Statisch belasting (niet blauw) simuleren bij circuit motor

the_King

Die hard MF'er
3 aug 2006
616
31
Oisterwijk
Gezien mijn motor de weg officieel niet mag berijden en ik toch moet testen of de secundaire injectoren functioneren bij volgas, wil ik een macgyver manier vinden om toch de motor onder belasting te kunnen testen.

Het eerste wat in me opkomt is het gebruik van de achterrem, maar die kan bij oververhitting vastslaan. Is deze kort genoeg te gebruiken om volgas tot 10000 toeren te komen en genoeg belasting te geven om wegcondities te simuleren?

Weet iemand een betere manier? :D

Thanks!
 
Testbank. Kun je gelijk de A/F verhouding zien etc..

Eventueel heb ik ook nog wel een rollenbank beschikbaar. Hier kun je met je motor op "rijden", op een paar stalen rollen. Je achterwiel drijft via een ketting en 2 rollen ook je voorwiel dan aan.
 
remork op en in het WE een verlaten industrieterrein zoeken?

Kentekenplaat van een andere motor erop en zonder verlichting of profiel rijden is ook een mogelijkheid. Rijdt hier helaas iets te veel politie rond om dat voor elkaar te gaan krijgen zonder boete. In tegenstelling tot braboland (witte geit) waar ik zonder problemen door het durp kon rijden, zijn ze hier blijkbaar nodig.
 
Laatst bewerkt:
~
Testbank. Kun je gelijk de A/F verhouding zien etc..

Eventueel heb ik ook nog wel een rollenbank beschikbaar. Hier kun je met je motor op "rijden", op een paar stalen rollen. Je achterwiel drijft via een ketting en 2 rollen ook je voorwiel dan aan.[/quote

Talked too soon, voor paar tientjes al dyno runs beschikbaar. Toch maar eens een uitdraaitje gaan regelen dan :D.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan