Koppelings moer draairichting s1000rr

the_King

Die hard MF'er
3 aug 2006
616
31
Oisterwijk
Probeer de koppeling uit de 100rr te halen maar de koppelingsmoer krijg ik met geen mogelijkheid los.

Heb de borging al terug geduwd, stang op de sleutel gezet en daarmee draaien maar krijg hem geen kant op. Voordat ik iets sloop wil ik graag weten of ik deze met de klok mee of ertegenin los moet draaien.

Er staat hierover niets in het werkplaatshandboek voorzover ik kan zien.

thanks!
 
Hij is los, draait tegen de klok in los (zo, dat antwoord was snel en handig geweest man, niet eens 20 posts voor nodig gehad).

5 minuten met 1500 NM luchtsleutel eraan moeten hangen om hem los te krijgen. De moer was hergebruikt omdat de rand kapot was bij de borging en niet ingedeukt zoals je zou verwachten.

Zo'n ding moet makkelijk loskunnen met een gewone sleutel, dus niet zeiken mensen.
 
De meeste sla ik over. Ik lees er een paar en dat geeft al gauw de richting van het topic aan. Deze mag dus duidelijk. Sarcastisch met een serieuze ondertoon. Ennieweejs....

In het kort;
-Je bent iets aan doen waar je hoogstwaarschijnlijk niet genoeg kunde voor hebt
-Je hebt niet de juiste gereedschappen
-Wat er ook geschreven word, adviezen sla je in de wind
-Je verrekt het om bovenstaande items toe te geven
-Je verrekt het om het ding op te laden en naar een brommerzaak te gaan

Lost case dus.

ALls je op de LTS leert om gewoon maar aan dingen te gaan rammen en hopen dat het goed gaat mag ik hopen dat je nooit aan iets gaat werken wat in mijn leven voorkomt.
 
ALls je op de LTS leert om gewoon maar aan dingen te gaan rammen en hopen dat het goed gaat mag ik hopen dat je nooit aan iets gaat werken wat in mijn leven voorkomt.

Get a grip vent.

Je praat net of je aan een Space Shuttle ligt te knutselen. _O-

Moet je kijken wat je op je afroept voor 1 stom moertje. Daar hoef ik in ieder geval niet voor publiekelijk voor lul te gaan staan op een openbaar forum!
 
Get a grip vent.

Je praat net of je aan een Space Shuttle ligt te knutselen. _O-

Moet je kijken wat je op je afroept voor 1 stom moertje. Daar hoef ik in ieder geval niet voor publiekelijk voor lul te gaan staan op een openbaar forum!

Vreemd genoeg doe ik dingen graag meteen goed en niet achteraf erachter komen dat ik een schroefdraad in een motor van 25 k heb verneukt omdat ik te trots was om een vraag te stellen.
 
Vreemd, op de onderhoudsbon van de bekende garagist staan schroeven, een pakking en een moer in rekening die allemaal hergebruikt zijn en niet vervangen (pakking zat er zelfs niet eens meer tussen). Wat zou ik die mensen graag geld geven om mijn part-time circuitmotor te onderhouden.
 
Is het toeval dat de meest arrogante "iedereen is een idioot behalve ik" berichten van garagisten komen op dit forum? Met die instelling ga je geen klanten krijgen iig, doen mensen voortaan alles liever zelf.

Voor de mensen die wel behulpzaam waren, bedankt voor de info.

Welkom op Motor Forum.

Jammer dat het zo moet ja :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan