Accu probleem

coffeejunk

MF'er
18 apr 2014
155
0
Hoofddorp
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn accu. Volgens mij laad hij niet meer op tijdens her rijden. Ik hang hem aan de druppellader als ik meer dan een week niet rijdt.

Laatste keer dat ik mijn motor gebruikte heb ik 3 uur gereden, toen even gestopt. Bij het weer willen wegrijden startte mijn motor niet meer. Met behulp van startkabels weer op weg geholpen, en toen kon ik gewoon naar huis tijden.

Net even gemeten, 12.5 volt. Gestart, en een paar keer gas gegeven. Als ik het accu topic goed gelezen heb zou dit voor een hoger voltage moeten zorgen, maar hij bleef op 12.5 volt staan. Mijn idee Is dat de dynamo geen stroom meer naar mijn accu stuurt, maar wel naar de rest van mijn motor. Anders had ik volgens mij niet kunnen blijven rijden, toch?

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn, of wat ik anders nog kan meten aan mijn systeem om te kijken waar het zit?

Dank.
 
Spanningsregelaar is waarschijnlijk kapot. Probeer eerst een andere SPR om dit uit te sluiten. Vandaar uit verder zoeken. Check kabelaansluitingen en stekkers.Massa aansluiting blank op blank metaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan