Suzuki GSR 600 Deel 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welkom Peter, mooie GSR! Lekker dik achtertandwiel heb je, lijkt groter dan wat er origineel opzit? :]

Ga je de winter door rijden of gaat ie de stalling in?

Vandaag nog mee naar werk gereden. Weet nog niet of ik de motor in de stalling zet. Zolang het droog blijft.......
Wat betreft het tandwiel. Ik zou het niet weten. Ik heb me daar nog niet in verdiept...
 
Vandaag nog mee naar werk gereden. Weet nog niet of ik de motor in de stalling zet. Zolang het droog blijft.......
Wat betreft het tandwiel. Ik zou het niet weten. Ik heb me daar nog niet in verdiept...

Zolang er niet te veel zout op de weg ligt en de kou je niet hindert, lekker doorrijden dan :]

Zo op het oog lijkt het n tikkie groter, maar kan er ook naast zitten, fraai tandwiel iig zo dicht met kleine gaten :Y
 
Laat ik me eerst even voorstellen. Ik ben Peter en woon in Oegstgeest. Sinds enkele weken in het bezit van een GSR 600 en dat bevalt prima. [afbeelding]


Hoi, vraagje. Komt er nog voldoende licht door je voorste knippers? Ik heb zelf een een tijd geleden van dat donkere wrap spul gehaald. Wil ik de knippers ook een keer mee doen. Maar ben benieuwd hoeveel licht dat wegneemt.
 
Gisteren een mooie zwarte GSR gespot in de personeels parkeergarage bij mijn werk. Zonder sticker :( Zal volgende keer een briefje onder zn tankdop steken :+
 
Geeft onderstaande foto antwoord op je vraag. Volgens mij is het licht vanaf de zijkant wat minder zichtbaar..
Hoi, vraagje. Komt er nog voldoende licht door je voorste knippers? Ik heb zelf een een tijd geleden van dat donkere wrap spul gehaald. Wil ik de knippers ook een keer mee doen. Maar ben benieuwd hoeveel licht dat wegneemt.
full
 
Ik ben momenteel de opties aan het bekijken voor baggage op mijn GSR.heeft iemand tips of ervaring met tassen achterop ?
 
Ik had een Ghost onder de GSR met de originele looks. De plastic kapjes worden niet heet. Bij een andere demper wellicht wel, maar met de buitenland tripjes had iedereen wel bagage achterop.
 
Topkoffer is ook mogelijk, maar is wel n enorme puist achterop de motor dan _O-

Roltas is wel het beste en je kunt eventueel van een stuk aluminium een extra soort afstand houder maken van de uitlaten vandaan, of vraag anders GJD of die misschien zoiets voor je kan en wil maken? :]
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen dames en heren!

Ik ben nieuw hier. Ik ben Jelle en hoop snel actief deel te nemen aan dit forum.

Ik sta op het punt een GSR te halen met 18.000km..
Wat zijn de puntjes waar ik op moet letten?

Het is een originele Italiaanse motor dus roestvrij :)
En meteen de volgende vraag.. Waar zijn mooie (betaalbare) dempers te krijgen?
 
Hoi Jelle,

Ik ben een ex-ervaringsdeskundige :) Een GSR hoort een heerlijke 'speel'-fiets te zijn. Daar bedoel ik dus niet mee dat je er niet mee woon-werken kan, sterker nog, dat gaat prima. Wat ik bedoel, het behoort een motor te zijn die makkelijk van bocht naar bocht rolt, en licht aanvoelt. Geen snelwegkoning, maar wat wil je met een hoogtoerige naked bike?

Kleine dingetje om op te letten, de 2 positie lampjes bovenin de koplamp gaan snel kapot. Sommige draaien daar LED-lampjes in, die wat beter tegen trillingen kunnen.

Als je een proefrit doet, rijdt hem goed warm en ga een paar keer remmen, stilstaan, en stel vast dat de motor blijft lopen. Kan een klein dingetje zijn, dat het stationair toerental te laag staat afgesteld (ik meen dat 1100rpm meestal wel OK is), maar heel soms duidt het op serieuze problemen, wellicht klep speling.

Bij het rijden omstreeks 4~5k rpm wil de motor wel eens last hebben van het ON/OFF effect. Een minieme wisseling op de gashendel zorgt dat de fiets afremt op de motor, danwel in toeren toeneemt. Dit is een beetje een dingetje wat er niet makkelijk uit gaat. Opnieuw laten mappen kan verbetering brengen. Belangrijkste is voor jezelf, vind je het effect acceptabel. Sommigen boeien het niet, anderen irriteren zich eraan. En nogmaals, de ene motor is de andere niet.

Cosmetisch willen de stepjes van de duo passagier slap gaan hangen, dus blijvne niet overeind staan. Spiegels geven matig zicht bij bepaalde toerentallen, omdat het wat vibreert. Rijden boven 10,000rpm helpt enorm _O- Andere spiegels/stuur combi ook.

After market pijpen is best wel wat in te krijgen. Blijft persoonlijke smaak. Wil je carbon look, diepe sound, etc, er is van alles wat, en is door een handige Harry zelf te doen (met een beetje geweld). Lekkere sound zonder de looks te veranderen, GPR Ghost. Sowieso is opnieuw laten mappen na het plaatsen van een after market pijp, al dan niet inclusief het veranderen van het luchtfilter, geen overbodige luxe. Soms gaat de motor 'schraal' lopen met blerpijpen.

Succes met de aankoop. Het is echt een leuke motorfiets. Heb nu sinds 2 jaar een andere motor, maar denk nog steeds met plezier terug aan de tijd met de GSR.
 
Goedemorgen dames en heren!

Ik ben nieuw hier. Ik ben Jelle en hoop snel actief deel te nemen aan dit forum.

Ik sta op het punt een GSR te halen met 18.000km..
Wat zijn de puntjes waar ik op moet letten?

Het is een originele Italiaanse motor dus roestvrij :)
En meteen de volgende vraag.. Waar zijn mooie (betaalbare) dempers te krijgen?


Dacht dat Suzuki Japans was :+


Grapje... welkom Jelle. Geen tips voor je, ben een vrouw ;) en heb het direct goed gedaan en er eentje met yoshi's gekocht :}
 
Welkom Jelle!

Italiaanse motor roestvrij??
Heb er zelf ook 1, top fiets hoor. Maar als ik mag kiezen toch liever geen import.
Genoeg aftermarket dempers te koop. Op marktplaats komt zo nu en dan ook wel wat leuks voorbij. Nieuw is de gpr ghost goed te doen (heb ik zelf ook). Anders ga je snel naar de 500+
Nu bezig catvervanger te plaatsen en open lucht filter erop. Van het voorjaar opnieuw laten afstellen.

Alvast veel rijplezier :)
 
Hallo allemaal!
Wat een warm welkom :)

Bedankt voor alle tips! Ik heb gisteren een rondje gereden en heb vooraf al een aantal reviews gelezen/ bekeken. Hij is vrij soepel met het gas, lampjes zijn heel en hij voelt lekker vel aan.

De motor ziet er zgan uit. Er stond er ook 1 met 22.000km maar helemaal afgeragd. Daar ben ik zeker van dat de teller vervangen is.

Nog even nadenken en snuffelen
 
:W Jelle, welkom hier en alvast veel plezier met je GSR.
Volgend jaar gaan we traditiegetrouw weer een lang weekend richting de Eiffel, misschien ook wat voor jou?
Hoe ben je overigens zeker van een vervangende teller?
Niet iedereen is even voorzichtig of poetserig, wellicht gewoon slordig mee omgegaan?
Ikzelf heb hier en daar ook wat beschadigingen van o.a. de motor achter in de bus meenemen, tanktas zonder doek eronder, motor een keertje neergelegd, wrap verwijderd met een iet te hete fohn, etc. :$
 
Aankondiging!

1 t/m 4 juni 2017 gaan we bij voldoende interesse weer een lang weekend naar de Eifel.
Waar we gaan slapen is nog niet bekend, maar ik heb al een aantal opties lopen.
De prijs inclusief ontbijt en diner is tussen de € 150,00 en € 225,00 per persoon voor 4 dagen.
In verband met boeken vraag ik iedereen die meegaat een aanbetaling te doen.
Het aantal hotelplaatsen gaat erg hard, dus laat zo snel mogelijk (uiterlijk 10 januari 2017) weten of je mee wil.

Wil jij na het horen erover, de plaatjes en filmpjes in de OP bekeken te hebben zelf een keer zo'n leuk weekend meemaken? Stuur mij dan een PM of e-mail. (roelvanveen1972@hotmail.com)

Groetjes, Roel(eey)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan