Gestolen: BMW S1000RR

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb jou eerste post gelezen over het niet toelaten van een proefrit. bij mij kan een proefrit wel, na overhandigen van een bankcheque die na controle niet vals blijkt te zijn..
voor veel kopers is een proefrit trouwens een must..
als er nog dingen zijn die je niet begrijpt, en te vervelend zijn voor je om ze hier te posten mag je mee altijd een PB sturen dan maak ik het één en ander wel duidelijk voor je

Lees mijn alleereerste post nou eens op pagina 1 van dit topic, waarin ik aangeef dat ik hoop dat de verzekering dit vergoed en ik eindig met STERKTE MET DE AFHANDELING!
Voor jouw info, er is bij mij ook ooit een splinternieuwe gixxer weggehaald, dus ik weet precies hoe TS zich moet voelen. dus je post waar het hier over gaat snijdt werkelijk op geen enkele manier hout.
 
En een GPS tracker onder het zadel stoppen... ;)

en zo'n lock systeem waarmee je op afstand de motor uit kunt zetten.

Zwaar klote van zo'n prachtige machine. Misschien zou je een soort gelijke motor een paar straten verderop kunnen aanbieden en hopen dat je hem dan treft?
 
Lees mijn alleereerste post nou eens op pagina 1 van dit topic, waarin ik aangeef dat ik hoop dat de verzekering dit vergoed en ik eindig met STERKTE MET DE AFHANDELING!
Voor jouw info, er is bij mij ook ooit een splinternieuwe gixxer weggehaald, dus ik weet precies hoe TS zich moet voelen. dus je post waar het hier over gaat snijdt werkelijk op geen enkele manier hout.

jouw eerste post heeft toch niks te maken met hetgeen ik post.
ik probeer hier enkel een manier aan bod te brengen waarmee je bijna 100% uitsluit om eventuele criminelen je motor te laten stelen.
als dat dan onthaald wordt met belachelijke commentaren, hoe verwacht je dan dat ik reageer..
niets is 100% uit te sluiten, maar de manier die ik uitleg (buiten verkoop aan een motorzaak) komt toch dicht in de buurt..
 
jouw eerste post heeft toch niks te maken met hetgeen ik post.
ik probeer hier enkel een manier aan bod te brengen waarmee je bijna 100% uitsluit om eventuele criminelen je motor te laten stelen.
als dat dan onthaald wordt met belachelijke commentaren, hoe verwacht je dan dat ik reageer..
niets is 100% uit te sluiten, maar de manier die ik uitleg (buiten verkoop aan een motorzaak) komt toch dicht in de buurt..

ah nu begrijp ik het pas en volgens mij begrijpen we elkaar volledig verkeerd ;) Ik maakte een geintje over met iemands moeder bellen, maar in geen enkel opzicht bedoeld om iemand belachelijk te maken. Het is juist ontzettend triest dat er allerhande maatregelen nodig zijn om je motor te kunnen verkopen, zoals bankgaranties, cash geld, mee rijden met iemand en wat je niet meer kan verzinnen. En dat er mensen zijn die op deze manier iemands motor jatten.

Ik opperde ook mogelijkheden om dat niet te laten gebeuren, zoals cash, niet particulier verkopen, zijnde die dingen die ik zou doen, waarom, juist omdat er bij mij een fiets is weggehaald.
 
Zuur man. Ik hoop dat je de bike terug zult krijgen. Maar ik acht de kans klein.

Of hij is al lang het land uit, of ze vinden hem om een boom of in de sloot. Stiekem hoop ik dat laatste, en dat de dader ook flink in de poeier ligt maar hij moet het wel overleven zodat hij je op de cent nauwkeurig schadeloos kan stellen.
 
Hoi Alle,
Hier een link naar meedere fotos:
Hier nog even een kort verhaal:
https://www.facebook.com/photo.php?...9726.57397.100002391836827&type=1&pnref=story

Het is inderdaad allemaal raar, ik dacht ook echt dat dit mij niet zou overkomen, het was allemaal echt goed georganiseerd. Vooraf bellen of hij ermee naar thuis kon rijden, het laten afzetten ect.

Wat een rotstreek, heb je FB post gedeeld, zou me over die privacyschending geen zorgen maken, hij kan zich melden als ie er een probleem mee heeft, weet je ook meteen wie het is :P
 
Waarom heeft nog niemand de (schuil)naam van deze gast hier gepost? Dat maakt het google'en door toekomstige beoogde slachtoffers wat makkelijker. Blijkbaar heeft hij een stapeltje neprijbewijzen, dus kunnen we tenminste zorgen dat hij voor z'n volgende actie nieuwe neprijbewijzen moet bestellen.

Maiket Zengin / Zengin Maiket
 
Laat iemand hier aub gelezen hebben van die diefstallen en zijn dure motor te koop hebben staan, waarop deze eikel reageert en langskomt... kan je hem mooi opwachten met een slachtoffer en de hermandad... :)
 
Ts: balen! Hopelijk vinden ze 'm nog terug dan wel is'ie goed verzekerd. Volgens mij is dit geen diefstal, maar verduistering. Maar ik kan me vergissen. Resultaat is iig hetzelfde.

Ik zie veel reacties van mensen die het beter weten. Makkelijk praten, tot er een keer iets van hen gestolen wordt.
 
Wat kut voor je, hoe ging de aanloop richting de proefrit? Veel emailcontact gehad? Uitgebreid gesproken? Of was het een kort mailtje en daarna meteen een proefrit? Welk vervoer heeft hij gebruikt om bij jou te komen?

Ik heb laatst zelf een motor particulier gekocht, maar dat ging allemaal in erg goed vertrouwen, ik heb zelf maar voorgesteld aan de verkoper dat ik min paspoort achter zou laten en dat hij op mijn motor achter me aan mocht rijden. Was allebei niet nodig volgens hem, heb hem toch maar mijn paspoort in z'n handen gedrukt...

Van dit soort topics leer ik wel wat, ik zou niet vragen om het bedrag contant te overleggen voor en proefrit, want dan vraag je nogal wat vertrouwen van de potentiële koper. Maar ik zou bij de verkoop van een waardevolle motor wel twee identiteitsbewijzen vragen, sleutel van de auto/motor van de koper vragen, foto (mugshot) van de persoon maken en het liefst ook zelf meerijden als het even kan.
 
Laatst bewerkt:
vraag me af hoeveel van de mensen hier het volledige aankoop bedrag gaan overhandigen voordat je een proefrit gaat maken. Nou dat zal ik dus never doen. Zie het maar weer eens terug te krijgen... Lijkt me dus geen realistisch optie.
 
Nooit gehoord van een opgestelde overeenkomst tussen 2 partijen waarbij wordt verklaard dat enkel bij het kopen van de motor na de testrit het bedrag mag gehouden worden. Dat in elke ander omstandigheid het bedrag integraal wordt terug gegeven..
 
Ik heb net mijn DR800 verkocht. In de advertentie heb ik gezet dat men een rbw dient te overleggen en een proefritcontract moet tekenen. Dit vanwege de vele diefstallen bij priefrit...

Mijn gedachte was dat zo de drempel voor een crimineel al groter was, hij weet immers dat er op hem gelet wordt. Nou is een DR800 niet een flashy dure machine, maar wel een populaire motor voor echte liefhebbers. Hij was ook zo verkocht...

Eerst kwam er een knul, die via de app een afspraak maakte. Profielfoto er in, Hollandse naam, eigen website als fotograaf, voelde betrouwbaar. Kwam op de motor, meteen gecheckt bij het RDW, was niet gestolen. Hij heeft gewoon de proefrit gemaakt, liet legitimatie achter en kwam netjes terug..

Daarna een leuke dame, ook NL naam, kwam met d'r pa, hebben beide gereden, zonder iets achter te laten, al had ik de 2e persoon natuurlijk naast me staan. Overschrijven ben ik niet meegeweest, waren zo terug, goed geregeld allemaal... :)
 
vraag me af hoeveel van de mensen hier het volledige aankoop bedrag gaan overhandigen voordat je een proefrit gaat maken. Nou dat zal ik dus never doen. Zie het maar weer eens terug te krijgen... Lijkt me dus geen realistisch optie.

Je maakt toch pas een proefrit als je de motor wilt kopen? Wat is het probleem dan?
Jij neemt wel iets van een bepaalde waarde mee van iemand anders, mar je durft niet iets van gelijke waarde aan die persoon te geven waar jij wat van neemt?
 
vraag me af hoeveel van de mensen hier het volledige aankoop bedrag gaan overhandigen voordat je een proefrit gaat maken. Nou dat zal ik dus never doen. Zie het maar weer eens terug te krijgen... Lijkt me dus geen realistisch optie.
De uiteindelijke koper van mijn S1000RR had er geen problemen mee, moest geen proefrit maken achteraf omdat die de motor netjes vond lopen en er zeer netjes vond uitzien.
Maar hij had in de advertentie gelezen dat ik cash geld wilde zien (had ook een geld stift, vals geld op echt geld papier kan ook maar dat komt nog veel minder vaak voor).
Eerst mail contact, daarna gebeld en daarna pas afgesproken.
Een vriend van hem vroeg nog wel waarom ik dat erbij had gezet, ik zei je auto achterlaten is niet genoeg, kan ook wel gestolen zijn, ik wil cash geld zien en anders wordt er niet gereden.
Na de bezichtiging was het een paar dagen rustig, toen telefoon en hij wilde hem graag kopen en snapte ook de voorzorgmaatregelen.

Afgesproken dat hij het afgesproken bedrag contant zou hebben, ook niet overmaken hier ter plekke want ik heb al eens meer gelezen dat het achteraf van een gehackte rekening kwam.
Dag zelf had die het gehele bedrag bij, incl. de bon van de bank.
Ik heb de biljetten gecheckt en vroeg of die nog wilde proefrijden, was niet nodig en konden gelijk gaan overschrijven.

Hij blij met zijn nieuwe motor, ik blij met het geld.
Als je dus echt serieus geïnteresseerd bent wil je daar best als koper wat meer moeite voor doen (cash regelen).

Ik heb de BMW toen zelf ook particulier gekocht, en ook die man wilde cash geld.
Voor mij geen probleem, kost je een belletje met de bank.
En spreek af op een fatsoenlijk adres, zorg dat je het zwart op wit hebt en probeer wat info te achterhalen.
 
Laatst bewerkt:
Zit er wel zo'n watermerk in het Rijbewijs? Dat lijkt me vrij moeilijk te vervalsen?

Als je hem tegen het licht houdt zie je de pasfoto als een watermerk door de pas heen schijnen, er zitten allemaal minuscule gaatjes in het pasje die dit mogelijk maken.

Alvast een kenmerk waaraan je mogelijk een vals vs. echt Rijbewijs kan onderscheiden. :)

Misschien helpt deze pagina in het vervolg zodat iedereen valse rijbewijzen mogelijk kan herkennen?

Vervalsing van het rijbewijs | Rijbewijs.nl
 
......................

Als je het allemaal van voren in de advertentie zet dan weet de koper waar die aan toen is nog voordat die contact opneemt.

Staat het hem\haar niet aan dan neemt die vast geen contact op.

Zo heb je meer contact met mensen die echt interesse hebben en diegene die de tekst negeren of vragen stellen over zaken die duidelijk staan aangegeven, die kan jij weer mooi negeren.

Zo verdoe je elkaars tijd niet :)

Ik zet ook altijd alles duidelijk in de advertentie. Dus alle voorwaarden en dat bevalt mij prima.
Degene die het toch ff proberen negeer ik meestal.

Maar het blijft een kat en muis spel. Jij verzint manieren om risico's af te dekken en zij verzinnen manieren om die te omzijlen.
 
Laatst bewerkt:
Een beetje verzekering wel gezien de situatie. Kan nu niet zeggen dat de TS nalatig is geweest.

Of je nalatig bent geweest of niet, dat is geen vereiste. Sommige risico's wil ook een verzekeraar gewoon niet dekken. Hoe vervelend sommige situaties ook zijn, het ontbreken van schuld bij de verzekerde zorgt er niet automatisch voor dat er dekking is.
Dat terzijde, zou dit nog steeds wel gedekt kunnen zijn. Ligt aan de verzekering.
 
Allemaal dik klote natuurlijk.
Vertrouwen moet van 2 kanten komen, ik heb absoluut geen slechte bedoelingen maar om nu het volledige bedrag over te maken voor enkel een proefrit...

Een vriend van me veranderd regelmatig van motor (gemiddeld om de 2 jaar), altijd al particulier gekocht/verkocht, gelukkig nooit problemen.
Ikzelf heb al mijn motor's al gekocht/verkocht bij dealers, oke daar betaal je wat meer, maar heb geen zin in al dat gezeik.

Bankcheque hebben ze in Belgie (de bank) ook minder en minder graag hoor.
Toen ik mijn wagen ging kopen wou de verkoper ook een cheque, bank wou dat echter niet en adviseerde me om een overschrijving te doen.

Wie echt slechte bedoelingen heeft zal altijd wel een manier vinden waar hij vroeg of laat succes mee heeft.
 
Of je nalatig bent geweest of niet, dat is geen vereiste. Sommige risico's wil ook een verzekeraar gewoon niet dekken. Hoe vervelend sommige situaties ook zijn, het ontbreken van schuld bij de verzekerde zorgt er niet automatisch voor dat er dekking is.
Dat terzijde, zou dit nog steeds wel gedekt kunnen zijn. Ligt aan de verzekering.

Je zegt met een hoop zinnen hetzelfde als ik in die ene zin :)
 
Laatst bewerkt:
Zit er wel zo'n watermerk in het Rijbewijs? Dat lijkt me vrij moeilijk te vervalsen?

Als je hem tegen het licht houdt zie je de pasfoto als een watermerk door de pas heen schijnen, er zitten allemaal minuscule gaatjes in het pasje die dit mogelijk maken.

Alvast een kenmerk waaraan je mogelijk een vals vs. echt Rijbewijs kan onderscheiden. :)

Misschien helpt deze pagina in het vervolg zodat iedereen valse rijbewijzen mogelijk kan herkennen?

Vervalsing van het rijbewijs | Rijbewijs.nl


Hij heeft een ouder model rijbewijs gebruikt, waar dat watermerk van de foto niet in zit.
daaraan is de vervalsing voor een kenner meteen te herkennen, omdat er een afgifte datum op het rijbewijs staat, die hoort bij een nieuwer model rijbewijs. Echter weinig mensen weten welke kenmerken er de laatste jaren zijn veranderd. Ik zou er waarschijnlijk ook ingetrapt zijn.

Tijd om een sticky topic te maken met tips voor verkoop van een motor en daar ook een link naar een pagina met echtheidskenmerken van een rijbewijs te zetten.
 
Allemaal dik klote natuurlijk.
Vertrouwen moet van 2 kanten komen, ik heb absoluut geen slechte bedoelingen maar om nu het volledige bedrag over te maken voor enkel een proefrit...
Ik maak alleen een proefrit bij serieuze interesse.
Dan heb ik er geen problemen mee dat ik het evt aankoopbedrag of een andere afgesproken bedrag achter zou moeten laten.

een bezichtiging doe ik pas bij serieuze interesse, als die dan helemaal bevalt vraag ik een proefrit dus dat is de laatste stap voordat ik tot koop overga.

mensen die willen rijden omdat ze er heel misschien wel zin in hebben hoeven van mij niet te reageren als ik een motor te koop aanbiedt.
Komt er iemand kijken met serieuze interesse en bevalt de motor hem niet dan uiteraard even goede vrienden, dan kan gebeuren natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan