startprobleem virago xv 1100 1987

yamah1

Rookie
3 jul 2015
6
0
den haag
hallo met lardy uit den haag
ik heb hem nu 23 jaar en het wordt nu te gek.
carb gereviseerd.kleppen gesteld.tanken en leidingen schoon.
maar starten ho maar.
gemodificeerd idlergear nr 2 erin.oude was ingevreten.
maar wil niet pakken in de rotor.
durf vliegwiel er niet af te halen.heb ook geen poelietrekker.
heeft iemand dit al eens opgelost.
ik word er depri van...
kan ook niet wegbrengen wat alles ligt netjes uit elkaar.
wie o wie weet raad ?????
:N
 
hallo met lardy uit den haag
ik heb hem nu 23 jaar en het wordt nu te gek.
carb gereviseerd.kleppen gesteld.tanken en leidingen schoon.
maar starten ho maar.
gemodificeerd idlergear nr 2 erin.oude was ingevreten.
maar wil niet pakken in de rotor.
durf vliegwiel er niet af te halen.heb ook geen poelietrekker.
heeft iemand dit al eens opgelost.
ik word er depri van...
kan ook niet wegbrengen wat alles ligt netjes uit elkaar.
wie o wie weet raad ?????
:N

Je hebt dus iets aan de startkoppeling gedaan, en die werkt nu niet meer?

Wat heb je precies gedaan?
 
hoi martell
tussenlager vervangen uit 2 delen op losse steekas.deze was veel afgesleten door geratel van vroeger.gemodificeerd model met kleinere spoed op worm,en nu ook zonder veer.
maar als je aan die vork trekt die met je startrelais (solenoid) verbonden is ,wil hij niet in het rotor tandwiel schieten.
dus komt hij niet diep genoeg in startrelais en kan dan de startmotor niet bedienen.pffff
 
hoi martell
tussenlager vervangen uit 2 delen op losse steekas.deze was veel afgesleten door geratel van vroeger.gemodificeerd model met kleinere spoed op worm,en nu ook zonder veer.
maar als je aan die vork trekt die met je startrelais (solenoid) verbonden is ,wil hij niet in het rotor tandwiel schieten.
dus komt hij niet diep genoeg in startrelais en kan dan de startmotor niet bedienen.pffff
Dit model heeft toch een standaard vervangingssetje?
En ff uit mijn hoofd zit daar ook een veer bij.

Heb je iets van foto's?
 
dat is dit.maar zonder grote spiraalveer.staat ook op genuine parts van yamaha.181,00 euro..
maar haakt niet in rotor tandwiel.ook niet met het oude tandwiel.wel als ik de rotor een half tandje verder draai.dat is dan weer hetzelfde als in zijn versnelling voor en achteruit duwen....
Maar daar wil ik eindelijk eens vanaf en gewoon kunnen starten...misschien is toch het rotortandwiel ook teveel versleten.heb de moer los maar heb geen poelietrekker.had een mooie besteld BGS 8248
maar de hart maten klopten niet met de beschrijving van 55 mm...
dus maar weer retour...heel erg vind ik het allemaal niet, maar hij staat nu al weken bij een maat door zijn huis in de achtertuin. en dat wil ik hem niet langer aandoen..
gr.lardy
 
Terug
Bovenaan Onderaan