Suzuki GSR 600 Deel 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dames en Heren!!

Morgen is de laatste dag om door te geven voor de GSR trip 2017.

Graag zo snel mogelijk reactie of je mee gaat of niet!!
Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Dus allemaal meegaan en hou de jaarlijkse GSR trip in stand.
 
Vraagje aan de gsr eigenaren:

Ik Ben een beetje aan het kijken naar een gsr600 maar lees dat ze nogal last hebben van een aan-uit reactie van het gas.

Hoe is jullie ervaring hier mee? Is dit aan te passen door aanpassing van de injectie/powercommander enz?
 
Hoi Spykes,

Heb er zelf heel soms last van. Dan nog is het voor mij niet heel storend.
Ik zou gewoon gaan proefrijden en het ondervinden. Ook niet elke gsr heeft er last van.

Succes!
 
Hoi Spykes,

Ik heb sinds kort ook de GSR. Ik had gelezen op andere fora dat het juist afstellen van de gaskabel veel invloed heeft op dat effect. Bij mij hielp dit enorm. Dit kan afgesteld worden bij de gashendel.

Succes met de zoektocht.

Jelle

@roel
Sorry voor de late reactie. De reis gaat voor mij niet door. Ik zal mezelf opvreten als ik een lange rit moet maken met een motor die begrensd is.
Veel plezier allemaal!
En een meet eerder in het jaar zou ik wel leuk vinden.
 
Het on/off effect kan soms aanwezig zijn, dit valt inderdaad te verhelpen door afstellen van een aantal zaken.
Ik zelf had er dusdanig weinig last van dat ik er niks aan heb laten doen.


@ KingJelle: Al had je een 15kw, we rijden als een groep, samen uit, samen thuis, en ook samen onderweg ;) Laat je daar niet door afschrikken voor de toekomst met ons :]
 
Ik kan voor een zacht prijsje aan een powercommande 3 geraken voor mijn gsr.
Nu heb ik wat opgezocht en er zijn enorm veel mappings te krijgen hier voor, voor iedere situatie bestaat er zowat één.
Maar nu kwam ik ook de X-TRE van halltech tegen, en deze kost nieuw maar 80euro..

Mensen met ervaring met deze toestelletjes? De moeite waard of niet?
Ik kan de powercommander afstellen op school op de testbank dus dat is geen probleem.
 
Heeft er iemand van jullie de richtingaanwijzers vooraan vervangen door LED lampjes?
Zo ja, zijn er verdere aanpassingen nodig (relais)?

Momenteel heb ik achteraan ook nog de originele pinkers.

Grts,
 
Heeft er iemand van jullie de richtingaanwijzers vooraan vervangen door LED lampjes?
Zo ja, zijn er verdere aanpassingen nodig (relais)?

Momenteel heb ik achteraan ook nog de originele pinkers.

Grts,

Last onafhankelijk relais erop en je ledjes knipperen op een normale snelheid.
Heb zelf voor en achter led.
 
Heeft er iemand van jullie de richtingaanwijzers vooraan vervangen door LED lampjes?
Zo ja, zijn er verdere aanpassingen nodig (relais)?

Momenteel heb ik achteraan ook nog de originele pinkers.

Grts,
Als ze rap gaan pinken met je gewone relais kan je ook dit er tussen steken, werkt perfect en kost niet veel.
Die steek je tussen je led pinkers en je orginele aansluiting. Kan wat knutselwerk zijn indien de stekkers niet helemaal overeenkomen. Ofwel andere stekertjes aanhangen ofwel solderen.

Adapter kabel voor diode knipperlichten - Kwaliteitslevering - XLmoto - XLmoto.be
 
Laatst bewerkt:
Als ze rap gaan pinken met je gewone relais kan je ook dit er tussen steken, werkt perfect en kost niet veel.
Die steek je tussen je led pinkers en je orginele aansluiting. Kan wat knutselwerk zijn indien de stekkers niet helemaal overeenkomen. Ofwel andere stekertjes aanhangen ofwel solderen.

Adapter kabel voor diode knipperlichten - Kwaliteitslevering - XLmoto - XLmoto.be

Het is een oplossing, maar niet echt een mooie oplossing. Dit zijn weerstanden die je er tussen plaatst. Deze worden ook warm waar je wel rekening mee dient te houden. Tevens zijn het weer extra stekker verbindingen en dus kans op storingen later door bijvoorbeeld oxidatie.

Een last onafhankelijk knipperlicht relais is iets duurder maar wel de betere oplossing. (Had ik zelf ook op de GSR)
 
Het is een oplossing, maar niet echt een mooie oplossing. Dit zijn weerstanden die je er tussen plaatst. Deze worden ook warm waar je wel rekening mee dient te houden. Tevens zijn het weer extra stekker verbindingen en dus kans op storingen later door bijvoorbeeld oxidatie.

Een last onafhankelijk knipperlicht relais is iets duurder maar wel de betere oplossing. (Had ik zelf ook op de GSR)
Heb beiden. Eerst 2 jaar met de weerstandjes er tussen (wel met koelblokje er op) onder het zadel. Meer werk en minder handig weg te werken, maar het werkt prima. Geen storing door hitte of vocht.

Inmiddels over op een last onafhankelijk relais en dat is op alle punten makkelijker. Wel iets duurder. Zou dit zelf ook aanraden.
 
Vraagje aan de gsr eigenaren:

Ik Ben een beetje aan het kijken naar een gsr600 maar lees dat ze nogal last hebben van een aan-uit reactie van het gas.

Hoe is jullie ervaring hier mee? Is dit aan te passen door aanpassing van de injectie/powercommander enz?

Hallo Spykes,

Het aan/uit effect is een bekend probleem bij zowel de GSR en ook de GSXR.
Het is opzich prima te verhelpen en als dat je enige hindernis waarom je twijfelt zou ik hem gewoon nemen. Power commander heeft geen invloed erop. Het is meer een kwestie van afstellen. Waar ga je hem weghalen?
 
Hallo Spykes,

Het aan/uit effect is een bekend probleem bij zowel de GSR en ook de GSXR.
Het is opzich prima te verhelpen en als dat je enige hindernis waarom je twijfelt zou ik hem gewoon nemen. Power commander heeft geen invloed erop. Het is meer een kwestie van afstellen. Waar ga je hem weghalen?
Powercommander heeft hier zeker wel invloed op. Heb hem sins vorige week zitten en alles tussen 800 en 14000 toeren gaat gewoon veel vlotter, ook het 3000/4000 'probleem gebied' waar het aan/uit effect het grootst was bij mij is soepelder geworden!

Je gaskabel mooi regelen en een goeie ketting/tandwiel set kan ook al veel doen!
 
Helaas lukt het mij niet om mee te gaan dit jaar KingJelle maar ik ben geen snelle jongen hoor, zelfs met je 25kW kun je mij nog voorblijven hoor. Volgend jaar ben ik er weer bij, jij dan ook?


Link

GSR600 staat er ook tussen, mocht iemand zoiets nog nodig zijn.
Dank voor de link Kiwi, goed dat je hier weer bent. Alles goed?
 
Hey Jelle, dat ligt er deels aan welke pijpen je onder wilt gaan hangen, maar je uitlaatbochten tot voor op het blok moeten soms los om voldoende ruimte te maken, verder de plastic kap achterop weg halen en al het andere ook zoveel mogelijk, strippen dus!

Hmm strippen, pijpen...hoe gaat dit niet fout _O-


Andere vragen, geen idee en nee heb ik niet voor je liggen.

De meet-up, die gaat komen zodra de zon weer schijnt, de lucht blauw is en de tele...euh de motorjassen weer aan gaan! Geef het eind maart, april ergens ;)
 
@ Jelle

Alleen bij andere einddemper hoef je niks te veranderen
Al is opnieuw laten afstellen wel een goede zaak maar kost ook wel wat. Kijken of je het dat waard vindt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan