Andere remschijven Street Triple

bart_g

MF'er
1 feb 2014
80
47
Wijk en Aalburg
Ik heb een vergelijkbare vraag ook al in het street triple topic gesteld, maar ik verwacht hier meer reacties te krijgen:

Ik heb net de remschijven van mijn street triple opgemeten. Conclusie: alledrie moeten ze vervangen worden. Nou wil ik dus een set nieuwe remschijven en blokken bestellen, maar ik lees her en der dat de originele triumph schijven nogal snel slijten. Bij mij is dat ook het geval geweest, met pas 20000km op de teller. Nou is mijn rijstijl er ook wel naar dat de remmen wat sneller slijten, maar ik wil graag weten wat de beste optie voor mij is.

Ik had zelf gedacht om EBC schijven te bestellen. En dan de Inox X of XC schijven met blackstuff remblokken.

Mijn vragen:
Als ik EBC schijven bestel, ga ik dan verschil merken tussen die X en XC schijven of is dat puur uiterlijk verschil?

Zijn die EBC schijven de beste keuze in deze prijsklasse of weten jullie nog alternatieven?
 
Brembo schijven is wel mooi, maar ook duur. Met EBC ben ik 600 euro in totaal kwijt, met brembo's ben ik 600 euro kwijt voor twee schijven. Anders had ik het wel geweten. Slijtage is voor mij ook niet zo'n issue, maar 20000km vind ik wel erg weinig...

Edit: had niet goed genoeg gezocht. Onderstaande schijven en blokken (voor en achter) komen samen op 600 euro.

Sparks Online

Sparks Online

Bedoel je deze?
 
Laatst bewerkt:
Ok, dat is ook nog een optie. Na wat verder lezen komt het op mij over alsof het in deze prijsklasse niet zo heel veel uitmaakt wat je neemt. Ik neig naar de EBC's of Brembo's. Eens even kijken welke de kortste levertijd hebben. Dank voor de info.
 
Ik heb een vergelijkbare vraag ook al in het street triple topic gesteld, maar ik verwacht hier meer reacties te krijgen:

Ik heb net de remschijven van mijn street triple opgemeten. Conclusie: alledrie moeten ze vervangen worden. Nou wil ik dus een set nieuwe remschijven en blokken bestellen, maar ik lees her en der dat de originele triumph schijven nogal snel slijten. Bij mij is dat ook het geval geweest, met pas 20000km op de teller. Nou is mijn rijstijl er ook wel naar dat de remmen wat sneller slijten, maar ik wil graag weten wat de beste optie voor mij is.

Ik had zelf gedacht om EBC schijven te bestellen. En dan de Inox X of XC schijven met blackstuff remblokken.

Mijn vragen:
Als ik EBC schijven bestel, ga ik dan verschil merken tussen die X en XC schijven of is dat puur uiterlijk verschil?

Zijn die EBC schijven de beste keuze in deze prijsklasse of weten jullie nog alternatieven?
Daar ga je geen verschil in merken.

Ik vind zelf de prijs-kwaliteit verhouding van EBC prima.

Overigens ben ik een voorstander van gesinterde blokken op zo'n motor.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan