Suzuki GSR 600 Deel 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
Amersfoort richting Amsterdam werkzaamheden maar wel open en Amsterdam richting Amersfoort helemaal dicht volgens de van A naar Beter site.

Vanaf de Maxis pruts ik wel wat binnendoor. Voor de afsluiting van de A9 heb ik niet gekeken.
 
*O* GSR rit zaterdag 29 april *O*


Verzamelen: 11.30
Burgerking Muiden (Pampusweg 22 Muiden, Maxis terrein)
Er is hier ook een tankstation om met een volle tank te kunnen vertrekken.
(Er is veel veranderd in deze omgeving, volg eventueel de borden ipv je navigatie) :Y

Vertrek: 12.00 :]

Route: Ongeveer 55 km in 1,5 uur :] :Z

Lunch 13.45 :P Nautisch kwartier Huizen (vermoedelijk Dickens, Havenstraat 315)

Na de lunch kijken we wel of het huiswaarts wordt of nog een stukje gezamenlijk rijden. :W

Wil je ook mee en nog niet aangemeld? Geef het even door aan CF of hier op MF.

Powered by de ex GSR rijders :X

Uiteraard is meerijden voor eigen risico en kosten bla bla bla |(
 
Laatst bewerkt:
Rotterdam mijd ik ook hoor, wij zitten vlakbij Oosterhout (die bij Breda, niet bij Nijmegen) :D

Muiden/Huizen is dus wel best een eind, en aangezien we momenteel het hele huis overhoop hebben liggen vanwege de Grote Voorjaars Opruiming denk ik dat wij afhaken. Mochten we toch heel erg op schema liggen geef ik even een gil of we nog aan kunnen sluiten bij de lunch maar hou er maar geen rekening mee.
 
Beetje door fietsen dan. Denk de lunch 15 min later, dan kunnen we onderweg nog ff (rook)pauze houden. Zal de tijd in het bericht ff aanpassen.
 
:] Achterop is echt vresuluk als je zelf n reisbewijs hebt. Maar dan nog ga ik de maxis tijd technisch niet halen helaas. Misschien per leen brommer wel bij de lunch locatie :]
 
Hey allemaal, ben zelf sinds augustus 2016 trotse eigenaar van een GSR600. Bevalt meer dan prima!

xhx7si01lknfw.jpeg


Nu kijk ik vol bewondering naar wat foto's van jullie fietsen en vraag me af hoe jullie het zilvere/grijze frame bijvoorbeeld zwart hebben gekregen? Is dat relatief eenvoudig te doen of moet de gehele motor dan uit elkaar? Zit er nu aan te denken om alle grijze en zilvere onderdelen in een andere kleur te spuiten/wrappen, alleen ben zelf een complete n00b technisch gezien.

Heeft iemand van jullie ervaring met wrappen? Ik zal mijn zoek-skills op het forum nog aanscherpen, maar wellicht dat iemand al een panklaar antwoord heeft!

Groet, Hein
 
Hallo Hein,

Welkom!

Frame en achterbrug is fabrieks af zwart bij sommige kleurstellingen
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier al owners die het 24k km onderhoud gehad hebben? Volgens mijn dealer ging dat geen goedkoop onderhoud zijn aangezien de kleppen gesteld moeten worden en die niet makkelijker bereikbaar zijn. Hij sprak over +-400 euro. Iemand hier ervaring mee? Heb pas ook nieuwe ketting + tandwielen laten steken voor 200 euro dus hoop na het onderhoud toch weer even gesteld te zijn!

Zou echt wat actiever moeten zijn hier ;)
 
Mooi op tijd nieuwe ketting en tandwielen. Mijne heeft +-32.000 km en zijn nog goed.
Maar heb dus wel al 24.000 km beurt gehad, wel zelf uitgevoerd.
Valt opzich wel mee. Heb dus alleen onderdelen besteld
Olie €40
Oliefilter €6
Iridium bougies €60
Remvloeistof €15
Koelvloeistof €15
Luchtfilter was niet aan de orde.

Kleppen stellen, Houd het eerst maar op controleren. Staan meestal nog wel goed.
Luchtfilterhuis eraf, kop eraf en je kunt er wel bij. Als je weet hoe je het moet doen niet heel moeilijk. Anders moet je hem toch weg brengen of kunde in je buurt vragen.
De prijs van +-400 valt mij zelf niet tegen. Al zou ik er niet op rekenen dat ze remvloeistof en koelvloeistof doen.

Succes in ieder geval;)
 
Voor 400 euro geen slechte deal inderdaad, als je niet weet wat je doet of er geen goede hulp bij krijgt raad ik zelf je kleppen stellen af.
anders prima te doen en vaak hoef je enkel te controleren, klepspeling is veelal ruim binnen de marges :Y


Welkom Hein! :]
Mooie GSR, alleen waar is je handvat/saddle shutter achter je zadel gebleven? En welke uitlaat heb je eronder hangen?
En dat frame is een fabrieksoptie geweest bij sommige kleurstellingen. De achterbrug was altijd grijs, een zwarte is door iemand zelf gedaan. Om te proberen kan wrappen, wil je het echt goed zwart moet de motor helemaal uit elkaar en gaat het frame naar een coater of spuiter om het daar zwart te maken.
 
Hey CorvetteFreak,

Thanks! Heb hem destijds zo gekocht, jongen waarvan ik dat deed was het handvat helaas kwijt. Eerlijk gezegd hoor ik de term saddle shutter nu pas voor het eerst, misschien maar eens gaan googlen of ik zo'n ding op de kop kan tikken. Uitlaat is geloof ik een Shark Track 1000, geen idee hoe anderen klinken, maar ben er zeer tevreden over :-)

De hele motor uit elkaar gaat me sowieso zelf niet lukken en om dat te laten doen.. ben ik waarschijnlijk ruim boven de 1200 kwijt incl. spuiten. Dat is wellicht iets te veel van het goede. Zal eens hier in de buurt gaan rondvragen om te wrappen, dat is een mooie tweede optie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan