Kawasaki LTD 454 slaat af

MartVisser

Rookie
30 jun 2015
7
2
Goedemorgen,

Laat ik beginnen met de zeggen dat ik zo technisch ben als een aardbei.

Ik heb een probleem met mijn LTD, met enige regelmaat slaat hij spontaan af als ik tot stilstand kom bij een verkeerslicht of waar dan ook. KM's lang niets aan de hand maar dan ineens is het zover.
Hij start dan ook weer slecht en moet ik flink toeren blijven maken wil hij niet afslaan. Volgende kruising kan het weer goed gaan maar de volgende stop slaat hij weer af spontaan.

Kan iemand mij wijzer maken in Jip en Janneke taal?
 
Waarschijnlijk vervuilde carburateurs en dan in het bijzonder de stationairsproeiers. Heeft de motor lang stilgestaan? Of misschien is het alleen de afstelling...

In Jip en Janneke's: viezigheid in de benzineaanvoer naar je motorblok.

Het is op zich een makkelijk klusje om de carburateurs te demonteren en schoon te maken maar als je zoals je zelf zegt zo technisch bent als een aardbei kun je het misschien beter door een motorzaak laten doen. Die kunnen de carbs vaak ook ultrasoon reinigen en weer netjes afstellen.. Wil je zelf aan de gang: YouTube.
 
wat bedoel je met "kilometers lang" ? aan 1 stuk door rijden of ztten daar meerdere stops bij waarbij hij niet stil valt ?
als hij weer start en je moet hem op toeren houden, klinkt hij dan anders (maw: werkt er dan maar 1 cylinder) ?
 
Over het onderhoud: hij heeft 5 jaar stil gestaan en van oud vrouwtje ( lees schoonmoeder ) geweest. Vorig seizoen helemaal nagekeken door een motorzaak.
Dit seizoen een paar keer lange stukken gereden en 2 weken geleden trad dit probleem ineens op.
 
Er zaten inderdaad meerdere stops bij. Hij valt niet elke keer uit. Soms blijft hij lopen.
En op het moment dat hij blijft lopen en als ik gas geef klinkt niet alsof hij op een poot minder loop.
 
heb je het idee dat het altijd dezelfde cyl is die uitvalt ?
wissel bougies eens om, of steek direkt nieuwe.
en als ze er dan toch uit zijn, kijk eens of er een opmerkelijk kleurverschil is tussen beide.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan