Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Mensen,

Ik ben vd week met mijn schijven bij Bakker framebouw geweest om ze te laten richten omdat ik dacht dat ze wat krom waren. Nu blijk ik wat dikteverschil te hebben in een schijf waardoor dus mijn onbalans komt tijdens het remmen.

Ik rijd er al ruim 2 jaar mee omdat het niet zo erg is maar ik overweeg toch eens te kijken naar een oplossing, andere schijven of iets dergelijks. Ik vroeg alleen de prijs van een schijf op en daar werd ik nou niet bepaald vrolijk van. iemand hier die goedkopere schijven rijd en hier ook tevreden mee is?

China spul durf ik niet aan maar misschien iets van EBC ofzo?

Wat was je daarvoor kwijt als ik vragen mag?

Ik heb een setje braking schijven overgenomen en daar zit ook een onbalans in tijdens het remmen :/ De gok is dat ze toch krom zijn.. ga de originele schijven weer terugplaatsen, maar wil eigenlijk wel zeker weten dat die braking schijven de prullenbak in kunnen.
 
Ja de accu is goed, motor gewoon in neutraal. Alle obvious dingen al gechecked.

Wat ik vreemd vind is dat de koplampen niet aan gaan bij het contact maken wat normaal wel zo was. En je hoort de brandstofpomp dan dus ook niet gaan.

Vaak voorkomend probleem is dat de switch gewoon beschadigd is in de knoppenhuis, dus gewoon die open maken, controleren op gebroken contacten, schoonmaken met contactreiniger en eventueel solderen.
 
Iemand belang bij een remschakelset van lightech


Past op cbr 05 tot 07

Schakelstang wel bij bestellen
 
Laatst bewerkt:
Wat was je daarvoor kwijt als ik vragen mag?

Ik heb een setje braking schijven overgenomen en daar zit ook een onbalans in tijdens het remmen :/ De gok is dat ze toch krom zijn.. ga de originele schijven weer terugplaatsen, maar wil eigenlijk wel zeker weten dat die braking schijven de prullenbak in kunnen.

Ik dacht een tijd geleden ook kromme schijven te hebben. bleken bijna alle floaters muurvast te zitten, dit zou je ook eens kunnen controleren.
 
Ter info, ben en er uit. Het is de Bodis Q1 Titanium geworden. Net besteld dus, met een beetje geluk, volgend weekend ff sleutelen. Thannx voor de tips !
Ben benieuwd naar de foto's :Y heb zelf de Bodis Q1 S Carbon zwart :t
full
 
Vraagje

vrammxad5swvv.jpg


bij m'n motor zit zo'n zitje voor de bijrijder op. Nou ga ik nooit met een bijrijder rijden. Hoe vervang ik deze? moet ik dan enkel dat zitvlak eraf halen en dat vervangen voor een plastic plaat? Of moet ik een groot gedeelte van de seat (dus incl een stuk rood) vervangen?
 
Laatst bewerkt:
Vraagje

[afbeelding]

bij m'n motor zit zo'n zitje voor de bijrijder op. Nou ga ik nooit met een bijrijder rijden. Hoe vervang ik deze? moet ik dan enkel dat zitvlak eraf halen en dat vervangen voor een plastic plaat? Of moet ik een groot gedeelte van de seat (dus incl een stuk rood) vervangen?

Zeer simpel, zitje eraf en seat cover erop klikken. Je kunt ook de passagiersvoetsteunen verwijderen waardoor de achterkant nog wat netter en lichter wordt.
 
Zeer simpel, zitje eraf en seat cover erop klikken. Je kunt ook de passagiersvoetsteunen verwijderen waardoor de achterkant nog wat netter en lichter wordt.

Oh beter thx! weet je ook hoe zo'n ding heet? als ik op marktplaats zoek op seat cbr 600rr kom ik maar twee dingen tegen ofzo..
 
Ik dacht een tijd geleden ook kromme schijven te hebben. bleken bijna alle floaters muurvast te zitten, dit zou je ook eens kunnen controleren.

Die heb ik al met remmenreiniger ingespoten en daarna de floaters ronddraaien.. hielp niet. Ze gaan nog steeds niet echt soepel rond trouwens.
 
Vraagje

[afbeelding]

bij m'n motor zit zo'n zitje voor de bijrijder op. Nou ga ik nooit met een bijrijder rijden. Hoe vervang ik deze? moet ik dan enkel dat zitvlak eraf halen en dat vervangen voor een plastic plaat? Of moet ik een groot gedeelte van de seat (dus incl een stuk rood) vervangen?
Bijna dezelfde :Y
full
 
Goedemiddag allen,

Als trotse eigenaar van een cbr uit 2007, heb ik deze vakkundig de sloot in gestuurd.. '(
De 'uiterlijke' schade bleef beperkt door de valdoppen, kromme voor- en achterremhendels en een gebarsten kuipruit. Dit valt te overzien leek ons. Motorisch waren er meer zorgen.

Met goede hoop hebben we hem helemaal uit elkaar gehaald, schoongemaakt, ontdaan van eendenkroos enz. en een tijdje voor de kachel gezet. Het blok is gespoeld met petroleum en ontdaan van alle vuiligheid. Met het vervangen van luchtfilter, accu en de bougies, hebben we alles weer in elkaar gezet.

Met een druk op de knop begon de Honda al proestend weer te lopen! Inmiddels rijdt hij weer als vanouds en ik ben zelden zo blij geweest haha *O*

Helaas is er 1 probleem..
De brandstofmeter is overleden. Het icoontje en een vaag balkje onderin, wat normaalgesproken te zien is als hij niet op contact staat, zijn nog zichtbaar.

Wat denken jullie?
Ligt dit aan de display, of is de sensor stuk?
Er is geen speciaal relais of weerstand voor de sensor bij mijn weten dus dat kan het niet zijn.

Suggesties zijn welkom!
 
Goedemiddag allen,

Als trotse eigenaar van een cbr uit 2007, heb ik deze vakkundig de sloot in gestuurd.. '(
De 'uiterlijke' schade bleef beperkt door de valdoppen, kromme voor- en achterremhendels en een gebarsten kuipruit. Dit valt te overzien leek ons. Motorisch waren er meer zorgen.

Met goede hoop hebben we hem helemaal uit elkaar gehaald, schoongemaakt, ontdaan van eendenkroos enz. en een tijdje voor de kachel gezet. Het blok is gespoeld met petroleum en ontdaan van alle vuiligheid. Met het vervangen van luchtfilter, accu en de bougies, hebben we alles weer in elkaar gezet.

Met een druk op de knop begon de Honda al proestend weer te lopen! Inmiddels rijdt hij weer als vanouds en ik ben zelden zo blij geweest haha *O*

Helaas is er 1 probleem..
De brandstofmeter is overleden. Het icoontje en een vaag balkje onderin, wat normaalgesproken te zien is als hij niet op contact staat, zijn nog zichtbaar.

Wat denken jullie?
Ligt dit aan de display, of is de sensor stuk?
Er is geen speciaal relais of weerstand voor de sensor bij mijn weten dus dat kan het niet zijn.

Suggesties zijn welkom!


Alles door gemeten ?

Benzine meter is gekoppeld aan een peiler in je tank .

Even uit mijn hoofd
 
Terug
Bovenaan Onderaan