T350 loopt niet goed

TonBo1

Rookie
20 jun 2015
2
0
Hunsel
Ik Heb vorig jaar een Suzuki T350 gerestaureerd ,Ziet er weer uit als nieuw ,Maar nu loop ik tegen het volgende probleem aan ,De motor start vrij goed en loopt ongeveer 30 seconden mooi stationair maar begint daarna steeds harder stationair te lopen en reageerd dan niet meer op de afstelschroeven van de carburateurs ,Heeft iemand een idee wat hiervan het probleem is en hoe is dit op te lossen ?
 
lijkt me een probleem in ofwel de carburateur afstelling (choke systeem, verstopt luchtfilter, mengsel slecht afgesteld), of valse lucht. Geen idee wat Blade4Fun bedoelt met valse lucht bij de keerring krukas, maar de verbinding tussen carbs en cylinders moet je even controleren op lekkage.
 
Ik zeg vlotterniveau te laag, of hij loopt net niet snel genoeg vol (vervuiling, al lijkt me dat sterk met een net gereviseerd ding), of probleem met de tank ontluchting.
( dat laatste kan je eenvoudig checken door hem even te starten met de tankdop eraf )

Anyway, ik ga voor 80% kans op vlotterniveau te laag :)
 
Laatst bewerkt:
Blade for fun heeft het volgens mij bij het rechte eind.
Kan me herinneren dat er nog niet lang geleden 2 mensen waren met een soortgelijk probleem en daarbij kwam er idd valse lucht in het carter waardoor de motor eigenlijk een beetje op hol sloeg zeg maar.
Beetje zoeken met zoekfunctie op bv Suzuki T zou wellicht uitkomst kunnen bieden. De oplossing staat hier ergens op het forum iig.

Groet,Auke.
 
Blade for fun heeft het volgens mij bij het rechte eind.
Kan me herinneren dat er nog niet lang geleden 2 mensen waren met een soortgelijk probleem en daarbij kwam er idd valse lucht in het carter waardoor de motor eigenlijk een beetje op hol sloeg zeg maar.
Beetje zoeken met zoekfunctie op bv Suzuki T zou wellicht uitkomst kunnen bieden. De oplossing staat hier ergens op het forum iig.

Groet,Auke.

Zeker een mogelijkheid, valse lucht bij de carburateurs zou ook kunnen, of zelfs bij de voetpakking.

Alleen hoe groot is de kans dat er een keerring lek is bij een net gerestaureerde 2takt ?

Daarom dus, check eerst het vlotterniveau maar.

Wat je ook doet, begin simpel.

Beetje in het rond spuiten met deo rond de inlaat, voetpakking, en zelfs koppaking kan je ook doen, eveneens achter het vliegwiel.

Persoonlijk zou ik het echter direct zoeken in het vlotterniveau, zoiezo, 30 seconden goed lopen is al verdacht daarvoor. Bij valse lucht zou hij eigenlijk direct al hoger gaan lopen.
Nu sleurpt hij eerst het vlotterbakje deels leeg, daardoor gaat hij arm lopen, en dus harder lopen.

Eigenlijk twijfel ik er niet eens aan, omdat ik een genie ben.

:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan