headset voor bij Garmin Zumo 340LM

cagelderblom

MF'er
10 mei 2014
52
0
Tilburg
Hoi allen,


heb daarnet een Garmin Zumo 340 LM gekocht. Ik hoop er vele relaxte tourritten mee te maken.

De Garmin heeft Bluetooth, alleen staat er op de site van Garmin "alleen voor helmen en headsets".

Ik vraag me nu dus af hoe ik dit voor elkaar krijg. Het makkelijkste zou ik vinden is een los oortje zoals de Jabra Wave. Maar.... zijn deze wel te koppelen?

Zo niet: welke bluetooth headset is dan aan te raden in combinatie met de Garmin Zumo340LM. ik hoef er niet mee te kunnen bellen of communiceren met anderen, ik wil alleen de aanwijzingen van de navigatie kunnen horen.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

groeten!


Link naar de Jabra Wave:
Jabra Support
Link naar de Garmin:
zūmo 340LM | Garmin
 
In principe zou die Jabra moeten werken, maar als jij een goed passende helm hebt zul jij de Jabra Wave niet kunnen dragen zonder dat het pijn gaat doen, als het überhaupt al lukt om 'm in je oor te houden als je je helm op zet. Nog afgezien van het feit dat je dan geen gehoorbescherming kunt dragen (iets wat je op de motor beslist altijd zou moeten doen)
 
In principe zou die Jabra moeten werken, maar als jij een goed passende helm hebt zul jij de Jabra Wave niet kunnen dragen zonder dat het pijn gaat doen, als het überhaupt al lukt om 'm in je oor te houden als je je helm op zet. Nog afgezien van het feit dat je dan geen gehoorbescherming kunt dragen (iets wat je op de motor beslist altijd zou moeten doen)

Of je gooit de oordopjes weg en koppelt deze speakers eraan

Bedrade headsets
 
Of je gooit de oordopjes weg en koppelt deze speakers eraan
Waaraan? De Jabra Wave werkt niet met losse oordopjes...

Jabra_Wave_SummaryImage_1440x1440.jpg
 
Scoor een simpel bluetooth helmsetje van cardo, of sena. Je kan af met een instapper, want die doet wat jij nodig hebt.

Kijk eens op marktplaats naar een simpele scala rider (een oude solo vind je wel voor 5 of 6 tientjes), of het recente model (de Qz), die zal ff over de honderd euro zijn.

Zo goed als elke helm heeft inbouwruimte voor de speaklertjes ;) dus kan je ook gehoorbescherming dragen.
 
Nee, ik heb een bluetooth ontvanger van sony (sony sbh50) kun een willekeurig hoofdtelefoon op aan sluiten , zo'n jabra is net zoiets,

Met die speakers in je helm heb ik de ervaring dat het vaak slecht te horen is op hogere snelheid dus gebruik ik één in-ear speaker ,

Daarom ben ik op een gegeven moment ook overgestapt van de Jabra bt3030 naar een Scala G9 en vervolgens naar de Sena 20S.

Dan maar iets meer geld, maar het gemak wat je ervan hebt .. heerlijk!
 
Dan neem je toch zo'n bluetooth setje van de Aldi of Lidl en koppel je alleen de Garmin en niet de telefoon.
Blijf je binnen budget en mocht je er ooit anders over denken, dan koppel je alsnog wel je telefoon.
 
Dan neem je toch zo'n bluetooth setje van de Aldi of Lidl en koppel je alleen de Garmin en niet de telefoon.
Blijf je binnen budget en mocht je er ooit anders over denken, dan koppel je alsnog wel je telefoon.

Ik denk dat ik dat ga proberen. Die Sony sbh50 is een goede optie, niet al te duur. En ik heb al een oortje dat achter mijn oor clipt (voor het hardlopen met Evy😁😁), is ook wel handig.

Bedankt voor de tips iedereen!
 
ik heb geen idee wat je budget is, ik heb een sena SMH5. destijds in een set gekocht, geloof dat ze los rond de 120 zijn.

Ik heb mn garmin eraan gekoppeld en telefoon. Kan muziek luisteren, bellen en navi luisteren. Set werkt prima en telefoneren op de snelweg is geen probleem ;)

ik heb ook geprobeerd om mn garmin 350 lm te koppelen aan mijn telefoon en dan mn oortjes van mijn telefoon in te doen, maar dat werkte niet.

Persoonlijk vind ik het ook niet fijn om de 'harde' oortjes in te hebben onder mijn helm.

andere optie is:
Sena 3S
ietsjes goedkoper

Er is een topic op MF over intercoms / bluetooth. Misschien heeft iemand daar nog een 'oude' intercom liggen die je wat goedkoper kunt overnemen (ook daar zijn mensen die het nieuwste van het nieuwste willen) of probeer een van de toermotoren forums (grote gsen topic en dergelijke)

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan