Gladde groeven

Tourash

MF'er
1 jul 2012
47
1
Utrecht
Hoi allemaal,

Ik ben op dit moment bezig met een wat oudere motor en liep tegen het probleem aan dat 1 van de staafjes, waaraan de schokdempers bevestigt zijn, helemaal glad gedraaid is (zie foto). De gehele groef is zo goed als weg en het is onmogelijk om er de bijbehorende moer op vast te draaien.

Wat zijn de mogelijkheden om dit probleem te verhelpen? Naast het, een andere staaf erop lassen.

Alvast bedankt!
full
 
Draad heet dat.
Geen groeven. En een groef die glad is, is geen groef meer.

Kleinere draad op tappen is de enige mogelijkheid als je geen nieuw bevestigingspunt wilt aanlassen.
Of je klooit wat met een gat boren en een bout doorsteken.
 
Ik ben het er mee eens:

Nieuw draad snijden, één maatje kleiner.

Netjes passende moet er weer op, en je bent het snelste, netste en goedkoopste klaar.
 
Ben ik de enige die zich afvraagt hoe je de draad zo netjes glad krijgt?
Alle kapot gedraaide dingen die ik heb gezien zat altijd nog wel iets van profiel in, rommelig en op de verkeerde plek maar toch.
Ik vind het er netjes uitzien buiten het feit dat het kapot is :P
 
en als het echt een wrak is waar je geen tijd of geld in wil steken druk je er een rijtje ringen onder en een borgpen door dat gat drukken. Dan ben je ook meteen klaar voor het beunhaas diploma :)
Als het echter is om dan te kunnen testen of het ding überhaupt nog rijdt........

db
 
Bedankt voor al jullie reacties! :D

Ik heb gisteren een tap- en snijset gekocht en het draad opnieuw gesneden op m10 en het werkt hartstikke prima! 2 tellen werken en klaar ^^

P.S. Borgpen heb ik inderdaad over nagedacht, maar het is een opknap / opnieuw leuk spuiten en nieuwe onderdelen motor die nog wel gekeurd moet worden bij de rdw. Ik weet niet hoe zij over een schokdemper die alleen maar met een borgpen vast zit denken. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan