Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Het is leuk om het proces op film te zetten. De bedoeling is meer dagen te pakken dit jaar. Ben benieuwd hoe groot het verschil aan het einde van het jaar is.

Aankomende donderdag ga ik naar het Midland om mijn lichaamshouding te trainen. Daarna zit ik te kijken naar een dagje Zandvoor of Zolder incl. de mogelijkheid om de laatste sessies vrij te rijden. Als ik op Assen nog een paar sessies vrij had mogen rijden was een 2.20 wel mogelijk geweest.

Lichaamshouding trainen te midland? Heb je hier iets meer info over? Wat houdt deze training precies in?

Ik heb twee dagen CRT geboekt tot nu toe in juni en juli, (beginner en ervaren) ik wil ook nog wel wat extra boeken, moet je anders maar even melden wat je gaat doen, misschien haak ik aan!
 
Laatst bewerkt:
Lichaamshouding trainen te midland? Heb je hier iets meer info over? Wat houdt deze training precies in?

Ik heb twee dagen CRT geboekt tot nu toe in juni en juli, (beginner en ervaren) ik wil ook nog wel wat extra boeken, moet je anders maar even melden wat je gaat doen, misschien haak ik aan!

Gisteren was ik inderdaad op het Midland Circuit in Lelystad met 2 the Experience. Omdat het Midland zo klein is en veel korte bochtjes heeft kan je daar goed focussen op je houding. Heel het circuit rij ik in z'n 2 en remmen hoeft ook bijna niet.

Gisteren heb ik veel progressie kunnen boeken, maar we zijn er nog niet. Omdat ik mijn voet verkeerd plaats krijg ik mijn knie niet laag genoeg bij de grond. Hierdoor heb ik geen referentie voor mij hellingshoek en is deze in sommige bochten te groot.

Voor € 75 is het leuk om een middagje te doen, mocht je ook willen gaan heb ik kortingscodes voor € 5 korting. Als je wilt weten waar ik wanneer ben kan je mij volgen op mijn Facebook pagina: https://www.facebook.com/87slabside/
 
De maat van mij waarmee ik altijd rij heeft vorige week ofzo de TOMS cursus gedaan (en ook zijn race licentie gehaald).

Hij gaf aan dat dit een echte aanrader is om dingen te leren en beter te worden. Ik wil die nu zelf ook graag doen. Geen idee of dat dit jaar nog kan, want ik heb verder de data niet bekeken.

Hij gaf aan dat je er zoveel extra leert wat betreft de zithouding, remmen, etc. dat het ook een goede cursus is ook al wil je geen races gaan rijden (je moet bijvoorbeeld in de bocht ook remmen??? Wat? :? :? :? :? Remmen = rechtdoor dacht ik altijd _O- ).

Wellicht iets om te na te gaan.

Wij rijden zelf vrij in groep 3, maar volgens hem bakken wij er niets van nu hij die cursus heeft gedaan. _O- _O- _O-
wel ronde tijden zet je neer turbo0?
 
Gisteren was ik inderdaad op het Midland Circuit in Lelystad met 2 the Experience. Omdat het Midland zo klein is en veel korte bochtjes heeft kan je daar goed focussen op je houding. Heel het circuit rij ik in z'n 2 en remmen hoeft ook bijna niet.

Gisteren heb ik veel progressie kunnen boeken, maar we zijn er nog niet. Omdat ik mijn voet verkeerd plaats krijg ik mijn knie niet laag genoeg bij de grond. Hierdoor heb ik geen referentie voor mij hellingshoek en is deze in sommige bochten te groot.

Voor € 75 is het leuk om een middagje te doen, mocht je ook willen gaan heb ik kortingscodes voor € 5 korting. Als je wilt weten waar ik wanneer ben kan je mij volgen op mijn Facebook pagina: https://www.facebook.com/87slabside/
ik ben wel van mening als je 1 keer op assen geweest ben dat je daarna niet meer in lelystad op de baan wil
ik heb zelf een aantal keer op assen gereden en daarna een keer op lelystad en daar vond ik echt niks aan
 
Gisteren was ik inderdaad op het Midland Circuit in Lelystad met 2 the Experience. Omdat het Midland zo klein is en veel korte bochtjes heeft kan je daar goed focussen op je houding. Heel het circuit rij ik in z'n 2 en remmen hoeft ook bijna niet.

Gisteren heb ik veel progressie kunnen boeken, maar we zijn er nog niet. Omdat ik mijn voet verkeerd plaats krijg ik mijn knie niet laag genoeg bij de grond. Hierdoor heb ik geen referentie voor mij hellingshoek en is deze in sommige bochten te groot.

Voor € 75 is het leuk om een middagje te doen, mocht je ook willen gaan heb ik kortingscodes voor € 5 korting. Als je wilt weten waar ik wanneer ben kan je mij volgen op mijn Facebook pagina: https://www.facebook.com/87slabside/

Oww wist niet dat je een celebrity was en ik naar een pagina moest om je agenda te checken. Iemand anders ervaring met zo'n dagje? Niet veel geld en als het leerzaam is lijkt me dat ook wel wat
 
Oww wist niet dat je een celebrity was en ik naar een pagina moest om je agenda te checken. Iemand anders ervaring met zo'n dagje? Niet veel geld en als het leerzaam is lijkt me dat ook wel wat


_O-


gok niet dat slabie dat zo bedoelt _O- ( wel scherp opgemerkt )

je leert er altijd van :Y

my 2 cents .

pak een nivo 1 dag op zandvoort of zolder , assen en vraag aan de marshals of ze je tips kunnen geven. wat wel is dat de een toegankelijker is en je haar fijn iets kan uit leggen terwijl de ander juist wat korter is kwa info of uitleg geven.

midland is geen circuit. invergelijking met het hier bovengenoemde
 
_O-


gok niet dat slabie dat zo bedoelt _O- ( wel scherp opgemerkt )

je leert er altijd van :Y

my 2 cents .

pak een nivo 1 dag op zandvoort of zolder , assen en vraag aan de marshals of ze je tips kunnen geven. wat wel is dat de een toegankelijker is en je haar fijn iets kan uit leggen terwijl de ander juist wat korter is kwa info of uitleg geven.

midland is geen circuit. invergelijking met het hier bovengenoemde

Die dagen heb ik al op de planning bij assen :) dit klinkt opzich wel als een leuke voorbereiding! Als de instructeurs je actief helpen met houding bijv al helemaal, heb ik ee ook nog wat aan voor m'n sessies op assen ;)
 
_O-


gok niet dat slabie dat zo bedoelt _O- ( wel scherp opgemerkt )

je leert er altijd van :Y

my 2 cents .

pak een nivo 1 dag op zandvoort of zolder , assen en vraag aan de marshals of ze je tips kunnen geven. wat wel is dat de een toegankelijker is en je haar fijn iets kan uit leggen terwijl de ander juist wat korter is kwa info of uitleg geven.

midland is geen circuit. invergelijking met het hier bovengenoemde

Haha, celebrity. Zit in principe niet in dit topic om mijn kanaal te spammen maar om lekker mee te praten over de ervaringen met de CBR600RR.

Wanneer ik vragen kan beantwoorden d.m.v. mijn videos of andere voordelen kan delen, zoals die kortingscodes, dan doe ik dat wel. Op dit moment heb ik geen circuit trainingen/dagen gepland en als je graag een keer samen wilt rijden hoor je het als eerst op mijn Facebook. Jouw keuze of je deze wilt volgen ja of nee.
 
Die dagen heb ik al op de planning bij assen :) dit klinkt opzich wel als een leuke voorbereiding! Als de instructeurs je actief helpen met houding bijv al helemaal, heb ik ee ook nog wat aan voor m'n sessies op assen ;)

Komende maandag komt er een video online die laat zien hoe zo'n dag bij 2 the Experience is en wat je van de instructeur kan verwachten. Zelf ben ik erg goed geholpen in ieder geval. Deze video zal ik ook wel even hier delen als jullie dat willen.
 
De eerste meters van dit jaar zijn gereden. Niet met de Blade op straat, maar wel met de 600rr op het circuit. Het viel lang niet tegen. Het heeft er de hele ochtend geregend waardoor ik maar twee sessies heb kunnen rijden waarvan de laatste sessie een wedstrijdje was. De tijd was iets beter dan verwacht voor een eerste sessie en alle gewijzigde zaken aan de motor.

Het nieuwe asfalt ligt er strak bij. Er ligt alleen een vervelend hobbeltje bij het uitkomen van de GP chicane richting het Scheivlak. Daar moet je voor het lekkere wel omheen sturen, want het brengt wat onbalans mee in de motor en daar is het een vrij vervelend punt voor.
De bandenslijtage was ook niet echt fantastisch te noemen. Het bandje had er al zo'n 1,5 dag op zitten, maar in de tweede sessie was de band aan het glijden waar je U tegen zegt. Het kan de vering zijn, maar ook de combinatie van vrij lage temperaturen en het nieuwe asfalt.

Afijn, nieuwe bandjes monteren en binnenkort weer proberen. Het was weer genieten. Als je erover twijfelt om een dagje op het circuit te rijden dan kan ik je dat echt aanbevelen.
 
Damn, was naar het WSBK geweest en kreeg een mega resonantie in de helm zodra ik boven de 100 kwam. Dacht eerst aan de nieuwe Bodis demper. Maar bij verdere controle blijkt een van de achter wiellagers op te zijn.
 
De eerste meters van dit jaar zijn gereden. Niet met de Blade op straat, maar wel met de 600rr op het circuit. Het viel lang niet tegen. Het heeft er de hele ochtend geregend waardoor ik maar twee sessies heb kunnen rijden waarvan de laatste sessie een wedstrijdje was. De tijd was iets beter dan verwacht voor een eerste sessie en alle gewijzigde zaken aan de motor.

Het nieuwe asfalt ligt er strak bij. Er ligt alleen een vervelend hobbeltje bij het uitkomen van de GP chicane richting het Scheivlak. Daar moet je voor het lekkere wel omheen sturen, want het brengt wat onbalans mee in de motor en daar is het een vrij vervelend punt voor.
De bandenslijtage was ook niet echt fantastisch te noemen. Het bandje had er al zo'n 1,5 dag op zitten, maar in de tweede sessie was de band aan het glijden waar je U tegen zegt. Het kan de vering zijn, maar ook de combinatie van vrij lage temperaturen en het nieuwe asfalt.

Afijn, nieuwe bandjes monteren en binnenkort weer proberen. Het was weer genieten. Als je erover twijfelt om een dagje op het circuit te rijden dan kan ik je dat echt aanbevelen.



hmm de nodige meters weer gemaakt :D
een droog weer dagje werkt denkt ik toch wel meer in het voordeel :Y dat glijden kan leuk zijn :P


hier wordt het pas het najaar dat ik ga rijden,
 
Damn, was naar het WSBK geweest en kreeg een mega resonantie in de helm zodra ik boven de 100 kwam. Dacht eerst aan de nieuwe Bodis demper. Maar bij verdere controle blijkt een van de achter wiellagers op te zijn.
Als je ze zo goed hoorde dan waren ze waarschijnlijk redelijk ver heen die lagers.
Hoeveel kilometer heb je ermee gereden?

Bij mijn 600rr was het lager van het achterwiel ook op. Er stond toen zo'n 32.000km op de teller.
 
Als je ze zo goed hoorde dan waren ze waarschijnlijk redelijk ver heen die lagers.
Hoeveel kilometer heb je ermee gereden?

Bij mijn 600rr was het lager van het achterwiel ook op. Er stond toen zo'n 32.000km op de teller.

Ik zit nu op bijna 43.000 km. Ik begreep dat er 3 lagers zijn, 2 goedkope en een wat duurdere. I.i.g. wordt alles vervangen over een week.
 
wel ronde tijden zet je neer turbo0?

Op Zandvoort ga ik als een raket ongeveer 2.10+ (was het uit mijn hoofd) _O- _O- _O-

Het doel was onder de 2.00 minuten te raken. Dat doel hebben wij nog steeds! Ik hoop zelfs dit jaar omdat ik dit jaar én een circuit 600RR er bij wil hebben én een aantal dagen wil rijden. Dat moet lukken!!! *D 8-)

Hoewel mij maat liefst alleen nog maar op Assen wilt rijden begrijp ik. Ik denk daar toch anders over omdat ik voor Assen om 5 uur me nest uit moet en daar ben ik niet zo van. :X

Ik verwacht dus nog een aantal dagen Zandvoort eerst.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit nu op bijna 43.000 km. Ik begreep dat er 3 lagers zijn, 2 goedkope en een wat duurdere. I.i.g. wordt alles vervangen over een week.

Mijn fiets heeft ook zo iets gelopen. Achter is volgens mij nog prima. Ik merk geen gekke dingen.

Voor is bij mij al eens vervangen, omdat ik een andere voorvork heb gemonteerd. Daarvoor moesten er andere lagers in het voorwiel.

Als je het gereedschap hebt dan is het een klusje van niks heb ik kunnen zien.
 
Laatst bewerkt:
Mijn fiets heeft ook zo iets gelopen. Achter is volgens mij nog prima. Ik merk geen gekke dingen.

Voor is bij mij al eens vervangen, omdat ik een andere voorvork heb gemonteerd. Daarvoor moesten er andere lagers in het voorwiel.

Als je het gereedschap hebt dan is het een klusje van niks heb ik kunnen zien.

Ik heb geen echte schuur maar een soort van binnenplaats dus uitgebreid sleutelen is niet echt prettig, al kan ik daar wel veel doen indien het droog is. Maar heb een prima sleuteladresje in Tilburg. Bovendien sluit hij gelijk mijn kentekenverlichting aan en plaatst hij een weerstandje in de led verlichting vanwege het te snel knipperen van de richting aanwijzers.
 
is het schadelijk voor een Cbr 600rr wanneer je er grotendeels (doordeweeks) korte ritjes mee maakt? korte ritjes zijn dan 20km per keer
 
Voor elke verbrandingsmotor is het niet bevorderlijk om er korte ritjes mee te maken.

Er zit vocht in het blok. Het vocht kan niet compleet verdampen met korte ritjes. Het vocht gaat zich dan vermengen met olie en op den duur kan dat problemen geven.

Nu moet je jouw afvragen. Wat is op den duur en in hoeverre ga je daar last van krijgen? :)

Nu is 20 km ook weer niet extreem kort. Ligt aan de rit denk ik en aan de temperatuur buiten. Met 20 km is de olie wel op temperatuur in ieder geval. Ik zou mij daar zelf niet zo druk om maken.
 
Laatst bewerkt:
succes fleur,

buitenland is nooit verkeerd :P
Zo, afgelopen dinsdag dan eindelijk even tijd gehad om me in de RR te verdiepen. O-)

Was het weekend weg met de auto; die had er echter geen zin meer in ergens op de terugweg en heb hem maar achtergelaten in Duitsland. |(
Dus toen moest ik wel aan de foutmelding werken.

Ik heb simpelweg de kabels aan de kant van de servo motor losgekoppeld en het FI-lampje gaat niet meer aan. :+
Houdt dit in dat de servo motor het nog doet en de fout aan de kant van de klep zit?
 
Laatst bewerkt:
Zo, afgelopen dinsdag dan eindelijk even tijd gehad om me in de RR te verdiepen. O-)

Was het weekend weg met de auto; die had er echter geen zin meer in ergens op de terugweg en heb hem maar achtergelaten in Duitsland. |(
Dus toen moest ik wel aan de foutmelding werken.

Ik heb simpelweg de kabels aan de kant van de servo motor losgekoppeld en het FI-lampje gaat niet meer aan. :+
Houdt dit in dat de servo motor het nog doet en de fout aan de kant van de klep zit?


je hebt wel wat pech dingentjes .. hehe motor auto ..

je klep kan nog vast zitten. deze zit aan je servo gekoppeld met de staal kabels
los koppen kan innderdaad moet je wel weten of je klep open staat .
 
Zijn er ervaringen met apps voor de smartphone (android) die je gereden routes kunnen volgen en opslaan?
Lijkt me wel handig voor bepijlde routes nog eens te kunnen rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan