Suzuki GSR 600 Deel 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
Soms n kwestie van doen Roel! :]

En in de winter, stond ie hier mooi binnen 8-)

20141221_210323_zpscsuaibet.jpg
 
winter.... Vandaag super weer om te rijden! Rondje Midden Nederland gedaan op de dijkjes en landweggetjes rondom de Lek en Waal.
 
Aftanken, bandjes van de vloer, accu eruit, beurtje geven in de loop van de winter

wat versta je onder een beurtje ?

is de eerste jaar dat ik op de motor heb gereden, ik weet niet wat er aan moet gebeuren qua onderhoud namelijk. Of je hem daar voor weg moet brengen of dat je er zelf wat aan kan doen.
 
In het onderhoudsboek staat aan de hand van kilometers/tijd wat er moet gebeuren. Afhankelijk van hoe handig je bent kan je veel zelf doen.

Ff uit me hoofd.
Motorolie elk jaar of 10.000 km.
Motorolie filter om en om (maar elke olie wissel kan ook)
Luchtfilter reinigen elk jaar.
De rest is meer kilometer/tijd afhankelijk.

In ieder geval voor Android is er de GSR app met info.
 
In het onderhoudsboek staat aan de hand van kilometers/tijd wat er moet gebeuren. Afhankelijk van hoe handig je bent kan je veel zelf doen.

Ff uit me hoofd.
Motorolie elk jaar of 10.000 km.
Motorolie filter om en om (maar elke olie wissel kan ook)
Luchtfilter reinigen elk jaar.
De rest is meer kilometer/tijd afhankelijk.

In ieder geval voor Android is er de GSR app met info.

Suzuki adviseert elke 6000 km de olie verversen en bij 12000 het filter.. ik doe beide elke 8000.
Luchtfilter en bougies doe ik elke 16000

Er is ook een app voor je smartphone met onderhoudsintervallen/suggesties.
Even in de appstore zoeken naar gsr600 ;)
 
Laatst bewerkt:
Wie kan me helpen met tips om de originele uitlaat (demper) los te krijgen van de GSR?
Ik kan deze wel lichtjes op en neer bewegen, maar onvoldoende om de uitlaatdemper omlaag te krijgen en te kunnen losmaken..

Iemand ervaring hiermee?
thx
 
Onder de motor de boel los maken en kracht zetten. De originele demper verwijderen is mij toen gelukt zonder de uitlaat bocht op het blok los te maken. Koste wel wat kracht.
 
Onder de motor de boel los maken en kracht zetten. De originele demper verwijderen is mij toen gelukt zonder de uitlaat bocht op het blok los te maken. Koste wel wat kracht.
Thx, het is gelukt!

Volgende stap; de laser dempers monteren.
Er is een beugeltje bij om deze aan het kader vast te maken.

Heeft er toevallig iemand een foto hoe dit er moet uit zien op zijn/haar GSR?
Het hitteschild is er nu ook onderuit en ik denk dat er gaten voor gemaakt moeten worden..
 
Geen ervaring met de laser uitlaat. Ik had er een GPR Ghost onder. Wellicht staan er op YouTube montage filmpjes.
 
De filmpjes van de GPR heb ik inderdaad gevonden, maar niets ivm de laser uitlaat. Heeft iemand deze gemonteerd op de GSR?
grts,
 
Yep... Hitteschild gewoon laten zitten..Alleen de randen rechtbuigen.is aluminium, dus makkelijk te buigen
 
Ik heb de versie met 2 losse dempers en een Y stuk.
De dempers worden "opgehangen" aan een metalen plaatje dat tussen beide dempers komt te zitten. Dit plaatje zal vast geschroefd moeten worden door het hitteschild neem ik aan, maar er zijn geen gaten voor voorzien lijkt me

Ik zal straks een foto maken!
 
Okay.. Met die versie heb ik helaas geen ervaring.. Heb je de montagehandleiding er niet bij gekregen?
 
Geen handleiding... Herkent iemand dit type?

Volgens mij is het zo aan te sluiten, zoals op de foto zichtbaar is:





 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan