Koppelings hendel lichter maken

biker217

Die hard MF'er
14 aug 2009
410
60
alphen aan de rijn
Beste mensen,
De Honda Shadow VT1100 uit 1993 is het trotse bezit van mijn vrouw. Door een lullig ongelukje heeft ze een tijd geleden haar linker pink gebroken, door wat onkunde van het ziekenhuis personeel en een reactie van haar lichaam kreeg ze daar distrofie overheen. Een half jaar kon ze niet rijden en met veel fysio en doorzettings vermogen kon ze uiteindelijk weer rijden.

MAAR, als ze veel moet koppelen, stadsritje ofzo, krijgt ze toch weer last van haar hand.
De Shadow beschikt over een hydrolische koppeling, maar blijk in bepaalde situaties toch vrij zwaar.

Bestaat er een systeem om deze koppeling toch lichter te krijgen? Er bestaat wel een systeem voor een koppeling met kabel. Maar of dit er is voor een hydrolische koopeling?
 
Je kan een koppelingspomp monteren met een kleinere zuigerdiameter dan gaat hij lichter, je moet alleen wel oppassen dat je genoeg slag overhoudt om de koppeling volledig vrij te laten komen.
 
enige mogelijkheid is om de bediening aan het stuur aan te passen, door middel van de kleinere zuiger diameter.
veren aanpassen gaat niet omdat dit model tot '96 een schotelveer in de koppeling heeft.
de modellen na "96 hebben een kabelbediende koppeling/slave op het blok.
misschien is dit over te zetten.
dan kun je in de kabel een easy clutch zetten.
Homepage | Braking | Motorfietsonderdelen, Remschijven, Remblokken & Smeermiddelen
 
Voorlopig zal het verangen van de zuiger de simpelste oplossing zijn, kijken of dit effect heeft.Ik heb de hendel al in een iets andere positie gezet, dit scheelt al een beetje.

Ben al aan het zoeken geweest maar ik kom alleen revisie setjes tegen geen zuigers met een kleinere diameter
enige mogelijkheid is om de bediening aan het stuur aan te passen, door middel van de kleinere zuiger diameter.
veren aanpassen gaat niet omdat dit model tot '96 een schotelveer in de koppeling heeft.
de modellen na "96 hebben een kabelbediende koppeling/slave op het blok.
misschien is dit over te zetten.
dan kun je in de kabel een easy clutch zetten.
Homepage | Braking | Motorfietsonderdelen, Remschijven, Remblokken & Smeermiddelen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan