projectje op het oog wat denken jullie?

Michaelgsxr

MF'er
Donateur
7 jul 2013
37
2
amersfoort
mede mf-ers even een vraagje.

Bij mij in de bewoners garage staat een '85 suzuki gs700er weg te stoffen.
Nou had ik voor de gein een briefje erop gedaan met de vraag of ie interesse had em voor een symbolisch bedrag te verkopen.
vandaag kreeg ik een brief terug dat ie wel interesse had bij een goed bod.
Ik was even benieuwd naar meningen van anderen wat een mooi bod zou zijn.

wat ik tot zover weet is dat ie sinds 2001 ongeveer al stilstaat. dus het lijkt mij dat alle vloeistoffen en banden op zn minst al vervangen moeten worden incl filters e.d. en ook alle knipperlichten hangen er losjes bij dus afgebroken.
ook is deze persoon zn kentekenpapieren kwijt maar hij gaf aan dat als we tot een leuk bedrag kwamen hij de helft mee zou betalen hiervoor. ik zat zelf te denken aan 50 euro max gezien alles wat eraan gedaan moet worden, maar misschien is dat zelfs al te ambitieus? mijn bedoeling is eigenlijk om een leuk sleutelprojectje te hebben en em weer mooi te maken.
full
 
Kratje bier bieden en ik zou het overschrijven e.d. voor eigen rekening nemen.
Nieuw kenteken is ongeveer 30 euro, dus 50 voor de motor neerleggen en de beste man hiervan een deel laten betalen zet voor hem geen zoden aan de dijk.
Kijk even hoe je aan onderdelen wilt komen, verder kun je uitgaan van carbs volledig schoonmaken, tank ontroesten, leidingen vervangen en alle slijtageonderdelen vervangen.
 
Ik heb zo wel eens een Honda cb 900 bol d'or gekocht. Stond ook al meer dan 10 jaar stil in een garage.
Ik was toen al lid van de Bol d'or club en had er al meerdere opgeknapt. Ik had dus al aardig wat onderdelen liggen en kon vrij goedkoop onderdelen via de club kopen. Maar al met al nog ruim 700 euro aan kosten gehad voordat ie weer goed was.

Ik heb weinig ervaring met sloperijen maar bij Woesthoff zou je hier alleen een vrijwaring voor krijgen. Meer niet.

Aangezien het een importfiets is zou ik eens bij Biggelaar in Boxtel informeren. Die weet in ieder geval wat er nog verkrijgbaar is en of onderdelen moeilijk te vinden zijn of niet.

Als aanschafprijs zou ik daarom vooral aan een erg symbolisch bedrag denken. (krat bier, o.i.d.)
 
Laatst bewerkt:
Als je hem "dan weer mooi hebt". Wat wil je er dan mee?
Behouden en er lange tijd op rijden? Of na "restauratie" verkopen?
Zijn hier liefhebbers voor? Is het een gemakkelijk te verkopen import motorfiets?
Zo maar een paar overwegingen waar ik óók rekening mee zou houden. :Y

En ja, het is zeker een mooi sleutelproject. Het blijft leerzaam en een beetje zoeken naar onderdelen is ook een leuke uitdaging. :)
 
Dat model is een Amerikaan en is bij ons bekend als de GSX750ES. Die motors zijn uiterst betrouwbaar en gemakkelijk en goedkoop in het onderhoud. Je zult idd vloeistoffen en banden moeten vervangen en knipperlichten en wellicht ook de KM-teller (is nu wss in mijlen, maar stikkertjes plakken kan ook). Daarnaast zullen de carburateurs waarschijnlijk een keer in een ultrasoon bad moeten en gereviseerd.
Als je hem voor de handel koopt, dan moet je er rekening mee houden dat er niet veel vraag/interesse is voor dat model. Dat is jammer omdat het best een fijn rijdende fiets is.
Van de GSX750ES zijn er veel verkocht en de onderdelen zijn relatief makkelijk tweedehands te vinden, voor zeer schappelijke prijzen. Kijk wel even naar de staat van de uitlaten, want dat is een ander verhaal. Daar kom je bijna niet meer aan en een nieuwe vervangingsuitlaat is prijzig.
Als je besluit hem te kopen en je zoekt onderdelen, neem dat eens contact op met biggelaarmotorservice.nl, want die heeft veel van die motoren gesloopt en heeft zo'n beetje alles op voorraad. Betaal er in ieder geval niet teveel voor, want je komt altijd dingen tegen die tegenvallen.
 
....en zoals zo vaak, TS laat niks meer van zich horen. -O-
Zucht.

Bedankt voor de tips iedereen. Graag volgende keer weer. :r


TS was hier vandaag (donderdag) nog rond 17.00 uur.
En ja, ik deel je verbazing/teleurstelling. :Y
Het was een mooie kans voor TS geweest om zijn banaanscore van de 0 % af te krijgen. :+
 
Kuch kuch wat een stof!

Mijn excuus heren vakanties en drukte hebben ervoor gezorgd dat ik erg weinig actief ben geweest. Ik heb onlangs de eigenaar in persoon gesproken en we liggen ver uit elkaar.
Hij wil er minimaal 150€ voor omdat volgens hem de motor goed is.

Mijn bedoeling met deze motor was een leuk oefenproject om mn skills omhoog te krijgen. En natuurlijk hem mooi te maken. Voorlopig zou ik hem dan ook houden om er lekker op te rijden en misschien wel uiteindelijk door te schuiven naar mn vriendin die ook bezig is om dr rijbewijs te halen.
Minimaal 600€ erin steken valt op zich nog mee, maar aangezien ik nog niet heel goed ben met motoren en de techniek ervan verwacht ik dat ik nog weleens wat ga verprutsen en het nog duurder maak voor mezelf. Ik denk dus niet dat dit hem gaat worden aangezien de aanschaf prijs mijn inziens al te hoog is. ( stond er tijdje terug 1 in goede staat voor 300€ op marktplaats) bedankt voor de tips in ieder geval!
 
Als je schrikt van € 150,= dan hoef je aan dergelijke proj. niet te beginnen.
De motor van € 300,= op marktplaats hoeft niet beter te zijn, garantie heb je niet.

Je wilt toch leren sleutelen, of niet?

Je moet wel rekening houden met: verzekering, belasting.

Je kan hem niet zomaar in de schuur zetten als die op jou naam staat, je moet hem minimaal elk jaar schorsen. En dat moet je ook elk jaar niet per ongeluk vergeten.
 
Ik vind 150 euro voor 0 informatie, optische gebreken, een ongewild model en een niet lopend blok ook veel te veel. Voor 600 extra heb je hem rijdend, maar je hebt hem er echt niet voor af.

Hangt er ook weer vanaf.... Km stand .... Originele uitlaten? En niet rot... Papieren ontbreken...
Als een motor die loopt met 98.000km wil nog niet zeggen dat het probleemloos blok is, daarintegen een blok wat stilstaat met 15.000 ook niet....

Grote kans bij beide motoren dat je nieuwe banden nodig hebt, kettingset? Wil je hem mooi hebben of alleen een rijdend pekelbrik van maken....

Neem een accu mee, kijk of het blok wil draaien, als verkoper papieren erbij regelt is 150 euro voor een sleutelbrik niet slecht....
 
Motor als deze komen rijdend al rond de 200 voorbij, waarbij je gewoon op kan stappen en kan weg rijden.

Die 50 euro extra is het meer dan waard, en als je gaat proefrijden bij zo'n 200 - 250 euro motor ben je ook niet tot kopen verplicht. Klinkt ie bagger of rijdt ie bagger laat je ook die lekker staan...Risico's zijn er altijd, maar die zijn met stilstaand blok wel véél groter dan na een ritje en luisteren e.d.
 
Als TS vooral een leuk project wil om te leren sleutelen, zou ik deze fiets lekker laten voor war het is :X
Er zijn genoeg leuke rijdende fietsen voor weinig te vinden, en die kan je stukje bij beetje opknappen en blijven rijden! Dat motiveerd een stuk meer dan een hok waar alles vast zit en je op een gegeven moment denkt dat je hem nooit meer aan de praat krijgt.

Deze ziet er na een poetsbeurt waarschijlijk al beter uit, maar waarschijnlijk zitten de remmen vast, zit er roest in de tank, prut in de carburateurs en als het tegen zit, zit het blok vast, of blijven er kleppen hangen ect.
Neem als begin project iets wat niet te veel werk lijkt, want er komen vanzelf tegenvallers, dus er is meestal meer te sleutelen dan je denkt.
En als je iets gevonden hebt, maak dan een toppic aan :Y
 
Als TS vooral een leuk project wil om te leren sleutelen, zou ik deze fiets lekker laten voor war het is :X
Er zijn genoeg leuke rijdende fietsen voor weinig te vinden, en die kan je stukje bij beetje opknappen en blijven rijden! Dat motiveerd een stuk meer dan een hok waar alles vast zit en je op een gegeven moment denkt dat je hem nooit meer aan de praat krijgt.

Deze ziet er na een poetsbeurt waarschijlijk al beter uit, maar waarschijnlijk zitten de remmen vast, zit er roest in de tank, prut in de carburateurs en als het tegen zit, zit het blok vast, of blijven er kleppen hangen ect.
Neem als begin project iets wat niet te veel werk lijkt, want er komen vanzelf tegenvallers, dus er is meestal meer te sleutelen dan je denkt.
En als je iets gevonden hebt, maak dan een toppic aan :Y

:? Dit is toch perfect om te leren sleutelen?

Zo op de foto ziet ie er niet te slecht uit, das een pluspunt, als er dingen vervangen moeten worden zijn dat zeer waarschijnlijk alleen de slijtage delen, dat mag je eigenlijk niet echt mee rekenen, maakt niet uit of je een oude of een nieuwe motor hebt, die dingen moeten nu eenmaal zo nu en dan vervangen worden.
En waarom gaat iedereen er al vanuit dat er van alles kapot is?
 
Laatst bewerkt:
Als TS vooral een leuk project wil om te leren sleutelen, zou ik deze fiets lekker laten voor war het is :X

Deze ziet er na een poetsbeurt waarschijlijk al beter uit, maar waarschijnlijk zitten de remmen vast, zit er roest in de tank, prut in de carburateurs en als het tegen zit, zit het blok vast, of blijven er kleppen hangen ect.
Neem als begin project iets wat niet te veel werk lijkt, want er komen vanzelf tegenvallers, dus er is meestal meer te sleutelen dan je denkt.

ik snap het niet.

een moto om te leren sleutelen die je laat staan omdat er waarschijnlijk teveel aan gesleuteld moet worden :? |(

van stil te staan is nog nooit iets kapot gegaan. motor staat duidelijk droog, anders waren de uitlaten nu bruin ipv chroom.
 
@ Reinhoud Janbros.
TS moet natuurlijk vooral zelf bepalen of hij er wat in ziet, maar aan een fiets beginnen alleen omdat je er toevalig tegenaanloopt en deze goedkoop is is mischien niet de beste basis.
Het argument dat er welicht te veel werk aan zit vindt ik helemaal zo gek niet.
Als je net begint met sleutelen en je bent alleen maar geld en tijd in een fiets aan het stoppen, maar het punt waarop je er mee kan rijden lijkt maar niet dichterbij te komen omdat er steeds meer mis is blijkt te zijn, dan gaat de lol er wel af.
Anders kan je beter een Boeing 727 o.i.d. gaan opknappen. daar zit nog veel meer werk in.

Begrijp me goed, het kan mee vallen, maar er zijn wel degenlijk zaken die na lang stilstaan stuk kunnen zijn, zoals remen omdat er te veel vocht in de remvloeistof zit , en roest in de tank omdat die droog staat. ook het blok kan problemen hebben door b.v. vocht (vastzitende zuigerveren of kleppen).
Allemaal te fixen, maar je kan ook een rijdende fiets nemen die wat achterstallig onderhoud heeft zodat het sleutelen niet alleen maar zaken vervangen is, en je hebt na een dagje sleutelen vaak de voldoening dat je een stukje kan rijden en je fiets weer een stukje beter is geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan