bijkomend geluid gas geven CBR 600 F '99

QuuN

MF'er
5 mrt 2011
36
1
Hallo allen,

Met het lekkere weer komt het fietsje natuurlijk weer wat vaker uit de garage. En eigenlijk sinds ik hem uit zijn winterslaap heb gehaald merk ik een vreemd geluid op bij het accelereren.

Het valt het best te beschrijven als het geluid wat een elektrische auto maakt. Nu heb ik wel eens mijn distributieketting horen kraken door waarschijnlijk een gare naks. Echter dat geluid klonk anders en was alleen bij 5-6k toeren te horen. Dat geluid is nu weg en daarvoor is dit 'elektrisch klinkend' geluid voor in de plaats gekomen. Kan dit dan toch komen door een te opgerekte distributieketting?

Bijkomende info, onlangs mijn accu naar zijn gootje geholpen doordat de spanningsregelaar defect was. Deze moet ik nog vervangen, maar probleem is wel zo'n beetje gelijktijdig gekomen. Kan uiteraard ook puur toeval zijn.

Indien jullie denken dat het de NAKS/distributieketting is, wat zouden ongeveer de kosten zijn om deze te laten vervangen?
 
Er is voor zijn winterslaap een nieuwe ketting op gelegd.
Het is naar mijn idee vanaf de 2e / 3e versnelling.
Ik zou in die richting zoeken.

De Bandit van mijn vrouw had het 'euvel' na montage van een nieuw DID kettingset. Deze hoorde je een beetje zingen, vooral bij acceleratie.
Uitlijning en spanning waren perfect, toch bleef het. Na montage ander kettingset was het weg.

Maar goed, een bezoekje aan Martell kan geen kwaad namelijk :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan