Achterhalen welke Japanse motor deze Nissin klauwen heeft

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Vraagje, ik heb dus een Tiger 1050 ABS met Nissin klauwen en wil hiervoor een imitatie remklauwrevisiesetje hebben. Maar elke motorboer die ik benader, levert alleen imitatiesetjes voor Japanse motoren. Ik heb dus alleen de keuze uit OEM Triumph a 86 euro per klauw.

Zal er een manier zijn om te achterhalen welke Japanse motor nog meer met deze klauwen rondrijdt? Gaat om de Nissin 4 piston radial caliper:

$_57.jpg


$_57.jpg


Thanks alvast voor het meedenken mannen!
 
Honda's.

Mijn 600RR uit 2003 heeft goudkleurige Nissin klauwen en de VTR SP1 ook.

Vast wel meer maar of het nu dezelfde zijn weet ik niet.
 
Wie zegt dat exact deze klauwen op meerdere motoren zitten? Zelfs als ze er hetzelfde uit zien kan er verschil in zuigerdiameter zitten.
Als een fabrikant van revisiesetjes zegt ze niet te hebben is dat meestal ook het geval.
 
mss een gekke vraag,maar hoe kan het dat je een revisiesetje nodig hebt voor een remklauw van zo'n jonge motor?
Of zitten er nog stalen remzuigers in en rijd je elke winter in de pekel?
 
mss een gekke vraag,maar hoe kan het dat je een revisiesetje nodig hebt voor een remklauw van zo'n jonge motor?
Of zitten er nog stalen remzuigers in en rijd je elke winter in de pekel?
Ben al dagen aan het kloten. Rem blijft aanlopen, alles al geprobeerd. Nee, rijd er niet mee in de pekel, maar ik heb nu alles al geprobeerd, behalve dit.
 
Ben al dagen aan het kloten. Rem blijft aanlopen, alles al geprobeerd.
Heb je de remcilinders al eens helemaal naar binnen gedrukt :? Dan de remblokken weer tegen de schijf aan pompen. De rubber ring in de cilinder die het terughalen van de zuiger moet doen kan wel eens te veel naar voren op de zuiger zitten. Dan wordt de zuiger ook niet voldoende terughaald om vrij te lopen.
 
Had je dat beter niet meteen gedaan?
Probeer eens de ontluchtingsnippel iets open te draaien als de boel aanloopt, als het aanlopen dan weggaat kan het maar 2 dingen zijn, een remzuiger die stroef loopt of de rempomp die de druk niet geheel loslaat.
 
deze Tokico remklauwen zijn op geen enkele Japanner geleverd. Vele lijken erop maar het is allemaal net wat anders.
Denk overigens dat de zuigers zelf wel hetzelfde zijn als van Tokico remklauwen geleverd op Japanners maar dat is een aanname..
 
Inmiddels is het probleem al opgelost mannen ;)
Gewoon door die ene zuiger er nog een keer uit te ploppen en opnieuw terug te zetten? De keerringsets voor m'n oude FZ 750 waren reteduur. Eerst maar eens de oude eruit gehaald, groeven goed schoongekrabt, alles schoongemaakt en de originele ringen eens goed bekeken. Zagen er nog perfect uit dus maar gewoon teruggezet. Werkte prima 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan