Wat lekt hier?

Woudschim

MF veteraan
10 jun 2009
3.310
12
Rijen
Dag heren techneuten,

Ik heb last van een lekkende GTR1000. :(

Afgelopen week heb ik de klepdekselpakking vervangen, die was duidelijk aan het lekken. Vervangen en deze blijft nu mooi droog, dus ik hoopte dat het daarmee over was. Na een ritje van 70km was de zijkant van het blok weer vies. "oude olie" dacht ik, dus schoongemaakt. Na vanochtend weer een rit van 80km zie ik echter weer dat het blok nat is. }

Verder merk ik niets raars aan de motor en werkt alles prima. Verder is het ook te weinig olie om op de grond te druppen.

B9k4Lvb.jpg


EfwoCUc.jpg


eCvRZ0k.jpg


Voetpakking? Of een leiding? Het is niet olie, maar die wordt natuurlijk dun en verwaaid over het blok. Morgen zal ik sowieso even langs de garage rijden om het te laten checken.
 
Laatst bewerkt:
Is het toch nog niet de kleppendekselpakking die nog een beetje zweet?
Uitlaatpakking?
Slang van de carterontluchting eraf of kapot?
Een bougie die loszit?
Misschien de koelwaterpijpen afdichtingsrubbers?
 
Ok, ik ben een ontzettende pannenkoek dat ik dit niet eerder heb gezien. Er zat teveel olie in... Ik heb bijna een liter afgetapt. Nu staat het glaasje net onder "max." Dat dus sowieso, wellicht dat er door overdruk een pakking is gaan zweten?

Verdorie, ik hoop dat ik geen pakking eruit heb geblazen. '(
 
Laatst bewerkt:
Bedankt trouwens!

Wijnald, bedoel je dat stopje waar de nokkenas achter zit? Zou kunnen, ik weet niet of dat daar kan gaan lekken. Het lijkt er echter wel op dat er olie naar boven is gewaaid, als je naar de spatpatronen kijkt.

Het klepdeksel kan ik overal goed zien, dat is mooi droog nu.

De bougies zitten goed, koelwaterpijpen sluit ik niet geheel uit, maar het lijkt echt olie te zijn, geen koelvloeistof.
 
De benzinekraan zou goed moeten zijn, is een tijd terug nog vervangen, net als de vlotternaalden in de carbs. Goede suggestie, ik zal het oliepeil eens in de gaten houden.

Ik kan niet zien of het olie of olie+benzine is. Het schijnt ook te ruiken te zijn, echter heb ik anosmie dus kom ik daar ook niet verder mee.

Ik heb nog eens een kort ritje gemaakt om te kijken wat er gebeurt zonder dat alles verwaait. De omgeving rond de uitlaatbocht van cilinder 4 is vreemd genoeg het natst. Voetpakking is het dus zeker niet. Klepdekselpakking ook niet.
Rubber achter de tuimelaaras is ook droog. Blijft over de kopppakking? :/ Of dan toch benzine wat via cilinder 4 het blok in loopt, en tijdens het rijden uit de uitlaat komt sijpelen? Kan dat? Ik bemerk trouwens geen rook tijdens het starten of rijden. Verbruik is ook normaal (1:17)

Mijn vriendin vond hem gisteren wel naar benzine ruiken. Zoals gezegd, ik heb zelf helemaal geen reukorgaan, dus ik kan daar weinig mee.

mAdG5Ok.jpg


YyGzQUv.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nu zit ik te denken, toen ik de carbs aan het schoonmaken was ontdekte ik dat een van de vlotters groter was dan de andere 3. Ik heb ze gewoon afgesteld zodat het niveau van allemaal gelijk zou zijn. Ik bemerkte geen problemen, motor liep ook goed..

Ik heb in de tussentijd niet bijster veel gereden.

Wellicht gaat er daar dus toch iets niet goed, tijdens het rijden laat carb nr 4 teveel benzine door, dit lekt het blok in en langs de uitlaat naar buiten?
 
Laatst bewerkt:
Gassen: Dat dacht ik ook al. Toch olie dus. Leek me ook al raar, maar je weet het nooit.

Schoner dan dit wordt ie sowieso niet. :P De laatste ritjes heb ik de zijkant van het blok elke keer gepoetst met Dasty. Rond de uitlaat wordt hij steeds nat.
 
Laatst bewerkt:
Ik ook, maar, gereden zonder kuip. Wind doet rare dingen dan. Het zou me niets verbazen, maar ik hoop dat het ergens anders vandaan komt. Ik zou alleen niet weten waar.

De doppen van de tuimelaarsassen zitten goed zover ik kan zien/voelen.

Het lijkt echt alsof het langs de uitlaat komt, maar dat slaat nergens op.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens aan ik wilde net gaan zeggen pakking langs de bougie gat dan lekt inderdaad de olie voor er uit.

Nieuwe pakkingen gebuiken en vloeibarepakking alleen en alleen bij de rondingen.
Revisie boeren zijn altijd blij met vloeibarepakkingen je moet eens weten hoeveel je er terug vind in de olie aanzuigzeeg.
 
Ik heb de bougie er eens uitgedraaid, het bougiegatis niet nat of olie-ig, de bougie zelf is ook droog (en de binnenkant netjes koffiebruin.)

Ik heb alleen de rechter gecheckt, tenzij er meerdere aflaatkanaaltjes uitkomen aan de rechterkant kan dat het niet meer zijn.

De klepdeksel en bougiepakkingen zijn allemaal nieuw en origineel, en inderdaad netjes met een klein beetje vloeibare pakking bij de halve maantjes aangebracht.

Morgen zal ik voor de zekerheid toch het hele deksel lichten om te zien of alles goed zit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan