Geen stroom

Sledgehammer

Die hard MF'er
3 nov 2005
553
1
Den Bosch
Hoi Allen,

Bij een GSXR 750 K1 is uit het niets een probleem ontstaan '( . Hij reed in alle opzichten prima, en nu geeft hij geen kick meer. In de ochtend gebruikt, in de middag lijkt 'ie wel dood..

Bij het omdraaien van de sleutel lijkt het wel alsof de dodemansknop op uit staat. Het lijkt me geen accu probleem want over het algemeen hoor je dan op z'n minst de injectie opstarten en het display licht op etc. Hij doet nu echt helemaal niks :( . Ik zie geen losse contacten bij de accu.

Iemand enig idee waar te zoeken?

Alvast bedankt!
 
Dodemansknop staat goed :)

De zekeringen zitten volgens mij rechtsvoor, net niet onder de kuip zit een zekeringsbakje. ik heb er wel eens een vervangen. Iemand enig idee welke ik zou moeten checken en of er nog ergens anders zekeringen verstopt zitten...?
 
Dodemansknop staat goed :)

De zekeringen zitten volgens mij rechtsvoor, net niet onder de kuip zit een zekeringsbakje. ik heb er wel eens een vervangen. Iemand enig idee welke ik zou moeten checken en of er nog ergens anders zekeringen verstopt zitten...?

Bij de accu,als niks het doet kun je in 1e instantie het beste de hoofdzekering checken ipv de rest af te lopen.

http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=289062
 
Dank voor de snelle reacties.. vreemde is dat hij net een teken van leven gaf voor een seconde of 3. Verlichting aan, het bekende opstartgeluid etc.. en toen was het weer ineens donker. Dat kan bij een kapotte zekering niet volgens mij? Eenmaal kapot is het over en uit lijkt me.
 
Dank voor de snelle reacties.. vreemde is dat hij net een teken van leven gaf voor een seconde of 3. Verlichting aan, het bekende opstartgeluid etc.. en toen was het weer ineens donker. Dat kan bij een kapotte zekering niet volgens mij? Eenmaal kapot is het over en uit lijkt me.

Dat lijkt mij ook,ik vrees dat je dan ergens kortsluiting hebt.
Door de extreme hitte van de laatste dagen zou het kunnen zijn dat draden die normaal al wat warmer worden nu te warm zijn geworden en deels gesmolten.

Kijk de kabelboom eens na,vooral bij punten waar veel warmte gegenereerd wordt(bv bij het blok)
 
Laatst bewerkt:
Mocht een draad doorsmelten en ergens de motor raken, is het dan sowieso kortsluiting, boem, dood en verderf?

In dat geval zou hij net niet heel even teken van leven kunnen geven lijkt me?

Kan er door smelten ergens een stroomlek ontstaan? Wat betreft elektra ben ik echt een....
 
Ah, aan de lader gekoppeld gaat de computer van de brommert aan. De accu is dus geheel leeg, maar dan wel echt 100% leeg.. In de ochtend totaal geen probleem, nu dit.. dat lijkt me ergens leeglopen ipv slechte accu?
 
na 1,5 uur aan de lader is het nog precies hetzelfde. 2 sec lang gaat de computer van de motor aan, en dan alles uit.

De lader geeft nog steeds 0 ampere aan. Kan de accu door hitte gefrituurd zijn en rare dingen doen?
 
Wat is de accuspanning?
Met een druppellader krijg je de accu niet vol in anderhalf uur, ik zou hem loskoppelen en minimaal een nacht aan de (druppel)lader zetten.
De spanning meten 1 uur nadat je de accu geladen hebt, die zou dan rond de 12,8 volt moeten zijn.
De boel aansluiten en dan de accuspanning meten tijdens het starten.
Als de spanning dan in elkaar zakt is vrijwel zeker de accu overleden.
 
Lol, de meter/lader was ook stuk!

Op een andere lader gezet, even gewacht en hij doet 't weer.
Accu of dynamo dus. (Of een lek, maar dat lijkt me niet. Van de week maar eens kijken welke van de twee kaduuk is. Ben al lang blij dat het geen grote technische storing is of iets dergelijks.
Thanks voor de tips allemaal!
 
Die zal ik maar eens aanschaffen dan.

Dit weekend in de Eifel geweest met mijn andere brommert. Na 10km (met de aanhanger daarheen gegaan) is m'n voorband spiegelglad van de olie. De olie droop gewoon uit de voorvork zo lek dat die is.
Kon gelijk weer omdraaien.
Fijne motorweek zo
 
"Zelfde" gehad jaar geleden.

- Accu stuk
- Spanningregelaar stuk
- Brandstofpomp stuk
- Dynamo stuk
- Stekker SR stuk
- Verlichting stuk


Dus als ik je een Tip mag geven
Ga eens op zoek wat er aan de hand is voordat je ergens langs de weg stil komt te staan.

Zie topic wat al aangehaald is how to meten van laadsysteem etc...
 
"Zelfde" gehad jaar geleden.

- Accu stuk
- Spanningregelaar stuk
- Brandstofpomp stuk
- Dynamo stuk
- Stekker SR stuk
- Verlichting stuk


Dus als ik je een Tip mag geven
Ga eens op zoek wat er aan de hand is voordat je ergens langs de weg stil komt te staan.

Zie topic wat al aangehaald is how to meten van laadsysteem etc...

ja maar.... mijn garage is 40+ graden :+

Thanks!
 
Terug
Bovenaan Onderaan