start probleem kawasaki gpz 900r

muffy

Die hard MF'er
21 feb 2010
303
1
zwolle
mijn kawa heeft rare kuren met starten nl als ik hem koud start start ie gelijk stuk gereden half uurtje wachten daarna doet ie het niet meer startmotor gooit hem snel genoeg rond maar op hij pakt hem niet. ik heb er al een andere stuur schakelaar opgezet en een nieuwe accu erin, als ik hem start en de dodemansknop snel aan en uit doe start ie meestal wel weer, wie kent dit probleem of weet waar aan het licht ? heb alle stekkers al los gehad en ingespoten.
 
Wel iets vergelijkbaars gehad met oude gpz750, de luchtgekoelde.
Koud starten met choke geen probleem, starten na half uurtje - tot uurtje stilstand was drama.
Net zolang starten dat hij voorzichtig begon te pruttelen en dan vooral NIET aan het gas zitten want dan sloeg hij af en begon het feest weer van voor af aan.

Ik heb'm ingeruild voor wat anders, volgens de verkoper zou het om afstelling en nalatig onderhoud gaan..... :$ en daar kon ik hem destijds geen ongelijk in geven...

Dus kleppen/compressie oke?
Carbs oke? Geen lekkende vlotternaalden of onjuiste vlotterhoogte.

Allemaal van die kleine dingetjes die tesamen voor een niet fijn rijdende motor zorgen
 
Wel iets vergelijkbaars gehad met oude gpz750, de luchtgekoelde.
Koud starten met choke geen probleem, starten na half uurtje - tot uurtje stilstand was drama.
Net zolang starten dat hij voorzichtig begon te pruttelen en dan vooral NIET aan het gas zitten want dan sloeg hij af en begon het feest weer van voor af aan.

Ik heb'm ingeruild voor wat anders, volgens de verkoper zou het om afstelling en nalatig onderhoud gaan..... :$ en daar kon ik hem destijds geen ongelijk in geven...

Dus kleppen/compressie oke?
Carbs oke? Geen lekkende vlotternaalden of onjuiste vlotterhoogte.

Allemaal van die kleine dingetjes die tesamen voor een niet fijn rijdende motor zorgen
afstelling kan het volgens mij niet aan liggen hij rijd verder super in elk toeren gebied, het is zuiver starten als ie al warm is
 
Heb even gesnuffeld op 900r.de , kom ik echter niet zoveel startproblemen tegen met warme motor.
Tenminste niet met het aanspringen van de motor, meer startmotor problemen.

Wat ik wel ben tegengekomen, klepspeling te klein. Daardoor startproblemen met warme motor.
Mijn logica daarbij is, bij warme motor zetten klepstelen uit, zolang je rijdt merk je niet. Bij starten heb je misschien teweinig of geen kompressie en wil de motor niet aanslaan.....

Maar dit is slechts een simpele gedachtegang, niet gebaseerd op ervaring, kennis of kunde.
Ben slechts hobby prutser ;)

Maar klepspeling controleren kan geen kwaad...
 
Terug
Bovenaan Onderaan