook heb ik nog een Rizoma kentekenhouder liggen voor een zacht prijsje als je geïnteresseerd bent :P.

Wat betreft het slot, als je geluk hebt dan heeft de vorige eigenaar niet de kabel eruit gesloopt en dan kan je met een tang aan de kabel trekken waar normaal gesproken het slot zit dan zou in theorie de passagierszadel ook los moeten komen. Als de kabel ook ontbreekt dan wordt het wat moeilijker allemaal.
 
motordealers zijn oplichters, tenminste waarmee ik te maken heb gehad. De enige die me een beetje goed behandelde was Ten Kate Motoren.

Heb trouwens nog een gloednieuwe smoked achterlicht met geïntegreerde knippers liggen volledig plug n play en ook een gebruikte normaal doorzichtige achterlicht met geïntegreerde knippers niet plug n play. Ook heb ik nog een Rizoma kentekenhouder liggen voor een zacht prijsje als je geïnteresseerd bent :P.

Wat betreft het slot, als je geluk hebt dan heeft de vorige eigenaar niet de kabel eruit gesloopt en dan kan je met een tang aan de kabel trekken waar normaal gesproken het slot zit dan zou in theorie de passagierszadel ook los moeten komen. Als de kabel ook ontbreekt dan wordt het wat moeilijker allemaal.


Heb ook steeds vaker het gevoel dat het oplichters zijn, geen emotie en zoveel mogelijk euro's chargen!!

Ik zal je wel even een pb sturen mbt je onderdelen *D
 
motordealers zijn oplichters, tenminste waarmee ik te maken heb gehad. De enige die me een beetje goed behandelde was Ten Kate Motoren.

Heb trouwens nog een gloednieuwe smoked achterlicht met geïntegreerde knippers liggen volledig plug n play en ook een gebruikte normaal doorzichtige achterlicht met geïntegreerde knippers niet plug n play. Ook heb ik nog een Rizoma kentekenhouder liggen voor een zacht prijsje als je geïnteresseerd bent :P.

Wat betreft het slot, als je geluk hebt dan heeft de vorige eigenaar niet de kabel eruit gesloopt en dan kan je met een tang aan de kabel trekken waar normaal gesproken het slot zit dan zou in theorie de passagierszadel ook los moeten komen. Als de kabel ook ontbreekt dan wordt het wat moeilijker allemaal.

B|
 
He, nieuw topic!
Ik kom hier te weinig tegenwoordig.

Overigens denk ik dat dit het laatste seizoen word voor mijn gele bij.
Aan het kijken voor een 1200 GS Adventure.
 

Lolz, slechte ervaringen mee :X ?

He, nieuw topic!
Ik kom hier te weinig tegenwoordig.

Overigens denk ik dat dit het laatste seizoen word voor mijn gele bij.
Aan het kijken voor een 1200 GS Adventure.

1200GS/A, meest verkochte motor in Nederland haha :Y, goeie keus. Zou er ook wel eentje willen maar ze zijn nieuw en tweedehands zo extreem duur |( .

Moet het nu maar doen met mijn Husky wat ook een genot is om op te rijden (ook een BMW/Rotax blok trouwens).
h67jgK1l.jpg
 
Mannen,

Ook ik zal me dan even voorstellen.

ik ben Guido en kom uit Tilburg en net 30 geworden.

Rijdt nu een paar weken op de 600RR en het bevalt prima.

Ik kom van 1000cc's af dus wel ff wennen maar oke, de motor is wel fijn.

Na 100 km :Y rijervaring ben ik ermee naar Assen gegaan...enige ervaring heb ik wel en dan toch met de 600RR onderuit gaan -O-
Ik had er niet echt de beste banden opliggen (smartroad van dunlop) en natuurlijk weer veel te fanatiek aan het gas.
Dus dit weekend de S20evo's eronder...dat scheelt een hoop :]

Nu heb ik een zeer mooie kappenset weten te bemachtigen via marktplaats...blijkt dit de oude kappenset van het opperhoofd hier te zijn _O-

ik zal 2 foto's toevoegen maar vanaf nu lees ik mee.

Greetz Guido

Ohja nog iets, ik heb hier nog wat kappen liggen van mijn "oude" kleurstelling. heeft iemand nog iets nodig, bericht me even want het ligt in de weg. alles staat op Marktplaats en de advertentie(s) zijn up to date.

http://link.marktplaats.nl/m940316822



full

full
 
Mannen,

Ook ik zal me dan even voorstellen.

ik ben Guido en kom uit Tilburg en net 30 geworden.

Rijdt nu een paar weken op de 600RR en het bevalt prima.

Ik kom van 1000cc's af dus wel ff wennen maar oke, de motor is wel fijn.

Na 100 km :Y rijervaring ben ik ermee naar Assen gegaan...enige ervaring heb ik wel en dan toch met de 600RR onderuit gaan -O-
Ik had er niet echt de beste banden opliggen (smartroad van dunlop) en natuurlijk weer veel te fanatiek aan het gas.
Dus dit weekend de S20evo's eronder...dat scheelt een hoop :]

Nu heb ik een zeer mooie kappenset weten te bemachtigen via marktplaats...blijkt dit de oude kappenset van het opperhoofd hier te zijn _O-

ik zal 2 foto's toevoegen maar vanaf nu lees ik mee.

Greetz Guido

Ohja nog iets, ik heb hier nog wat kappen liggen van mijn "oude" kleurstelling. heeft iemand nog iets nodig, bericht me even want het ligt in de weg. alles staat op Marktplaats en de advertentie(s) zijn up to date.

http://link.marktplaats.nl/m940316822



[afbeelding]
[afbeelding]

Welkom, voelt het niet aan als een enorme downgrade als je van een S1000RR komt? Dat is soort van de droom motor voor sommige regulars in dit topic. Balen dat je zo snel onderuit bent gegaan met de CBR, goede banden helpen inderdaad, die S20evos zullen vast meer vertrouwen geven. Wat is wereldje toch weer klein he :P, de kappenset komt mij inderdaad bekend voor, ben eigenlijk benieuwd wat de persoon waarvan je de set hebt overgenomen heeft gedaan met zijn motor?

Wil je trouwens ook in de TS met je foto's?
 
Haha, klopt, ze zijn echt belachelijk duur.
Zo ook wel een nieuwe Honda AT willen, maar die zullen helemaal niet te betalen zijn de komende 10 jaar :+
Ik zit alleen te denken over echte adventure-style tochten en emigratie, en dat gaat hem niet worden met de RR.
Niet dat ik er vanaf wil, maar twee machines wordt toch wel een beetje prijzig :+

Eerst zitten kijken naar een F800GS, ivm het gewicht en het feit dat ik hem wat wendbaarder acht. Maar na heel wat gesprekken van mensen die me toch echt een 1200 aanraden, en de beelden van Isaac Feliu (Youtube m maar eens) ben ik toch overstag.

Overigens, voor de TS:
1908027_667957183281073_5131703794691000601_n_zpsovftskei.jpg


Zie ik die machine van Guido vast wel eens voorbij komen.
(Ben de helft van de tijd in Udenhout te vinden)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan