Brandstofniveau schakelaar

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.613
10.711
Andere kant van de evenaar
Heren electrotechneuten,

Ik ben met mn motor aan het knutselen en daardoor past het originele benzinekraantje er niet meer op, moet creatief zijn om een slang op de tank aan te sluiten, m.a.w. ik heb geen reservevoorraad meer.

Aangezien dat niet echt lekker rijdt zou het fijn zijn dat er op de een of andere manier duidelijk wordt dat het brandstofniveau laag is voordat je mag gaan duwen. ;)

Nu zag ik dat Kawasaki een switch daar voor heeft, zie foto..

switch_zps4dtqt7dh.jpg


Mijn vraag;

Hoe heet het onderdeel dat (dat ronde ding aan de bovenkant) de stroomkring maakt of verbreekt als het niveau beneden een bepaald punt is?

Wil zelf dan iets in elkaar knutselen dan dat er een lichtje op mn dash aan gaat als het brandstof niveau laag is.

Dank u.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ergens gelezen dat het werkt met een verwarming en een ntc
Als de warmte toeneemt zal de weerstand dalen.
Als je elementje niet meer in de brandstof zit zal de temperatuur snel toenemen.
 
In mijn r6 zit de benzinepomp in d3 tank .. en heeft ook gewwon een motortje met kontakten en tot nu toe nog niet ontploft ;-)
Kan me voorstellen dat de vlotter / vloeistof switch gewoon in de tank werkt zonder bom te creeren :-)
Een vlotter geeft aan hoeveel benzine er is... een vloeistof switch gaat aan of uit bij een bepaalde level.

Ik zou op de motorsloop gewoon zo'n switch uit een oude tank of yamaha r6/r1 benzinepomp slopen
 
He Reinhout,
ik heb nog wel een vlotter uit een K100 liggen, geheel compleet met potmetertje. Dit gehele onderdeel hangt gewoon in de tank.

Fotootje:




Het vierkante plaatje zit aan de onderkant in de tank geschroeft met de dikke oring als afsluiting.
 
He Reinhout,
ik heb nog wel een vlotter uit een K100 liggen, geheel compleet met potmetertje. Dit gehele onderdeel hangt gewoon in de tank.

Fotootje:
[~[url="http://i74.photobucket.com/albums/i262/Smallegange/temporary_zpsuvpor6db.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i74.photobucket.com/albums/i262/Smallegange/temporary_zpslkmxmlwq.jpg"]afbeelding~][/URL]

Waar bij mij de vlotter zat heb ik de retour van de brandstofpomp.

Het vierkante plaatje zit aan de onderkant in de tank geschroeft met de dikke oring als afsluiting.
 
In mijn r6 zit de benzinepomp in d3 tank .. en heeft ook gewwon een motortje met kontakten en tot nu toe nog niet ontploft ;-)
Kan me voorstellen dat de vlotter / vloeistof switch gewoon in de tank werkt zonder bom te creeren :-)
Een vlotter geeft aan hoeveel benzine er is... een vloeistof switch gaat aan of uit bij een bepaalde level.

Ik zou op de motorsloop gewoon zo'n switch uit een oude tank of yamaha r6/r1 benzinepomp slopen

Zodra je een contact gaat maken is er kans op een vonk, een vast contact waar stroom doorheen loopt maakt niet uit, dat vonkt niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan