slecht starten gpz 550

Pushpin

Rookie
21 apr 2015
16
0
Ik zit met een probleempje met m'n gpz. Als ik deze koud start slaat hij niet aan, alleen zonder luchtfilter en met choke helemaal open (er zitten twee standen op, en gewoon uit) zodra hij even gelopen heeft gaat het beter en kan ik het luchtfilter weer terug plaatsen.

Koud loopt hij ook erg hoogtoerig en als ik de choke weer terug zet slaat hij af. (onder 2000 rpm ongeveer slaat hij af) Ik heb een andere set carbu's gekochten wegens een defect in de oude set.
Deze heb ik ook helemaal nagekeken en schoongemaakt, verder niks verrot kunnen vinden oid en verkeerde nog in goede staat. Ook geen scheuren in vacuummembraam.

Tevens zit er ook een nieuwe accu op. Luchtfilter is nog niet vervangen, ik weet zo niet of hij hierdoor zoveel lucht tekort heeft/zoveel vraagt? Lijkt me niet dat het filter zo dicht zit dat hier niks meer door komt, ziet er nog prima uit. Er is gecontroleerd op valse lucht met een busje deo.

Aangezien ik de carbs los heb gehad kan het dus zijn dat een afstelling niet helemaal lekker meer staat, Ik heb niet aan de afstelling van de gashevel gezeten dus denk niet dat dit het is.

Wel zou het een klein schroefje met een fijne punt erop kunnen zijn, hier zit een veer omheen en zit achter de gasklep (die ronde schijf, bij gebrek aan de technische benaming) erin gedraaid, ik heb ze nu alle vier even ver erin gedraaid en dat kleine puntje is te zien in carb boring, bij de inlaat kant dus. Misschien staat deze verkeerd? Weet zo ook niet waar deze schroef voor dient

Bvd, Peter
 
Als basis alle mengselschroeven 1,5 slagen uit is een goed begin.
(Dus eerst erin draaien en dan 1,5 slag eruit )
Daarna allemaal telkens een kwartslag verder tot het stationaire toerental aan z'n maximum zit. (verder uitdraaien daalt het weer omdat ze dan te arm staan)
Vanaf dat maximum toerental allemaal een kwartslag terug indraaien en het stationaire toerental met de aanslag schroef goed zetten.
Op die manier heb je een aardige co-afstelling.
Volgorde van afstellen is kleppen stellen, dan synchroon, dan co , dan weer synchroon stellen als laatste stationair toerental goed zetten (blok op temp).
Heb je geen synchroon meetapparatuur dan kun je het ook doen met twee boortjes +/- 3 mm. 1 zet je onder de vlinderklep van de hoofd carburateur en de ander gebruik je als voelermaatje voor de anderen.

Hoe en welk schroefje je moet draaien kun je zien op (weet niet welk bouwjaar maar kan je opzoeken )

1984 Kawasaki GPz 550 ZX550A Parts - Best OEM Parts Diagram for 1984 GPz 550 ZX550A Motorcycles
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan