Wat is dit in de carb

ITest00

Rookie
5 jul 2015
9
0
Hallo,

Ik ben momenteel even mijn fiets uit elkaar aan het halen, voornamelijk om de 25 kW begrenzing er uit te halen en even een kleine beurt te geven. Het gaat om een Honda CBR 600F.

De ijzeren plaatjes achter de carb heb ik al gevonden maar wat is het zwarte hier vooraan in de carb. Ze kunnen wel op en neer.
De gasklep zit daar weer achter.
full
 
Gasschuif was ik al achter, vraag me gewoon af hoe en wanneer die omhoog gaat.

Carba er af halen is van de rubbers af krijgen maar die ringen er omheen is heel lastig bij te komen.

Enige tips?
 
Dat zijn de gasschuiven. Aan de onderkant van de gasschuiven zitten de naalden.
De carburateurs zitten met rubbers aan het inlaatspruitstuk. Die rubbers maak je los door de 4 kruiskopjes van de slangenklemmen los te draaien.

Tip; regel eerst een werkplaatshandboek of anders niet aan beginnen. Iedereen moet ooit beginnen met sleutelen maar als je al vragen hebt hoe dit los moet zou ik me eerst even inlezen.
 
Gasschuif was ik al achter, vraag me gewoon af hoe en wanneer die omhoog gaat.

Carba er af halen is van de rubbers af krijgen maar die ringen er omheen is heel lastig bij te komen.

Enige tips?

Aan de achterkant van de carburateur zit een klein gaatje. Daar onstaat onderdruk als de gasklep open gezet wordt. (Met draaiende motor) Dat gaatje staat in verbinding met de bovenkant van het membraan. Hierdoor wordt de gasschuiven omhoog gedrukt.
Maar maak je hier nog maar even niet druk over.
 
Laatst bewerkt:
Gasschuif was ik al achter, vraag me gewoon af hoe en wanneer die omhoog gaat.

Carba er af halen is van de rubbers af krijgen maar die ringen er omheen is heel lastig bij te komen.

Enige tips?

Weet niet zeker wat je bedoeld maar heb je al aan je gashendelgedraait terwijl je naar je carbs keek?

Extra lange schroevendraaier? Of schroefbitje uit de doppenset met twee verlengstukken en een handvat en dan van deze zijkant door het frame steken.
 
Goede raad is gratis. Je er niets van aantrekken is duur.

Google eens op 'constant vacuum carb'.

En voordat je alles gaat demonteren, het moet ook weer in elkaar en het moet gesynct worden aan elkaar, tenzij het je niet boeit hoe die motor loopt.
 
Woh, thanks voor alle informatie. Ik ga zeker niks doen als ik iets niet weet. Rijd wel al 4 jaar motor en heb daarvoor meerdere scooters helemaal uit elkaar gehaald, maar dit is toch wel net iets anders.

@nicolaas,
Thanks voor de uitleg, zag de klep er achter al opengaan met gashendel, snapte de schuif alleen even niet. De ringen maar de cilinder zitten alleen best verstopt

@hanz, de gasklep gaat inderdaad open met de gashendel. Echter bleef de gasschuif staan. Vandaar de verwarring.

@han S, ook thanks voor de info. Die zoek termen was ik nooit opgekomen.
Als ik de carbs in zijn gijm geheel er af haal, moet ik ze dan ook opnieuw syncen?

Thanks voor alle info iedereen. Ben 22, mijn motor is me kostbaar, dus waardeer de informatie hier.
 
Carbs haal je los doormiddel van een zeer lange schroevendraaier, die de ringetjes losschroeven.

Een tip, check youtube.com

Wat een onzin om maar alles te laten, dan blijf je onwetend. Al doende leert men.
Je kunt m ook naar een garage brengen en een fortuin kwijt zijn.

Succes!:)
 
Ja, okay, maar er moet een reden zijn waarom hij de boel uit elkaar wil halen. Als die motor gewoon goed loopt moet je er lekker van afblijven, tenzij je heel goed weet waar je mee bezig bent.

Op forums komen mensen om hulp en goede raad, maar niet zelden komen ze van de wal in de sloot.

Vier carburateurs aan elkaar synchroniseren vereist nogal wat inzicht en ervaring en ik heb niet het gevoel dat de TS dat heeft.
 
Ja, okay, maar er moet een reden zijn waarom hij de boel uit elkaar wil halen. Als die motor gewoon goed loopt moet je er lekker van afblijven, tenzij je heel goed weet waar je mee bezig bent.

Op forums komen mensen om hulp en goede raad, maar niet zelden komen ze van de wal in de sloot.

Vier carburateurs aan elkaar synchroniseren vereist nogal wat inzicht en ervaring en ik heb niet het gevoel dat de TS dat heeft.
35kw 25kw naar volvermogen. staat gewoon in de op genoemd :')
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals bedankt voor de informatie, ik waardeer het zeer.

@han S, ik wil de 25kw ringen die tussen de cilinder en carb zitten er uit halen zodat ik vol vermogen kan gaan rijden. Nogmaals de vraag aan jou, moet ik de carbs ook syncen als ik ze alle 4 in hun geheel er af haal?

@tac, ik zal even filmpjes opzoeken. Ik denk er precies zo over zoals jij het zegt. Ik ga echt niet Zomaar een carb uit elkaar halen, maar de wat simpelere dingen moet echt wel lukken.

Ben nu tot carbs gekomen, maar toch maar weer in elkaar gezet vanwege te weinig tijd. Heb nu al heel veel geleerd van kuip tot tank tot luchtfilter. Motor rijdt overigens nog prima!

@Han S, ik kan inderdaad niet syncen, maar is dit nodig?
 
Als de carbs in sync staan betekent het dat de vier smoorkleppen tegelijkertijd alle vier even ver openen. Als je ze er dus alle vier tegelijk afhaalt en alles verder laat zitten zoals het zit en ook niet aan stelschroeven gaat draaien, dan moet het goed komen. Maar laat ze wel aan elkaar vast zitten.

Succes met de operatie!
 
Laat ze aub aan elkaar zitten voor zover ik weet is het niet nodig ze van elkaar los te halen om die 25kw plaatjes er tussen uit te halen
Deze zijn van een cbr uit 1999
full
 
Laatst bewerkt:
Als je de carbs eraf haalt en aan elkaar laat zitten is het idd niet nodig om ze na montage weer te synchroniseren. Dus niet apart halen als dat niet nodig is,en voor wat jij wilt is het niet nodig. Vraag me zelfs af of je carbs er uberhaupt af hoeven om die ringen eruit te halen maar daar ben ik niet zeker van. Probeer je eerst even in te lezen voordat je begint,kan veel frustratie voorkomen.Succes.

Groet,Auke.
 
@Han S, top! Dat scheelt weer. Vrees dat ik het anders niet zelf had kunnen doen. Even langr kruisschroevendraaier fixen en dan moet het goed komen

@pth, pfff, als ik die foto zie is dat nog even 3 stappen boven mijn niveau, daar ga ik nog maar niet mee klooien.

@Auke, ja, de carbs er af halen is helaas wel nodig.
Wanneer ik de gasschuif omhoog schuif en de gasklep open draai met gashendel, zie ik daarachter de ringetjes zitten.

Even algemene vraag. Het is in principe toch gewoon de klemmen iets los draaien, en dan zou ik het hele carb blok er met beleid af kunnen krijgen? Just checking
 
Terug
Bovenaan Onderaan