motor krijgt geen benz op 2 cil(weet niet waarom)

djonno

Rookie
21 jan 2012
9
0
hallo ik heb een honda cb650c uit 81 deze ben ik aan het verbouwen nou wil ik de motor starten en dat doet deze ook wel maar dan blijft de motor niet aan alleen als ik de choke er op houd en als ik van cil 1 of 3 de bougie dop er aftrek dan gebeurt en niks als ik dit van cil 2 of 4 doet valt de motor uit

als ik mijn hand op de filter aansluiting houd van 1 of 3 wordt het toerental hoger dus dat betekent dat deze dan mee begint te draaien(of als ik er remmenreiniger inspuit) maar zodra ik deze weg haal dan stop die weer met mee doen.

nou heb ik de carbs weg gebracht naar een motor zaak en die hebben de carbs in een ultrasoon bad gehad en hebben pakkingen vervangen en de sproeiers vervangen voor 2 maten groter ivm openlucht filters. nou was mijn vraag wat zou het allemaal kunnen zijn waardoor de geen brandstof krijgt
full
 
ja heb ik ook aan zitten denken maar alles is in een ultrasoon bad geweest en er zijn nieuwe sproeiers in gegaan hij zou minstens moeten starten daarmee dat het mengsel niet helemaal goed is zal die niet super rijden maar lijkt me dat die wel normaal start
 
Conclusie is geen brandstof dus op 1 en 3. Voor de zekerheid toch maar even de carbs open halen en kijken waarom er geen brandstof komt. Kan zijn dat de vlotterhoogtes niet kloppen of dat er toch 2 sproeiers dicht zitten. Ultrasoon reinigen werkt goed alleen moeten wel altijd de sproeiers (vooral de kleine) even tegen het licht gehouden worden of ze wel goed open zijn.
 
Ik ben zelf momenteel bezig met een cb550 en die heeft hetzelfde probleem. De oorzaak ligt bij mij aan het dicht blijven zitten van de vlotter naalden, deze lopen te stroef.
 
ik begrijp het antwoord. de reden dat ik mijn carbs had weg gebracht naar een zaak was dat deze bleven lekken ondanks dat ik zelf al nieuwe pakking sets en vlotternaalden had gekocht. hun hebben hem voor mijn schoongemaakt grotere sproeiers er in ivm openlucht filter en hun hebben er voor gezorgd dat de carbs niet meer lekken. dus wil eigenlijk niet de carbs open trekken zomaar ik ga er vanuit dat een motor zaak weet wat ze doen en dat ze alles na gekeken hebben. is het verstandig om bijv een compressie meting te doen. en zou het kunnen dat ze zo slecht synchroon lopen dat er 2 het gewoon niet doen
 
Feit dat ze met remreiniger wel meedoen duid op geen branstof. Er vanuit gaan dat een motorzaak zijn werk goed gedaan heeft zonder uit te sluiten dat het niet aan de carbs ligt lost het niet op. Ik zou zeker kijken of ze synchroon staan.

Nog even een vraag; liep de motor wel goed voor dat je deze ging verbouwen?
 
Nou dat is al 3 jaar geleden dat ik hem voor het eerst gestart had en toen had de motot al 10 jaar stil gestaan maar hik heeft et wel gedaan toen liep die stationair het blok is uit elkaar geweest en alles gestraald nieuwe lagers erin klepprn opnieue ingeslepen en gesteld en daarna heb ik hem nog een x gestart en toen liep de motor ook alleen bleven de carbs lekken uit de overloop en de filter aansluiting
 
Nou dat is al 3 jaar geleden dat ik hem voor het eerst gestart had en toen had de motot al 10 jaar stil gestaan maar hik heeft et wel gedaan toen liep die stationair het blok is uit elkaar geweest en alles gestraald nieuwe lagers erin klepprn opnieue ingeslepen en gesteld en daarna heb ik hem nog een x gestart en toen liep de motor ook alleen bleven de carbs lekken uit de overloop en de filter aansluiting

En nu heeft de motorzaak er aan gewerkt en dan loopt tie op 2 cilinders, lijkt me dan toch in de carbs te zitten.

Gewoon even de vlotterbakjes van 1 en 3 eraf en de sproeiers eruit draaien en tegen het licht houden. Stelt niets voor. Als deze open zijn weet je zeker dat het daar niet aan kan liggen.
 
Ga ik dat vanavond dan toch maar even doen en mischien daarna klep spelimg controlen voor het geval deze mischien te laat open gaat dan zuigt deze ook geen benz aan
 
Terug
Bovenaan Onderaan