honda cbr 900 rr sc 33 veren ombouwen

riek954

Rookie
9 apr 2010
21
10
Beste forum gebruikers.
Ik ben al dagen aan het zoeken online naar bepaalde vragen.
Misschien kan iemand me helpen.
sinds kort heb ik een oude sc33 gekocht en wil hem gebruiken voor op het circuit. ik ben een rookie op het circuit dus ik hoef niet gelijk vering van 2000 euro.
wat ik graag zou willen weten is wat er zo op een fireblade sc33 past.

wat ik heb gelezen is.
achterdemper rsv mille zou er zo op kunnen. BJ ?
gsx r k9 zou er zo op kunnen. BJ ?
zelf vroeg ik me af of die van een sc 59 zou passen.

voorvork honda vtr sp 1 kompleet. BJ?
en ik las ergens iets van een gsx voorvork.

graag zou ik de opties voor de sc33 horen.

mvg Riek
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een volledige voorpartij van een sp1 op mijn sc33 project gehad, heb je gelijk een 17" voorwiel. Kan je zo pas laten maken.
Tevens had ik van de gsx-r 1000 k9 de achterschokdemper er op gezet, kan 1 op 1 overgezet worden. Enige waar je dan tegenaan loopt, is dat je de binnenbak aan moet passen ivm het vaste stikstofreservoir. (Had ik overigens bijna geen last van omdat ik er ook een andere kont op had)
full
 
Laatst bewerkt:
Overigens is de voorvork van een SC33 erg goed. Ingaande en uitgaande demping ruimschoots voldoende in te stellen. En als je hem schoonmaakt van binnen, dan veert en dempt hij als de beste.

Het enige dat je er nog aan hoeft te doen is er een setje lineaire veren in te zetten. Kost je 100 euro.

Natuurlijk is de voorvork van de SC33 niet te vergelijken met een Ohlins voorvork die gasdemping heeft, en die bij ingaande demping nog eens voor high-rate en slow-rate demping ingesteld kan worden. Maar als beginner heb je dat nog niet nodig. ;)

Oh ja, en natuurlijk is het geen upside down, en heb je een klein beetje meer onafgeveerd gewicht. Maar als je dat verschil zou merken, dan zou je al flink aan de grens van de machine zitten.

Verder ziet een upside down er alleen maar pimp uit. De Showa's van een SC33 zijn echt absoluut serieuze voorvorken.

De achterdemper is overigens wat minder. Die is niet te servicen omdat alles dicht geperst zit. Dat is een beetje jammer, want op zich is hij wel goed wanneer hij nieuw is. Maar ik zou hem vervangen door een demper die beter te servicen is, daar wordt je blij van.
 
Bedankt voor de snelle reacties.
Ghetto jou projectje heb ik gezien daar kwam dat sp 1 verhaal ook vandaan. En misschien ook wel die achter schokbreker van die gsx.
Retepv misschien hou ik die voorvork voorlopig nog wel even zat zelf aan hyperpro binnen veren te denken. de achterveer bussen van een sc59 zijn boven 24 en onder 39 bij de sc 33 30 39 dus met opvulringen zou dat moeten kunnen. De afstand hart hart van de sc59 is 310 van de sc33 weet ik niet. kon ik ook nergens vinden. Dus maar eraf schroeven. of opzoek naar een gsx r demper.
 
Als ik het goed heb de sc33 320 en van de sc28 330 (sc28 is iig 1 cm langer als die van de sc33), sc59 is dan geen optie, komt je kont naar beneden te staan.

De schokdemper van de gsx-r is net zo lang als die van de sc28. Als je die monteert, komt de kont iets omhoog waardoor ie wel beter de bochten in zou sturen.
Begreep in het 900-topic dat het al een wereld van verschil is als je andere veren in de originele voorvork fixt...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op mijn project-blade(sc33) een sc59 achterschokdemper. Je moet inderdaad de plastic bak aanpassen en hij wordt lager. Ik heb dit opgelost met andere link-3hoeken van +30mm , dan staat hij zoals origineel. Ik heb de driehoeken dan een slag verdraaid en nu staat hij +/- 15mm hoger. Het rijgedag kan ik nog niet 100% beoordelen omdat ik nog maar enkele korte ritjes gedaan heb , maar er is me toen niks opgevallen van heel hard of te slap of zo. Trouwens heeft een sc59 genoeg bijregelmogelijkheden...
 
Je zat aan Hyperprovoorvorkveren te denken? Je weet dat Hyperpro bekend staat om progressieve veren? Voor puur circuitgebruik moet jij lineaire veren hebben. Ik geloof dat je bij hyperpro ook wel lineaire veren kunt halen, maar een lineaire veer, is en lineaire veer en die komen allemaal uit dezelfde fabriek en hyperpro verkoopt ze waar duurder. Ik zou zeggen, bestel die veren gewoon op internet en koop er dan meteen ook nieuwe glijbussen en extra dure keerringen bij, daarmee heb je alles om je voorvork te servicen.
 
rayke heb je die tailrisers zelfgemaakt of zo gekocht? ik ga denk ik ook voor de sc 59 demper. en deze had ik op het oog. bikefarmMV Motorrad Technik 18276 Kuhs - Heckhöherlegung - Hecktieferlegung

Nee , heb ze gekocht , wel bij een andere leverancier maar weet niet meer bij de welke. Er staat een pijl op hoe ze normaal moeten gemonteerd worden , als je ze dan een stand verder monteert dan verhogen ze nog meer , het wijst zichzelf uit. Anders gewoon proberen , je hebt 3 kansen ;) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan