Tank schuren

28 apr 2010
81
0
Groningen
Ik heb een oud tankje van een kawasaki z440 welke ik wat gladder wil schuren en vervolgens in de blanke lak zetten. De tank is door de vorige eigenlijk nogal grof met een haakse slijper kaal gehaald met als gevolg die krassen. Na uren schuren met korrel 80 (redelijk grof lijkt mij al) ben ik hier gekomen:

mj5ye0.jpg


Ik krijg het gewoon maar niet fijner. De zichtbare krassen zijn zeker niet van de het huidige schuurpapier, korrel 180 of 220 doet dan ook helemaal niks in deze staat. Het metaal is gewoon te hard. Weet iemand hoe ik dit slimmer glad kan krijgen?
 
Dat beetje grove uiterlijk (met een deukje hier en daar) vind ik wel wat hebben. vandaar dat ik voor alleen blanke lak ga. Het gaat dus puur om dat ik de krassen weg wil hebben, een perfecte tank hoef ik niet.
 
Met de hand! een schuurmachine zou te plaatselijk schuren gezien de bolling van de tank dacht ik. Wellicht moet ik dat toch gaan proberen.

@Yiasya: wat bedoel je met kleur? Er is nu geen kleur dan de metaalkleur. Het zal vast lichter worden na verder schuren door betere reflectie van het oppervlak, maar dat is niet erg.
 
Met de hand! een schuurmachine zou te plaatselijk schuren gezien de bolling van de tank dacht ik. Wellicht moet ik dat toch gaan proberen.

@Yiasya: wat bedoel je met kleur? Er is nu geen kleur dan de metaalkleur. Het zal vast lichter worden na verder schuren door betere reflectie van het oppervlak, maar dat is niet erg.


pak een excenter machine en koop een tussenschijf van festool voor het schuren van rondingen e.d. zet die tussenschijf op je machine en doe daar het schuurpapier op.


https://www.festool.nl/Products/Acc...ame=Steunschijf-150-mm-IP-STF-D-150-17-MJ-S2x
 
Laatst bewerkt:
waarom niet met een groffe slijptol..of een fiber schijf op de boormachine allemaal van die halve maantje maken...ben je de krassen kwijt..krijg je mooie nieuwe krassen terug en dan in de blank..?

is goed te doen hoor
 
Wacht. Ik kijk even in mn festool verzameling.


Heb m nog niet. Maar kost maar 575, morgen direct even aanschaffen!


Ik denk dat mensen die dat spul in huis hebben wel weten dat het daarmee lukt.


;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb toch echt minder dan die 575 betaald, maar de prijs overstijgt wel ruimschoots die van hobby gereedschap. Maar wel zo'n goede kwaliteit, dat hij een leven lang meegaat. Soms staat er weleens eentje op marktplaats.
 
Terug
Bovenaan Onderaan