Goede reparateur gezocht lastig startprobleem

guile

MF'er
16 mei 2013
108
0
Mensen, ik zoek een reparateur die ingewikkelde technische storingen aankan. Omgeving Gouda, Dordrecht, Rotterdam. Geen Motoport etc. die zijn te duur.
De kwestie is dat de motor (1 cilinder, 500 cc, carburateur) niet altijd start. Meestal start hij na één draai en loopt dan als een zonnetje, maar soms wil hij niet aanslaan terwijl de startmotor goed draait. Inmiddels is door een reparateur de bougie, bougiekabel en bobine vervangen. De carburateur is ook nagekeken en zou goed moeten zijn.
Het probleem wordt nu te ingewikkeld..

Graag je reacties en tips.
 
Laatst bewerkt:
Geen gas geven tijdens het starten.
Ik heb een Kymco Like en als je bij een koude start gas geeft tijdens het indrukken van de startknop dan is hij gelijk verzopen.
 
Is dat een aanname of heb je daar ervaring mee :?

In de 30 jaar dat ik er kom nooit problemen mee gehad en hij wil best creatief meedenken wat de oorzaak kan zijn :Y

Ik was dan ook verbaasd door de reactie. Kymco is niet bekend bij deze motorzaak dus helaas.
 
Laatst bewerkt:
Van dit type motor(blok) rijden er miljoenen in alle windstreken van de wereld, maar niet bekend in Nederland dus...
Is er een techneut die dit klusje ff aanpakt?
 
ja waarom niet, nederland is niet het enigste land met een motorforum of internet, en als die dingen wereldwijd zoveel lopen, heb je een groooooooooooottttttteeeeee kans dat er ERGENS wel iets te vinden is

Google
 
Laatst bewerkt:
nou zal het je nog makkelijker maken...bv dit


A 2009 Xciting should be fuel injected so I don't know what you mean by carb setting. Have your dealer check with Kymco, there was some sort of internal recall on early FI models to replace something because of hard cold weather starting. There was a thread on the old forum software.
 
i bought a new xcitingR 500 last September and detected that, when the engine is cold, it's very hard to start. I need to turn on and off the power switch 5-6 times so that the engine starts normaly. When it is hot the engine starts at first without any problem.
My dealer has been talking with kymco portugal in order to get some information about other cases, as all the bike seems to be ok.
Today came an answer from kymco portugal: There is an electric part that needs to be replaced. Its a general issue with the xciting 500!!!
Actually i'm waiting for that part to arive (1 or 2 weeks) so i'm not able to tell you if it is enought to fix the problem.
Ifyou want i can give you my dealer contact so that your deal can talk with them and clarify any question.

best regards
 
Zo zie je maar weer eens, dat "duur" een heel relatief begrip is....

Hoe "goedkoop" is kosteloze service als het gewenste resultaat niet wordt behaald...

Wat is "duur" als een betaalde service wel het gewenste resultaat behaald...
 
Terug
Bovenaan Onderaan