kleppen stellen

Serjam

Rookie
2 aug 2009
29
0
amsterdam
Hey mensen,,

Mijn BV500/2003 haalt op de teller 145 km met half hoge windscherm, op gps is dit 135.

De motor is helemaal in orde, maar vind hem toch te langzaam wat betreft topsnelheid, ik lees op www dat het minstens 160 hoort te halen soms zelfs meer.

Start in 1 x, dr pulley rollen.
Injectie cleaner gebruikt, is nu beduidend rapper in reactie.

Bij 140 lijkt het alsof het benzine slurpt/te langzaam binnen krijgt, dan begint de motor te schokken.

Nu lees ik weer dat er slangklemmetjes op benzinepompslang geschroefd moet worden om dit te verhelpen, iemand hier ervaring mee?

Is kleppen stellen noodzakelijk ondanks dat de motor goed draait? En zou met het laten stellen van de kleppen, winst te behalen zijn in pk/snelheid?
 
Te ruime klepspeling staat vaak garant voor vermogensverlies. :Y
Kan dus nooit kwaad om op z'n minst de klepspeling te controleren.
Klepspeling wordt niet vanzelf ruimer.
Maar dit verhaal klinkt alsof het hoog tijd is groot onderhoud uit te voeren. Carburateurtje ontsmetten en een schoon benzine en luchtfiltertje. Kleppen stellen hoort daar natuurlijk ook bij.
 
De klepspeling wordt vanzelf krapper en er komt een moment dat er geen klepspeling meer is en dan wordt het link. De kleppen zullen gaan verbranden en dan hoef je ze niet meer te stellen.
 
Dat kan je echt niet als stelregel gebruiken hoor dat klepspeling alleen maar kleiner wordt, bij de motor die ik laatst deed moesten 6 van de 16 kleppen gesteld worden, 4 waren te ruim en 2 te krap.
 
Gewoonlijk slaan de klepzetels langzaam maar zeker in en slijten de klepranden. Dat betekent dat de klepsteel omhoog komt en de speling minder wordt.
 
Klepstellen stond al wel op de planning,, zoals ik al aangaf is de motor goed onderhouden op de kleppen na.. tijd voor een afspraak.

Hoe weet men dat de kleppen daadwerkelijk zijn afgesteld naderhand?
Als de kappen er weer opzitten zou ik niet weten of er aan is gesleuteld.
Jammer genoeg mag men er niet blij blijven tijdens het afstellen.


Ps Anon,,, ,,, Do not 'F' with my Bef! ;-)

Voor jou plezier, zal ik toch even in mijn topkoffer kijken of ik de 2 kan vinden :-)
 
Ik lees het al.. tijd voor een afspraak bij de dokter, eigen risico kost hier 150 euro!
Hoe weet men naderhand, dat de kleppen daadwerkelijk zijn afgesteld?
Als de kappen er weer opzitten zou ik niet weten of er aan is gesleuteld.
Ik wil niet 2x betalen voor een behandeling.
Jammer genoeg mag men er niet blij blijven tijdens het afstellen.


Ps Anon,,, ,,, Do not 'F' with my Bef! ;-)
Voor jou plezier, zal ik toch even in mijn topkoffer kijken of ik de 2e versnelling kan vinden :-)

Bedankt voor jullie reacties mensen.
 
Ik lees het al.. tijd voor een afspraak bij de dokter, eigen risico kost hier 150 euro!
Hoe weet men naderhand, dat de kleppen daadwerkelijk zijn afgesteld?
Als de kappen er weer opzitten zou ik niet weten of er aan is gesleuteld.
Ik wil niet 2x betalen voor een behandeling.
Jammer genoeg mag men er niet blij blijven tijdens het afstellen.


Ps Anon,,, ,,, Do not 'F' with my Bef! ;-)
Voor jou plezier, zal ik toch even in mijn topkoffer kijken of ik de 2e versnelling kan vinden :-)

Bedankt voor jullie reacties mensen.

Als ie natijd mooier/regelmatiger loopt is het zeer waarschijnlijk wel gedaan. ;)
 
Lekker veel vertrouwen in de monteur :X
Ik zou een ander kiezen....

Dat is inderdaad een kwestie, vandaar dat ik onderhoud zoveel als ik kan, zelf uitvoer.

Heb genoeg meegemaakt met garagebedrijven, met auto en motor.
En als je op www leest, velen met mij.
Bij de een kostte mijn apk 550 euro, terwijl ik verderop netjes door de keuring kwam enzv.

Het eerste dat ik doe als ik mijn woning verlaat, is de deur op slot gooien, dat zegt genoeg.
:+

mvg
 
kwasuz het was eigenlijk een reactie op hoe hij kon zien of het gedaan was.

maar ik gebruik het zelf als iemand garantie op werkzaamheden wil. als ik een gereviceerd blok verkoop bijvoorbeeld dan weet ik zeker dat mijn onderdelen erin zitten en niet oude onderdelen van de koper. al 2 keer hiermee opgeligt dus gebeurt me niet nog een keer
 
~
Ik lees het al.. tijd voor een afspraak bij de dokter, eigen risico kost hier 150 euro!
Hoe weet men naderhand, dat de kleppen daadwerkelijk zijn afgesteld?
Als de kappen er weer opzitten zou ik niet weten of er aan is gesleuteld.
Ik wil niet 2x betalen voor een behandeling.
Jammer genoeg mag men er niet blij blijven tijdens het afstellen.


Hoe de waard is vertouwt hij zijn gasten!!!!
 
Tja... als je betaald voor kleppenstellen mag je verwachten dat het gebeurt niet? Er zijn een hoop verhalen over garages die er een potje van maken, maar de goede ervaringen daar hoor je natuurlijk niks over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan